Avatar billede hooh Nybegynder
16. november 2001 - 11:48 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

hvordan laver jeg en variabel

<xsl:template match=\"menu\">
    <td>
    <xsl:apply-templates select=\"menunavn\" />

      <table border=\"0\" class=\"menu\" id=\"h\" width=\"100%\">
          <xsl:apply-templates select=\"undermenu\" />
      </table>
    </td>
</xsl:template>

hvordan kan jeg få min id i tabellen til at blive dynamisk.

Der skal bare stå det samme i id som i \"undermenu\"

Avatar billede getalife Nybegynder
16. november 2001 - 12:12 #1
<table border=\"0\" class=\"menu\" width=\"100%\"><xsl:attribute name=\"id\"><xsl:apply-templates select=\"undermenu\" /></xsl:attribute>
          <xsl:apply-templates select=\"undermenu\" />
</table>
Avatar billede hooh Nybegynder
16. november 2001 - 12:31 #2
Det virker ikke.

Den udskriver bare undermenuerne 2 gange
Avatar billede getalife Nybegynder
16. november 2001 - 12:39 #3
hvad skriver \"undermenu\" ud?
Du skal forresten også have et mellemrum efter \"100%\"
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2001 - 15:14 #4
Hvis du bare skal bruge et unikt id, skulle du overveje at bruge den indbyggede generate-id() funktion:

<table border=\"0\" class=\"menu\" id=\"{generate-id(.)}\" width=\"100%\">

Ovenstående genererer et unikt id ud fra elementets position, så du ved at kalde funktionen andetstedsfra, men ved at referere samme element, kan få det samme id ud.

getalife: Det med mellemrummet, det er altså way-off...
Avatar billede getalife Nybegynder
16. november 2001 - 15:16 #5
greystate.. eh.. nej..
width=\"100%\"(MELLEMRUM)id=\"\"
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2001 - 15:34 #6
Øh - kan I se noget jeg ikke kan se? Hvor står der width=\"100%\"id=\"\" henne i ovenstående?

/CS
Avatar billede getalife Nybegynder
16. november 2001 - 16:44 #7
Det gør der i mit forslag til en løsning...
Avatar billede lrj Nybegynder
18. november 2001 - 02:50 #8
NO way?
Avatar billede getalife Nybegynder
18. november 2001 - 11:54 #9
suk.. jeg kan da også lige skære det ud i pap..
Hvis man skriver <table border=\"0\" class=\"menu\" width=\"100%\"><xsl:attribute name=\"id\">osv. osv.
Vil det vige et output der hedder:
<table border=\"0\" class=\"menu\" width=\"100%\"id=\"noget\">
Skal jeg også lave tegninger?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2001 - 13:47 #10
getalife: Nej, du skal ikke lave tegninger.

Hvis din XSLT processor ikke automatisk sætter mellemrum imellem attributterne, er det en bug i parseren/processoren, og mit gæt er at du måske bruger det namespace som Microsoft baserede Internet Explorer 5 (og 5.5)\'s XML parser på, nemlig http://www.w3.org/TR/WD-xsl. Ved brug af dette namespace har jeg tit set IE\'s XML-fremvisning klippe mellemrum ud, dog for det meste i namespace-deklarationer i stylesheets.

/CS
Avatar billede getalife Nybegynder
18. november 2001 - 14:32 #11
Dejligt, jeg er også elendig i Paint :o)

Okay, yup jeg bruger http://www.w3.org/TR/WD-xsl.
Uhm.. WD-xsl.. er det deres Working Draft?
Avatar billede hooh Nybegynder
19. november 2001 - 08:42 #12
getalife - Skriver du ikke lige et svar.

Så kan i begge få nogle point.

getalife 9 point
greystate 6 point

i får nogle point, selvom jeg ikke har fået det til at virke.
Avatar billede getalife Nybegynder
19. november 2001 - 10:23 #13
Skal vi ikke få det til at virke istedet for at give op?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2001 - 10:56 #14
Yep

Grunden til at mit forslag ikke virker, er helt sikkert at det er lavet til ovennævnte XSLT namespace...

Hvorfor ikke give \"menu\" elementet et id, og så lægge det i <table> vha.:

<table border=\"0\" class=\"menu\" width=\"100%\"><xsl:attribute name=\"id\"><xsl:value-of select=\"@id\"></xsl:attribute> osv..

(
Kan i XSLT skrives:
<table border=\"0\" class=\"menu\" width=\"100%\" id=\"{@id}\"> osv...

)

/CS
Avatar billede hooh Nybegynder
29. november 2001 - 10:29 #15
Såå virker det

    <xsl:template match=\"menu\">

<!--Nu virker xsl:variable -->
    <xsl:variable name=\"menuid\">
      <xsl:value-of select=\"menunavn\" />
    </xsl:variable>

        <td valign=\"top\">
      <b><a href=\"{$menuid}\"><xsl:value-of select=\"menunavn\" /></a></b><br />

        <table border=\"0\" class=\"menu\" id=\"{$menuid}\" width=\"100%\">
            <xsl:apply-templates select=\"undermenu\" />
        </table>
        </td>
    </xsl:template>