Avatar billede hairboy Nybegynder
17. november 2001 - 20:52 Der er 13 kommentarer

Hvor får man trafik billigst?

Jeg står og mangler en ny server til et stort downloadsite, som bruger mellem 50-80 gb pr. måned.

Jeg har fundet nogle priser på www.ndw.dk

5 GB. Pr. måned 149.-
10 GB. Pr. måned 249.-
20 GB. Pr. måned 449.-
30 GB. Pr. måned 649.-
40 GB. Pr. måned 849.-
50 GB. Pr. måned 1049.-
Fri Traffik 1500.-

Kender nogle nogen som kan gøre dette billigere?
Avatar billede k_s Nybegynder
17. november 2001 - 21:34 #1
scannet.dk
Kr. 149,- pr. md.

- Domænenavn (www.firma.dk).
- 50 mb serverplads.
- Fri trafik.
- Komplet on-line statistik. Demo
- Op til 10 prof. e-mail adresser.
- On-line redigeringsværktøj til e-mail.
- Webmail, browserbaseret e-mailprogram.
- Ubegrænset POP3-alias/forward/autoreply.
- POP3 stjernealias og ETRN understøttelse.
- FrontPage 98/2000 Server Extensions.
- Eget CGI bibliotek (Perl).
- FTP-program (til filoverførsel).
- Fri brug af ScanNet\'s CGI scripts.
- WAP/WML understøttelse.
- SSI understøttelse.
- Telefon support, alle hverdage 9.00-17.00
Avatar billede tommyf Nybegynder
17. november 2001 - 22:15 #2
k_s >> Fri trafik betyder ikke 60-80GB om måneden, så bliver han smidt ud. Fri tafik dækket oftest over 3-5GB/måneden.
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. november 2001 - 22:40 #3
75 GB/mdr. for 1650,00 - Det er ikke billigere, men det er kvalitet :o)

Det kan simpelhen ikke findes billigere hvis du skal havde det i DK. Det billigste jeg nogensinde har hørt om er 1$ pr. GB i USA.
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. november 2001 - 23:13 #4
Kom lige til at tænke på om det er ind eller udenlands trafik du bruger?
Avatar billede droopy Nybegynder
18. november 2001 - 12:32 #5
Hos ndw.dk betyder fri trafik fri trafik og ikke bare 5 - 10 gb. Du kan trække 200 gb hvis du har lyst til det. Jeg har selv en server der står der med fri trafik.. den trækker cirka 150 gb om måneden.

Og jeg tror ikke du får det billigere.

-DroopY
Avatar billede blood Nybegynder
18. november 2001 - 12:41 #6
droopy >> 150Gb per måned... Year den tror jeg ikke helt på....Er det da dig som står bag Jubii.dk?? eller hvad?
Avatar billede blood Nybegynder
18. november 2001 - 12:43 #7
Fra ndw.dk

Trafik
Der er normalt fri trafik på Alle Norddisc Web webhoteller, men hvis vi bedømmer der er tale om et misbrug forbeholder vi os ret til at lukke en side. I så fald vil kunden blive informeret inden lukning. Det er ikke tilladt at anvende kontoen i forbindelse med erotisk, pornografisk, stødende materiale, ulovligt materiale, .mp3 og lignende. Det er ej heller tilladt at lave \"download sites\" dvs. steder hvor folk kan hente mange filer/programmer fra. Bemærk at \"tung traffik\" tillades mod fakturering af trafikforbrug.
Avatar billede bacardil Nybegynder
18. november 2001 - 17:46 #8
blood> Til egen server, der skriver de fri trafik. Vi har dog haft en kunde der prøvet og høre om fri trafik om han måtte trække eks. 200 GB/mdr. ingen svar fra ndw.dk, så kan man selv bedømme om man tror den går.
Avatar billede droopy Nybegynder
28. november 2001 - 01:49 #9
Du kan sagtens tage fri trafik som fri trafik. Norddisc Web har idag www.demospasser.dk som hosting kunde. den er pt. nede pga. deres gamle udbyder ikke vil hoste dns\'en.

De trækker 50 - 60 gb om dagen.

-DroopY
Avatar billede droopy Nybegynder
28. november 2001 - 01:50 #10
Bacardil> Bare fordi nogen web firmaer ikke tager mange penge for trafik betyder det ikke at de er dårlige.!!!!!!

-DroopY
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. november 2001 - 05:43 #11
droopy> Hvor kender du til alt det om demospasser.dk at de bruger ca. 60 GB/mdr. plus at deres gamle udbyder ikke ville DNS hoste dem?

Det lyder for mig somom du har noget at gøre med firmaet?
Avatar billede droopy Nybegynder
29. november 2001 - 23:59 #12
Barcardil> Jeg kan ikke se hvad det rager dig hvad jeg har med Norddisc Web og gøre.

Men jeg kan da godt fortælle dig det hvis du så gerne vil vide det. Jeg er kunde der og kender den ene ejer.
Avatar billede bacardil Nybegynder
30. november 2001 - 01:38 #13
droopy> Syntes det virker mest troværdigt at du fortæller hvad du har med den at gøre, når du gang på gang roser og anbefaler dem.