Avatar billede krogstrup Nybegynder
17. marts 2000 - 12:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sortering

Jeg har følgende kode:

<%
For Each Item in Request.Form
NameOfItem = Item
ValueOfItem = Request.Form(Item)

if ValueOfItem <> "" then
response.write Item & " = " & ValueOfItem & "<p>"
end if

next
%>

Denne kode udskriver alle de form-elementer (med indhold) der er blevet sendt til siden. Det fungerer sådan set fint nok.

Mit problem er at jeg ønsker at udskrive disse form-elementer med tilhørende værdi sorteret alfabetisk. Hvordan gør jeg det ????
Avatar billede mjess Nybegynder
17. marts 2000 - 13:01 #1
1. Put NameOfItem + ValueOfItem i et array

2. Sortér vha. følgende kode

For i = 0 to (UBound(ditArray)-1)
    min  = i
    For j = (i + 1) to UBound(ditArray)
      if UCase(ditArray(j)) < UCase(ditArray(min)) then
        min = j
      end if
      temp = ditArray(min)
      ditArray(min) = ditArray(i)
      ditArray(i) = temp
    Next

Koden ovenfor, sorterer et 1-dimensionelt array, så det skal nok lige rettes til, hvis du vil have 2 dimensioner.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
17. marts 2000 - 13:12 #2
Nu er jeg ikke så stærk i ASP, men hvis jeg både putter NameOfItem & ValueOfItem ind i et array, så skal det vel være 2-dimensionelt ???

1) Hvordan putter jeg NameOfItem & ValueOfItem ind i et array ?

2) Hvordan ser sorteringskoden ud, hvis den skal passe til et 2-dimensionelt array ?
Avatar billede flemming Nybegynder
18. marts 2000 - 13:20 #3
Du kan også lave to arrays, en med navn og en med værdi, og så bruge mjess kode til at sortere.

Avatar billede krogstrup Nybegynder
19. marts 2000 - 19:06 #4
flemming >>>

Jeg forstår godt tankegangen bag det I siger, jeg skal gøre, men jeg ved bare ikke HVORDAN man rent faktisk putter alle "navnene" ind i et array ???
Avatar billede bilbo Nybegynder
17. maj 2000 - 15:31 #5
Hej krogstrup

svaret er følgende stykke kode:

bodytekst = ""
for i = 1 to Request.Form.Count
bodytekst = bodytekst + Request.Form.Key(i) & ": " & Request.Form.Item(i) & "<br><br>"
next

VH
Bilbo
Avatar billede krogstrup Nybegynder
17. maj 2000 - 15:36 #6
Tak for det Bilbo :)
Avatar billede moroax Nybegynder
31. juli 2001 - 03:47 #7
>> bilbo,
Ja tak skal du have, det var også lige den jeg manglede...
*GG*

* MoRoax...