Avatar billede specialty Nybegynder
15. november 2001 - 20:22 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Se source koden af en fil på en anden server!

Hej eksperter...

Er det muligt at få et php script til at vise source koden af en .html side som ligger på en anden webserver... ????

/Specialty...
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. november 2001 - 20:35 #1
<xmp>
<?
$fp = fopen( \"http://gudvedhvor.com/denfil.xxx\", \"r\" );
fpassthru ($fp)
?>
</xmp>

mvh JakobA
Avatar billede geko Nybegynder
16. november 2001 - 10:16 #2
måske var det lige en ide at tage en while løkke på den, og så tage en htmlentities per linje, noget i retningen af...

echo nl2br(htmlentities(include \"http://g2k.dk\")));
(kan ikke lige huske om include kan bruges der...)

ellers bare en..

while($streng = fread(...))
echo nl2br(htmlentities($streng));
Avatar billede specialty Nybegynder
18. november 2001 - 23:29 #3
hey sorry jeg har været lidt away på det sidste... så spørgsmålet er gået lidt i stå... Nå men jeg kan ikke helt få det til at virke!

jakoba i dit eksempel der includer den bare hele siden... Jeg vil ikke se siden men source koden af filen...

og geko... i det du skrev er jeg lost! =)

Kan i ikke lige selv prøve at få det til at virke og så skrive scriptet til mig???

Jeg kan godt forhøje pointene....! =)

/Specialty...
Avatar billede geko Nybegynder
19. november 2001 - 11:37 #4
øhmmm jo, hvis du nu tager en fopen på en remote fil ($fp = fopen(\"http://www.jubii.dk\", \"r\"); ) og så bare ellers reader den igennem, med en fread per linje eller noet (slå op under fread); så kan du bruge en echo htmlentities($string) . \"<br>\"; for at få det pænt formateret...

flere spgs? jeg kan godt skrive den komplette kode hjemmefra, hvor jeg kan teste den
Avatar billede specialty Nybegynder
21. november 2001 - 03:34 #5
Hey igen...

Nu har jeg siddet og gennemkigget php.net og eksperten for hjælp til det her... damn det her er sq ikke nemt syntes jeg ikke...

Kan du ikke skrive en kode og teste den også poste den her??? så giver jeg dobbelt point! =)

/Specialty...
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. november 2001 - 04:17 #6
denneher lister ihvertfald lokale filer: http://www.jakoba.dk/eksperten/exp134412.php

Men jeg tvivler på den også gør den med filer fra anden server. Du ville være en gevaldig security risk for så ku man jo liste folks passwords osv. Så der får du nok enten en \"not allowede\" eller den genererede tekst istedet for sourcen. (jeg har ingen passwords på min server, så du må gerne kikke dig omkring.)

30 p er fint.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. november 2001 - 04:28 #7
Næe. den viser bare ingenting når det er fra en fremmed server. sorry.
Avatar billede specialty Nybegynder
21. november 2001 - 13:05 #8
Altså den vil jo aldrig kunne komme til at vise den reale source kode... men der må da være en måde så man kan få den til at skrive output source koden.. Den som også kommer frem når du er på en side og trykker på \"Vis Kilde\"....

/Specialty...
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. november 2001 - 13:31 #9
der er jo security aspektet i det:

<?php
$server    = \"localhost\";
$brugernavn = \"specialty\";
$password  = \"rasmusklump\";
$db_navn    = \"mysql\";
$dbt_navn  = \"Test6\";

if (!mysql_connect($server, $brugernavn, $password)) {
  echo mysql_error().\"\\n\";
  die(\"Unable to connect\\n\");
}

den source skulle meget nødigt blive listet, hvis ikke du først har logget dig på med det samme eller et overordnet password. :-))

mvh JakobA
Avatar billede geko Nybegynder
22. november 2001 - 11:59 #10
så vidt jeg kan se er der kun ønsket kildekoden af en eksekveret fil. ellers ville det jo kræve ftp kode og alt til siden.

det er muligt at åbne en fil til læsning ved at definere den som
$fp = fopen(\"http://g2k.dk/\", \"r\");
og så læse indholdet af den derefter
kan ikke lige huske koden for at læse en linje ind, men hvis du f.eks. laver en while løkke i stilen
while($string = fread($fp, 4096))
echo htmlentities($string) . \"<br>\";
så burde det virke
Avatar billede _eksperten_ Nybegynder
22. december 2001 - 14:21 #11
kan man ikke lave en download ting ??
så når man har downloadet det kan man bare se sourcen ???
Avatar billede specialty Nybegynder
15. juni 2003 - 11:33 #12
lukket