Avatar billede ripley Nybegynder
16. marts 2000 - 13:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

feltkoder - dansk/engelsk

Jeg har en skabelon.dot, hvori der er defineret en masse feltkoder. Den er lavet i en engelsk udgave af word. Så langt, så godt. Nu har jeg for nylig givet den videre til en, der har en dansk udgave af word og den gik uheldigvis ind og overskrev alle mine feltkoder med danske betegnelser, f.eks. STORTBOGSTAV. Det vil sige, at da jeg fik et dokument tilbage bygget på denne skabelon stod der "Error! Switch argument not defined" mange steder. Hvad kan man gøre, udover at bede ham installere en engelsk udgave af word? Kan man ikke bede word om ikke at overskrive, hvis skabelonen åbnes i en anden sproglig udgave???
Avatar billede sjensen Nybegynder
16. marts 2000 - 13:29 #1
Det burde være tilstrækkeligt at vælge engelsk som sprog for det dokument han vil bruge skabelonen til. Det kan du for øvrigt sætte skabelonen til at vælge helt automatisk. Bare sæt "set language = sprognavn (eller også indexnummeret på sproget). Dette har dog den ulempe at han ikke vil kunne bruge danske ordbøger i den del af dokumentet.

En anden mulighed er at ændre din skabelon til færst at teste på sproget og derefter bruge de ord der testes på afhængigt af sproget. Dermed vil du stadig holde den på det sprog han har og dermed kunne bruge de indbyggede muligheder sprogvalget giver (ordbog, syntax, autorettelse m.m.)
Avatar billede c_wellendorf Nybegynder
16. marts 2000 - 14:30 #2
En anden mulighed kunne være at sætte din pc op til dansk/hhv engelsk i regional settings, dette har jeg konstateret virker i forbindelse med separatorer i macroer i word 7.
Avatar billede nerøs Nybegynder
16. marts 2000 - 18:18 #3
se http://www.microsoft.com/Danmark/technet/news/990917_word.asp hvor der findes

Både forklaring og en slags løsning
Avatar billede nerøs Nybegynder
16. marts 2000 - 18:22 #4
I hvert fald hvis man har en dansk skabelon der skal laves om til engelsk
Avatar billede nerøs Nybegynder
16. marts 2000 - 18:32 #5
-> sjensen

language har vist ingen indflydelse på formateringskoder
f.eks "fletformat" hedder altid dette i en dansk word 97
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
20. marts 2000 - 09:58 #6
Måske et dumt forslag, men hvorfor ikke bare lave en ny skabelon mage til bare med danske feltkoder? Det skulle da ikke være så svært...:-)
Avatar billede nerøs Nybegynder
20. marts 2000 - 22:00 #7
Hvis man låser et felt <ctrl F11> bliver det ikke opdateret og der opstår dermed ikke fejl selv om et felt med dansk parameter (f.eks STOTBOGSTAV)åbnes i en engelsk version af Word.
Avatar billede henrikudsen Nybegynder
10. maj 2000 - 00:28 #8
Prøv at installer den nyeste ServicePack til Office, mener den går ind og fixer problemet
Avatar billede poker Nybegynder
05. oktober 2000 - 18:16 #9
i word97 dk blev /*mergeformat kaldt /*fletformat
så derfor er us og dk ikke kompatible i 97.
i word2000 dk hedder det /*mergeformat i begge versioner, så nu er de indbyrdes kompatible, dog ikke bagud med 97dk.

Brug flg. kode til at reparere dok med:

Sub RepairFields()
  Dim MyField As Field
  For Each MyField In ActiveDocument.Fields
    If Right(MyField.Code.Text, 12) = \"/*FLETFORMAT\" Then
      MyField.Code.Text = Left(MyField.Code.Text, Len(MyField.Code.Text) - 12) & _
                          \"/*MERGEFORMAT\"
      MyField.Update
    End If
  Next
  Application.ScreenRefresh

End Sub