Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
18. november 2001 - 19:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opret User i MySQL

Hejsa jeg er meget ny på MySQL og PHP da jeg bruger mere ASP osv.

nu til sagen:
Jeg bruger denne kode til at oprette brugere med på min MySQL computer

<?php

$db = mysql_connect(\"localhost\",\"mit_username\",\"mit_kodeord\") or die(mysql_error());

$res = mysql_db_query(\"mysql\",\"CREATE DATABASE $username\",$db) or die(\"Fejl: \" . mysql_error());
$res = mysql_db_query(\"mysql\",\"GRANT ALL ON $username.* TO $username@localhost IDENTIFIED BY \'$password\'\",$db) or die(\"Fejl: \" . mysql_error());
$res = mysql_db_query(\"mysql\",\"FLUSH PRIVILEGES\",$db) or die(\"Fejl: \" . mysql_error());
?>

Databasen er oprettet til <? echo $username; ?>.

Når jeg opretter en bruger så går ALT fint og brugeren bliver FINT oprettet så er der bare det problem at hvis man i PHPmyAdmin bruger disse linier:

$cfgServers[1][\'stduser\']      = \'username\';
$cfgServers[1][\'stdpass\']      = \'password\';

så har du adgang til ALLE mySQL brugernes databaser hvorimod hvis du bruger disse linier:

$cfgServers[1][\'user\']          = \'username\';
$cfgServers[1][\'password\']      = \'password\';

så virker det HELT fint og man har kun adgang til sin EGEN database og ikke andet

Hvordan kan det være?... er der ikke en løsning jeg kan benytte således at man ligemeget hvad når man opretter en database kun har adgang til den oprettede database og ikke andet??

Håber der er nogen der kan hjælp

MVH
Netstuff.dk
Avatar billede spectre Nybegynder
18. november 2001 - 20:12 #1
dette er ikke er svar, men du behøver ikke at bruge FLUSH PRIVILEGES, når du har kørt en GRANT kommando... FLUSH skal kun bruges hvis du har ændret i rettighederne i mysql-databasen
Avatar billede fessor-jakob Nybegynder
19. november 2001 - 21:50 #2
stduser og stdpass mener jeg betyder standard user og standard pass.

someone corrects me if I am wrong!
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
23. november 2001 - 20:52 #3
hmmm no help!