Avatar billede jabp Nybegynder
16. november 2001 - 16:26 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

FEJL

HEjsa

Hvorfor får jeg denne fejl ??

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

/medlemedit.asp, line 116

Det er dette kode der giver fejl:

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.MapPath(\"data.mdb\")

SQLstmt = \"UPDATE DISTINCTROW medlem SET password = \'\" & request.form(\"password\") & \"\', navn = \'\" & request.form(\"navn\") & \"\', adresse = \'\" & request.form(\"adresse\") & \"\', Hjemmetlf = \'\" & request.form(\"hjemmetlf\") & \"\', fax = \'\" & request.form(\"fax\") & \"\', foddag = \'\" & request.form(\"foddag\") & \"\', fodmd = \'\" & request.form(\"fodmd\") & \"\', fodaar = \'\" & request.form(\"fodaar\") & \"\', uddannelse = \'\" & request.form(\"uddannelse\") & \"\', stilling = \'\" & request.form(\"stilling\") & \"\', arbejde = \'\" & request.form(\"arbejde\") & \"\', telefon = \'\" & request.form(\"telefon\") & \"\', mail = \'\" & request.form(\"mail\") & \"\', familie = \'\" & request.form(\"familie\") & \"\', interesser = \'\" & request.form(\"interesser\") & \"\', agtefalde = \'\" & request.form(\"agtefalde\") & \"\', lc = \'\" & request.form(\"lc\") & \"\' WHERE ID=\" & request.form(\"id\") & \"\"
response.write sqlstmt

Conn.Execute (SQLstmt)

conn.Close
Set conn = nothing
Set SQLstmt = nothing

Response.Redirect(\"medlemvis.asp?id=\" & request.form(\"id\"))
Avatar billede vagngart Nybegynder
16. november 2001 - 16:30 #1
Har du husket at sætte skrive adgang på den mappe som din database ligger i ?
Avatar billede keysersoze Guru
16. november 2001 - 16:31 #2
databasen ligger højst sandsynligt et sted hvor der ikke er skriverettigheder til den
Avatar billede jabp Nybegynder
16. november 2001 - 16:31 #3
Skal jeg det ??
Avatar billede vagngart Nybegynder
16. november 2001 - 16:32 #4
Ja da :-) ellers kan du jo ikke opdatere dine data
Avatar billede jabp Nybegynder
16. november 2001 - 16:34 #5
OK, hvordan giver jeg den adgang til det ??
Avatar billede vagngart Nybegynder
16. november 2001 - 16:35 #6
Bruger du windows 98 eller 2000 ?
Avatar billede jabp Nybegynder
16. november 2001 - 16:37 #7
Jeg bruger Win 2000 og siden ligger på en win 2000 server som står 2 meter væk fra mig så den kan jeg også pille ved :)
Avatar billede jabp Nybegynder
16. november 2001 - 16:44 #8
Er der ingen der ved hvordan jeg fået det til at virke ??
Avatar billede jabp Nybegynder
16. november 2001 - 16:45 #9
Hallo
Avatar billede vagngart Nybegynder
16. november 2001 - 16:46 #10
OKAY :-)

I stifinder højreklikker du på mappen hvor din database ligger (typisk: c:\\inetpub\\wwwroot\\db)
1.vælg \"deling\"
2.vælg fanebladet \"sikkerhed\"
3.klik tilføj
4.vælg \"IUSER_dinserversnavn\"
5 klik tilføj
6.klik OK
7.sæt flueben i skrivning
8.klik OK
og nu skulle det virke

Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2001 - 09:46 #11
hvordan går det med dit problem?