Avatar billede snedled Nybegynder
18. marts 2000 - 12:32 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

for lidt strøm

Jeg har købt en CD-rom-brænder, og har problemer med kablerne.
Jeg har 2 harddiske, 1 cd-afspiller og 1 cd-brænder. Men jeg har kun 3 strømkabler.

Kan det lade sig gøre at købe et-eller-andet så jeg kan bruge alle fire ting?
Avatar billede retep Nybegynder
18. marts 2000 - 12:40 #1
Ja, du skal bare købe et lille kabel, der splitter ét strømstik til to!

Har selv lige købt et...

Mvh
Retep
Avatar billede tortuga Nybegynder
18. marts 2000 - 13:06 #2
Ja du skal bare købe en "strømtyv", jeg gav selv 10,- for de to jeg har, men nogle steder har jeg set dem til 50,- så se dig for.

Mads R
Avatar billede stussy Nybegynder
18. marts 2000 - 23:13 #3
Du kan eventuelt også bare lave et selv.
har selv lavet sådan et til mine kølere ;)
Avatar billede brianlund Nybegynder
19. marts 2000 - 14:55 #4
Jeg havde også kun 3 stik til 2 harddiske og 2 cd-drev. Så købte jeg et stik der delte sig i 2 så alle tingene kunne komme på.
Efter et stykke tid begyndte min com at lugte RIGTIG brændt. Det kom så fra strømforsyningen, og jeg tog hurtigt det ene cd-drev fra igen...
Ergo : Vær sikker på at strømforsyningen kan klare det.

Brian
Avatar billede th Nybegynder
19. marts 2000 - 17:20 #5
Ja, køb et fordelerstik, de kan fås hos enhver ordenlig computerforhandler til ca. 30kr.

MVH.
Thomas
Avatar billede zaud Nybegynder
21. marts 2000 - 12:11 #6
Hvis du vælger at købe en strømtyv skal du splitte det kabel hvor der er mindst på ellers kan du brænde din strømforsygning af og det er jo noget møj.
Avatar billede snedled Nybegynder
22. marts 2000 - 00:59 #7
Nu har jeg fået købt kablet, piece of cake! - 20 kr.

Meen nu kan jeg altså ikke få nogen af cd-drevene til at virke.
Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg skal indstille CD-rom-drevene (master/slave...) og hardiskene, og hvor de skal sidde på kablerne??!
Avatar billede snedled Nybegynder
22. marts 2000 - 01:13 #8
Nu har jeg købt en "strømtyv" til 20kr.
Nu virker den del, meeen:
Nu kan jeg ikke få nogen af drevene til at virke. Hvordan skal de stå (slave/master) og hvor skal de være på kablerne???

Jeg har oprettet dette som et nyt spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=13779
-og har prøvet at fordele pointene fair her.