Avatar billede tbundgaard Nybegynder
19. november 2001 - 11:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

setoption serverXMLHTTP

Hej

Hvordan sætter man encoding til \"window-1252\"?

Når man bruger serverXMLHTTP bruger den altid UTF-8, og denne understøtter ikke \"ÆØÅ\"

Jeg har læst at man skal bruge \"setoption\", med denne værdi \"SXH_OPTION_URL_CODEPAGE\"

xmlHTTP.setoption SXH_OPTION_URL_CODEPAGE, ??????

dette er VB-code

Set xmlHTTP = CreateObject(\"MSXML2.ServerXMLHTTP\")
xmlHTTP.open \"GET\", SourceID, False
xmlHTTP.setoption SXH_OPTION_URL_CODEPAGE, ??????
xmlHTTP.send
doctext = xmlHTTP.responseText

\\Torben Bundgaard
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2001 - 13:19 #1
Hej Torben

Som jeg læser dokumentationen, er det kun URL\'ens encoding man ændrer CodePage på, ved brug af setOption. Hvis det er det du har brug for, troe jeg bare du skal angive, f.eks:

SXH_OPTION_URL_CODEPAGE = 0
xmlHTTP.setOption(SXH_OPTION_URL_CODEPAGE) = \"iso-8859-1\"

(\"iso-8859-1\" er såvidt jeg ved mere \"officiel\" end \"Windows-1252\", og understøtter de danske tegn)

/CS
Avatar billede _email_ Nybegynder
04. januar 2002 - 03:57 #2
Jeg vil bare lige knytte en hurtig kommentar til dette svar, så andre måske slipper for grimme mærker i panden efter at have banket hovedet ned i keyboardet 40 milliarder gange.

Jeg havde nøjagtig samme problem som Torben, og endte med at bruge:

lobjGeovision.open \"GET\", url, false
lobjGeovision.setoption(0) = 0
lobjGeovision.send

Dette sætter encodingen til ANSI, men hvorfor det virker når ingen af de andre codepages ikke gør har jeg ikke den fjernste anelse om (og som skrevet nedenfor så har jeg stort set prøvet alt andet uden held), og i nogle eksempler til ver. 4 af XML-komponenten er det også dette der bruges, og indtil videre har det virket upåklageligt.

Den lidt længere:

Jeg startede med at prøve med det foreslået:

lobjGeovision.open \"GET\", url, false
lobjGeovision.setoption(0) = \"ISO-8859-1\"
lobjGeovision.send

Det virkede dog ikke. Faktisk blev option\'en slet ikke sat korrekt. Fandt så ud af det skulle være

lobjGeovision.open \"GET\", url, false
lobjGeovision.setoption(0) = 1252
lobjGeovision.send

Nu blev option\'en sat korrekt, men den fattede stadig ikke en bjælde og returnede ingenting. Jeg gik så troligt i gang med at prøve diverse codepages (alt imens jeg stod på hovedet og råbte \"Bill er gud\") uden at det hjalp en disse.

Det var som skrevet først da jeg faldt over et eksempel til ver. 4 at det lykkedes.
Avatar billede tbundgaard Nybegynder
04. januar 2002 - 08:05 #3
Hejsa

Jeg har fundet ud af, at der er en fejl i XMLHTTPén ang. ÆØÅ.

Jeg bruger denne.

    Set xmlObj = New MSXML2.DOMDocument30
    Set SendXML = New MSXML2.XMLHTTP30

    xmlObj.async = False
    xmlObj.validateOnParse = True
    xmlObj.setProperty \"ServerHTTPRequest\", True
    xmlObj.Load (listnavn)

    SendXML.Open \"POST\", \"httpUpload.asp\", False
    SendXML.send (xmlObj.xml)

\\Torben