Avatar billede jily Nybegynder
17. marts 2000 - 09:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

udnytte den tekst brugeren har skrevet i et txt-field

Jeg vil gerne kalde den tekst(variabel) som brugeren skriver i et editable txt-field på et senere tidspunkt i fla/swf-filmen.. enten et andet sted i samme movie eller også i en helt anden movie..

Hvordan??
Avatar billede powder Nybegynder
17. marts 2000 - 10:14 #1
Hej Jily (M.?) Jeg fandt ud af noget her forleden. Hvis du har to tekstfelter uden samme formater, men med samme navn så vil det du skriver i den ene komme frem i den anden: DVS. at hvis du har to tekstfelter i en movie og gør den ene af dem Ediable. Så vil det du skriver i den, komme frem i den anden.
Avatar billede jily Nybegynder
17. marts 2000 - 10:31 #2
Ja du har ret powder(?).... og det kan jo faktisk bruges... men jeg synes lidt det er en snyde løsning, ved du by any chance hvordan dette bliver gemt som variabler, jeg således kunne overføre til andre movies eller instances?

(M.W)
Avatar billede allandk Nybegynder
17. marts 2000 - 10:46 #3
Du skal bruge GetProperty.

Du kan se et eksempel på http://www.allan.dk

ab :)
Avatar billede powder Nybegynder
17. marts 2000 - 10:51 #4
:o) Desværre er jeg ikke helt inde i det endnu...der skal du nok ha fat i Allan...(Jeg kunne ikke huske om det var dig MW.)

P.
Avatar billede stoons Nybegynder
17. marts 2000 - 14:34 #5
Det er faktisk ganske simpelt!

Man højreklikker på sit edit.txt-field, vælger PROPERTIES... Så kan man se hvad INDHOLDET i txt'en kaldes for som VARIABLE (man kan selvfølgelig også ændre variabel-navnet hvis man vil det!)
Så kan man i en hvilken som helst anden frame / knap / whatever referere til VARIABLEn ved at skrive dens NAVN.

F.eks kan du sige:

If (Length (textfiled1)<1)
      Go to and Stop (1)
End If
(Det checker om du har skrevet noget overhovedet!)

ELLER OGSÅ

Set Variable: "var" = "PLUDDER!"
(Det ændrer ganske simpelt teksten i edit.txt-field!)

OSV...

Jeg håber du kunne bruge det....
Avatar billede stoons Nybegynder
17. marts 2000 - 14:34 #6
= )
Avatar billede jily Nybegynder
18. marts 2000 - 16:34 #7
Stoons

hvis jeg i et tekstfelt referer til den variable jeg har puttet i tekstfeltet hvor brugeren skriver i etc. frame 1. Når der trykkes enter eller submit, ryger vi videre til frame 10. Men hvordan kalder jeg denne variable.. i et tekstfelt??

Jeg har prøvet med [name](som er variabel navnet på tekstfeltet)... puttet ind i et tekstfelt men dette virker ikke... hmmmmmm Jeg skal bare have det frem igen... og måske manipulere med det... men how?
Avatar billede stoons Nybegynder
19. marts 2000 - 09:53 #8
Jeg tror jeg vil sende dig et eksempel (en .fla fil) - så gi' mig lige din email adresse!

= )
Avatar billede jily Nybegynder
19. marts 2000 - 16:19 #9
Ihh hvor dejligt Stoons.... så har du også hermed de famøse point!!

Avatar billede jily Nybegynder
19. marts 2000 - 16:20 #10
Hovsa.... her kommer adressen:
maja@imma.dk
Avatar billede stoons Nybegynder
19. marts 2000 - 20:19 #11
Tak skal du ha' jily! Burde du ikke lige vente for at se om du overhovedet kan bruge det snart sendte eksempel til noget som helst?

= )