Avatar billede syskazper Nybegynder
18. november 2001 - 12:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændre man farve på form felterne

Hey......

hvordan ændre jeg farver på formfelterne \"der hvor man logger ind\"

+ knapperne \"submit\"

- PixelKAV
Avatar billede eflow Nybegynder
18. november 2001 - 13:08 #1
man skal bruge styles, gå op i windows og vælg CSS styles, så kommer der en ny menu op, der kan du klikke på pluset og vælge Redefenine HTML tag, der vælger du så input fra rulle menuen,og tryk \"ok\",gem filen i roden af din hjemmeside,nu kommer der een ny menu frem hvor du vælger background fra category, der kan du så vælge bg color
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
18. november 2001 - 13:31 #2
En god måde at gøre det på hvis din formular skal være lige stor i IE og NS, er først at lave formularen så den ser ud som den skal i NS (uden css).

Derefter tager du et screenshot af formularen i NS, og måler felternes bredde i dit grafikprogram.

Så definerer du hvordan felterne skal se ud i IE vha. css.

Et eks:
<input type=\"text\" style=\"width:121px; border-style:solid; border-width:1px; border-color:#FFFFFF; background-color:#D24E1A;; font: bold 11px verdana; name=\"att\" size=\"14\">

De 121px i bredden, er det tal du fandt frem til i dit grafikprogram - på den måde ser formularen godt ud i både IE og NS, fordi IE \"læser\" kun css\'en, og NS kun det andet.

Dine submitknapper kan du udskifte med billeder.
Et eks:

<input type=\"image\" border=\"0\" name=\"imageField\" src=\"_images/send.gif\" width=\"43\" height=\"17\">
Avatar billede syskazper Nybegynder
18. november 2001 - 17:09 #3
Pelkjarer

Den skal være lige så stor som på mizzd.dk

og skal se sådan ud bare ikke i lyserød.

Men i orange \" #FF6600 \"

kan du fikse det ?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
18. november 2001 - 17:36 #4
Jeg har jo beskrevet hvordan du gør.