Avatar billede zac Nybegynder
15. november 2001 - 22:02 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Valg fra database, array, link....

Jeg prøver at lave et navigationssystem i 3 niveauer - 1) kapitler, 2) afsnittene for hvert kapitel, 3) det enkelte afsnit - til brug på www.indvandringen.dk

Jeg kan ikke få fat i visningen af bestemte afsnit/ artikler i niveau 3!
Kan I se, hvad der er galt:

1. niveau, en top-fil på alle sider, henter kapitel-navne fra MySQL-tabellen \"kapitler\" m. bl.a. felterne id og navn.
Med <a href=\\\"artikel_oversigt.php3?kapitel_id=$id\\\">$navn</a> går de enkelte kapitelnavne fint over i kapitlets artikel-navne:

2. niveau - filen artikel_oversigt.php3 - som trækker på tabellen \"artikler\" m. bl.a. felterne id, kap_id (svarende til id i tabellen \"kapitler\"), og afsn_link_titel.
Så kommer problemet med at få vist den enkelte bestemte artikel ved tryk på dens link.
Koden og linket i artikel_oversigt.php3 er:

$result = mysql_query(\"SELECT * FROM artikler WHERE kap_id = \'$kapitel_id\'\");
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
$id                              = $row[\"id\"];
$kap_id                      = $row[\"kap_id\"];
$afsn_link_titel            = $row[\"afsn_link_titel\"];
-------fx bare
echo \" <a href=\\\"artikel_vis.php3?id=$id\\\">[$afsn_link_titel]</a>\";
}

3. Så sker der ikke noget! Filen artikel_vis.php3 kommer fint op, men kun med topfilen, UDEN at vise den valgte artikel. I bunden af skærmen skifter ....artikel_vis.php3?id=x fint når man kører hen over artikelnavnene, men den får ikke rigtig fat, den valgte artikel vises ikke.
Koden i artikel_vis.php3 er:

$result = mysql_query( \"SELECT * FROM artikler WHERE id = \'$id\'\"); [[er det her der er fejl???))

$row = mysql_fetch_array($result);

$afsn_link_titel            = $row[\"afsn_link_titel\"];

echo \" <h3>$afsn_link_titel</h3> Der kommer kun den tekst man skriver, ikke noget fra tabellen artikler \\n\";
Avatar billede intenz Novice
16. november 2001 - 09:25 #1
Det ser fint nok ud, du skal bare være sikker på at der er noget der har det id du refererer til.

og at det du vil hente ud faktisk ligger i afsn_link_titel.
Avatar billede zac Nybegynder
16. november 2001 - 10:02 #2
Kære intenz
Jeg \"frygtede\" at det ville være et svar - for så kan jeg ikke se, at der er noget galt!
Jeg prøver at jonglere lidt videre...
Avatar billede geko Nybegynder
16. november 2001 - 10:06 #3
prøv lige at tage en
echo mysql_error();
efter din sidste echo i ovenstående script. hvad skriver den?
Avatar billede zac Nybegynder
16. november 2001 - 10:51 #4
Kære geko
har prøvet at indsætte som du foreslår, men der sker intet, heller ingen fejlmelding - hvilket ifølge min håndbog betyder, at der ingen fejl er!?
(\"An empty string means no error occurred\"). Jeg går ud fra en \"empty string\" betyder slet ingen reaktion...
Avatar billede zac Nybegynder
18. november 2001 - 23:00 #5
Nu virker det, jeg ved ikke rigtig hvorfor eller hvordan...Er stødt på nyt problem, og har oprettet nyt spørgsmål...