Avatar billede tekno-hedningen Nybegynder
15. november 2001 - 18:27 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Upload hastighed

når jeg skal uploade noget til en FTP, eller sende filer til folk jeg kender (eller bare mails) fra min TDC ADSL 256/128 forb. med atm-kort, starter uploaden meget godt (med en 10-20kb/s), men falder så efter et par sekunder, til den er på 0. Det har virket fint (og virker stadig fint i online spil) forstår bare ikke vhorfor det ligepludselig skulle være et problem i windows...

nogen der kan hjælpe her?
Avatar billede praetorian Nybegynder
15. november 2001 - 18:51 #1
Jég har en 256/128 ADSL. Men hvornår er det at hastigheden falder, er det når du begynder at downloade eller går den det bare af sig selv ???.
Avatar billede tekno-hedningen Nybegynder
15. november 2001 - 21:55 #2
det er ikke når jeg downloader, men når jeg uploader. Men det sker efter 1-2 sekunder....at den så falder med et par kb. indtil den er på 0...
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
15. november 2001 - 21:58 #3
Med 256/128 Skulle du kunne sende mails med 14 Kb sek og Hente med 27 Kb sek.. Ca.. Det er generelle max hastigheder..Hvis den falder hele tiden så har du nok TDC.. Det kommer an på serverens hastighed i inet forbindelser.. For hvis den har en mindre modtagelses hastighed end dig så lukker denfaktisk
Avatar billede praetorian Nybegynder
15. november 2001 - 22:10 #4
ved TDC så kan man kun enten Uploader eller Downloade med maks hastighed da de kører half duplex.

CC kører også kun half duplex, men deres er lavet så smart at man i sjældne tilfælde faktisk godt kan uploade og downloade samtidigt uden hastighedsnedgang.

Tiscali kører Full Duplex, så der kan man også sende og modtage samtidigt med maks uden at Upload/Download har indvirking på hianden, gælder geneelt for alle hos Tiscali.
Avatar billede myllesen Nybegynder
15. november 2001 - 22:32 #5
->praetorian
Hvor har du det med half/full duplex fra? Skriver udbyderne selv noget om det?
Avatar billede praetorian Nybegynder
15. november 2001 - 22:34 #6
Myllesen:

Nej det gør de ikke, har selv taget kontakt med dem, men vil da videresende deres svar til dig hvis du ønsker konkrete beviser.
Avatar billede myllesen Nybegynder
15. november 2001 - 22:49 #7
Jeg er virkelig overrasket! Det er da noget af en konkurrenceparameter mellem udbyderne, ikke mindst for fx online gaming. Er vi ikke på kanten af det moralsk forsvarlige her...?
Hvor ligger begrænsningen (altså half duplex) for fx TDC - er det i central-udstyret? Det kan vel ikke være på selve ADSL strækningen...
Avatar billede praetorian Nybegynder
15. november 2001 - 22:52 #8
Myllesen:

Ved ikke hvor begrænsingen ligger, men TDC har fortalt mig at der er økonomisk uforsvarligt at tilbyde ADSL med Full Duplex. Så det kan godt tænkes at være en begrænsning enten på centralen eller helt tilbage ved hoved severen eller en kombination.
Avatar billede myllesen Nybegynder
15. november 2001 - 23:05 #9
Sådan en oplysning burde jo fremgå af sammenligning mellem udbyderne, fx på http://www.xdslinfo.dk
For slet ikke at tale om udbydernes eget reklamemateriale! Det er faktisk meget interessant, det her! Send gerne hvad du har til myllesen@hotmail.com
Avatar billede praetorian Nybegynder
15. november 2001 - 23:11 #10
Myllesen:

Så er ed sendt, tag dig ikke lige af kommentaren i brev to fra Cybercity, da mit svar på første faktisk indgår i mailen selv
Avatar billede tekno-hedningen Nybegynder
16. november 2001 - 11:21 #11
...men det plejer ikke at være noget problem...det er først lige sket nu her inden for den sidste uges tid... (udan at jeg har pillet ved noget). Ingen ide til hvordan jeg kan gøre ngoet ved det? eller ligger problemet hos centralen?
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. november 2001 - 11:33 #12
Hvad har du lavet ved din computer inden for den siste uge???. Kan ske at det er et nyt program du har installeret der lavede balladen. Men det problem du nævner har jeg faktisk ogsså haft, men det var så til et privat computer party, hvor at min upload røg ned på nul og folk blev der efter smidt af. Men har faktisk aldrig fundet en løsning på det pågældende problem da mit netværk åbenbat kører godtnok, da min DL hastighed ligger på 32KB\'s i gennemsnit. Så hurtigt kunne jeg ikke hente under det NP hvor jeg havde problemet, der lå min DL på omkring 7KB/s. Så jeg går ud fra at mit netværk kører optimalt pt. dvs. under de givne forudsætninger.
Avatar billede tekno-hedningen Nybegynder
16. november 2001 - 12:03 #13
altså jeg har pillet ved andet end \"aggregaterate\" i registreringsdatabasen. (sat den til 0, fra 128). Må åbenbart være der problemet er så...

Men at sætte den tilbage til det orginale hjælper ikke...
Avatar billede tekno-hedningen Nybegynder
16. november 2001 - 12:30 #14
\"jeg har ikke pillet ved andet\" skulle der stå :)
Avatar billede myllesen Nybegynder
16. november 2001 - 14:34 #15
->Praetorian
Tak for mails
Mailen fra CC er en ren joke - han forveksler \"full duplex\" med \"intet overhead\", så den vil jeg ikke lægge noget i. Selvfølgelig er der overhead!
Tiscali kører åbenbart full duplex.
Har du noget på TDC?
Avatar billede myllesen Nybegynder
16. november 2001 - 14:45 #16
->tekno
Hvad skulle du også sætte den til nul for...  :0)
Prøv at af- og geninstallere din ATM kort driver.
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. november 2001 - 14:47 #17
Myllesen:

har kun snakket med em over telefonen, men kan godt gå lige tage kontakt med dem og få detaljer på forbindelsen.

Men CC forvelsker ikke Full Duplex med intet overhead, ikke ifølge af hvad jeg kan se ud fra de mails jeg har fra dem af, som også er dem jeg har sendt til dig.
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. november 2001 - 14:48 #18
tekno-hedningen:

Ring til TDC og sig at du vil have ændret din ADSL løsning til den \"nye\", dvs den uden ATM netkort, men med almindelig netkort. Jeg har nemlig ADSL adgnag med almindelig netkort og det kører uden problemer.
Avatar billede myllesen Nybegynder
16. november 2001 - 14:51 #19
->praetorian
Hvorfor snakker han så om 48/53 bytes osv.? Det har da intet med full duplex at gøre...
Avatar billede tekno-hedningen Nybegynder
16. november 2001 - 14:52 #20
jeg ændrede den til 0, fordi det skulle give en bedre ping i Counterstrike (hvilket det også gjorde).

Og jeg har allerede bestilt en router (skulle få den om en uges tid) men lidt træls ikke at kunne sende mails (eller ICQ beskeder på mere end ca. 500 bogstaver)
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. november 2001 - 14:55 #21
Myllesen:

For at forklare en eventuel løsning på hvorfor at Upload/Download kan have en indvirkning på hinanden. Men der står jo at CC ikke understøtter Full Duplex. Men tager som sagt lige kontakt med TDC for at få kontrete beviser for om de kører Full/Half Duplex.
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. november 2001 - 14:57 #22
Tekno:

Jeg ahr altså router med til mit ADSL abonnemnt og det kører skam glimrende. Jeg kan sagtens modtage og sende mails og skrive via ICQ. Men der er så nogle der snakker om at de ikke kan sende noget til mig over ICQ.
Avatar billede myllesen Nybegynder
16. november 2001 - 15:20 #23
->praetorian
Den mail fra CC er en gang sniksnak. Overhead og full duplex er uafhængige størrelser. Du har dog ret i, at han ikke direkte skriver at CC ikke kører full duplex. Jeg surfede dog lidt på deres hjemmeside - jeg kunne ikke finde noget om full duplex, heller ikke deres erhvervsløsning.
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. november 2001 - 15:23 #24
Myllesen:

Han skriver jo lige netop at de ikke understøtter det, men at man tit kan komme til at tro det på grund af den måde deres forbindelse opfører sig på. Men det med Overhead var bare for at afklare hvorfor at der kan forekomme hastighedsudsving på en ikke Full Duplex linie.
Avatar billede myllesen Nybegynder
16. november 2001 - 15:32 #25
Det er ikke for at være arrogant, men jeg forstår ikke hvad du mener. Lad os lige blive enige om hvad full duplex er. Ifølge mine begreber er det at man kan køre upstream og downstram _samtidig_, i modsætning til half duplex (skiftevis upstream og downstream). At der så er overhead i ADSL - det er jo ingen nyhed...

Ordet \"full\" i \"full duplex\" har altså intet med hastighed at gøre.
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. november 2001 - 15:35 #26
Myllesen:

ja vi er enige iom definationen på Full Duplex. Det ham fra CC gjorde opmærksom på angåede det med Overhead var at der ofte var en grund til at man kørte med en lavere hastighed.
Avatar billede myllesen Nybegynder
16. november 2001 - 15:56 #27
Tillad mig at citere fra mailen:

\"...Men det vil være forkert af mig at garantere dig full duplex. En, måske lidt, teknisk forklaring ville nok lyde noget lignende:
Fordi ADSL kører ATM, og da ATM kræver 53 bytes for at sende 48 bytes, kommer der faktisk et ganske stort overhead ud af det...Dette tæller måske ikke som egentlig data, men alt dette er medvirkende til, at du får en vist tab, og lige meget hvordan man vender og drejer det vil der altid være det. ... Et full duplex alternativ kunne være Cybercity G.SHDSL...\"

Jeg kan ikke fortolke det på anden måde end at han ikke har fattet en meter.
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. november 2001 - 16:05 #28
kan godt se at han blander det lidt sammen, men han mender jo nok at Overhead gør at ens hastighed generelt vil ligge lidt lavere end hvad man betaler for. Men det er jo egentlig ikke selve kernen, det var kernen var at der stod at de ikke tilbød ADSL med Full Duplex.
Avatar billede myllesen Nybegynder
16. november 2001 - 16:38 #29
Exactly my point!
Glæder mig til at høre hvad TDC har at sige...
Avatar billede praetorian Nybegynder
16. november 2001 - 16:42 #30
Myllesen:

Stillingen indtil videre

Cybercity ingen Full Duplex på ADSL, dog Full Duplesx på G.SHSL
Tiscali Full Duplex på alle deres produkter
TDC svar afventes *G*
Avatar billede myllesen Nybegynder
23. november 2001 - 15:23 #31
Noget nyt...?
Avatar billede praetorian Nybegynder
25. november 2001 - 23:34 #32
Myllesen:

Ringer til dem imorgen og beder dem sende mig et ordenbtlig svar via email da de åbenbart ignorerer deres kunder der skriver emails til dem.
Avatar billede myllesen Nybegynder
26. november 2001 - 09:21 #33
Fint nok, grunden til deres manglende svarlyst er sikkert, at så har du noget på skrift fra dem - det er meget mere kompromitterende end en mundtlig besked.
Avatar billede praetorian Nybegynder
26. november 2001 - 10:29 #34
Med mindre at man selvfølgelig optager samtalen. Hvilken jeg har tænkt mig at begynde på for at undgå at folk snyder mig.
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. november 2001 - 15:45 #35
Myllesen:

sidder desperat og prøver og få et svar ud af dem, men de er dummere end en spand lort på en varm sommerdag
Avatar billede myllesen Nybegynder
29. november 2001 - 12:11 #36
Påskønner din ihærdighed!

Har selv haft dem i røret ved en tidligere lejlighed. Var ikke imponeret. Snakkede også med en såkaldt ekspert-supporter... Suk. Men de får vel heller ikke så meget i løn, derinde.
Avatar billede praetorian Nybegynder
29. november 2001 - 13:14 #37
Myllesen:

Stilte ham et spørgsmål, som han slet ikke svarede på, han svarede som en være omgang bræk, og så begyndte han at ævle om erhverssupport og at han ikke gad hjælpe mig mere og sagde at jeg skulle ringe ind til deres suppprt, så skrev jeg tilbage at det hjalp nada da jeg skulle bruge det skriftligt og så har jeg ikke hørt fra dem siden, tror lige at jeg ringer og flipper på dem.
Avatar billede myllesen Nybegynder
04. december 2001 - 09:24 #38
Hva\'så, har du fået noget ud af dem?
Avatar billede praetorian Nybegynder
04. december 2001 - 14:01 #39
Myllesen:

Det eneste jeg har fået fra dem som kan bruges tíl en lille bitte smule er følgende:

\"Hej Flemming.

Tak for din henvendelse.

Netexpress ADSL og Tele Danmark Bredbånd kører fuld duplex på download og på
upload, men ikke på samme tid. Grunden til dette er, at TCP/IP protokollen i
Windows ikke kan håndtere dette. Så hvis du f.eks. uploader, vil du ikke
kunne udnytte din downstream fuldt ud.

Hvis du vil vide noget om Erhvervsløsninger, vil jeg bede dig ringt til
Zillion på 80801590.

Venlig Hilsen

Martin Rieder
Kunderådgiver - Internet Hotline

TDC - Internet
Olof Palmes Allé 34, DK-8200 Århus N
Tlf.: 80808035
http://www.opasia.dk/kundeservice\"

Og det er da en værre omgangs vollapyk
Avatar billede myllesen Nybegynder
05. december 2001 - 20:59 #40
Tjah.... \"fuld duplex, men ikke på samme tid\". Den lader vi lige stå lidt...
Avatar billede praetorian Nybegynder
05. december 2001 - 22:34 #41
Myllesen:

Lige netop også det der undrede mig
Avatar billede tekno-hedningen Nybegynder
03. marts 2005 - 10:31 #42
nok på tide at lukke da det ikke er så relevant mere :P