Avatar billede runee Nybegynder
16. marts 2000 - 13:56 Der er 9 kommentarer

Pointer til eget vindue?

Hejsa!

Det er sikkert meget simpelt, jeg er bare ikke stødt på det før. Hvordan styrer du egenskaberne for det vindue du er i? Jeg kunne eksempelvis godt tænke mig, dynamisk, at kunne fjerne toolbar'en i det vindue jeg er i, og så kunne få den tilbage igen, ved en anden event. I.e. 'toolbar=no'.

Hvordan gøres det?
Avatar billede louisec Nybegynder
16. marts 2000 - 14:06 #1
Er det et nyt vindue der skal poppe op ??
Avatar billede louisec Nybegynder
16. marts 2000 - 14:09 #2
Dette kan bruges hvis du ønsker at linke til en ny side.

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
      function MM_openBrWindow(theURL,winName,features)
      {
        window.open(theURL,winName,features);
      }
      function uppdatera()
      {
        val.submit();
      }
      </SCRIPT>
<A HREF="java script:MM_openBrWindow('../din side','html','toolbar=no,location=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=yes,width=760,height=550')">
Avatar billede runee Nybegynder
16. marts 2000 - 14:13 #3
Det er jeg klar over...pointen er bare at så er det ikke dynamisk mere.....Jeg ønsker kun at det skal være ét vindue, hvori jeg kan styre egenskaberne efter behov, løbende. Noget der logisk ville lyde sådan her: self.properties.toolbar()="off" eller sådan noget
Avatar billede grunken Nybegynder
16. marts 2000 - 14:22 #4
Runee.

GLEM det, det kan ikke lade sig gøre !

Avatar billede stoffer Nybegynder
16. marts 2000 - 14:36 #5
Jo det kan, hvis du navigerer rundt i et ny vindue (altså ikke det org.browser vindue)
Avatar billede kim_bille Nybegynder
16. marts 2000 - 14:58 #6
stoffer> den forstod jeg ikke!, gider du forklare det nærmer
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2000 - 15:42 #7
Holdt så! Det er ikke muligt at ændre på egenskaberne i det vindue som du befinder dig i. Det er muligt at specificere egenskaber for nyåbnede vinduer, men det er jo ikke det du vil. Faktisk har du kun mulighed for at tilnærme dig et resultat ved at arbejde med 2 vinduer som du skiftevis åbner og lukker alt efter hvilke indstillinger der ønskes. Se også <a href='http://www.stilmark.dk/tools/'>http://www.stilmark.dk/tools/</a> for info omkring åbning og lukning af vinduer.
Avatar billede stoffer Nybegynder
16. marts 2000 - 16:09 #8
du kan jo lave en workaround!

    var an="";an=navigator.appName;
    var av=0;av=parseInt(navigator.appVersion);
function NewWindow(url){
    if (an.indexOf("Netscape")!=-1&&av > 2){
        newTradeWindow=window.open(url,"vindue","width=446,height=340,resizable=0,status=0,left=10,top=10,menubar=0,scrollbars=0,toolbar=0,location=0,directories=0");
        newTradeWindow.focus();
    } else {
        newTradeWindow=window.open(url,"vindue","width=446,height=340,resizable=0,status=0,left=10,top=10,menubar=0,scrollbars=0,toolbar=0,location=0,directories=0");
}

java script:NewWindow('adsfasdf.asp')

Nu vil den hele tiden åbne vinduet i sammen vindue, da de hele tiden hedder "vindue" ikke sandt?
Avatar billede nordclc Nybegynder
07. september 2001 - 09:03 #9
Luk spørgsmålet, hvis du har fået svar!