Avatar billede jangreen Nybegynder
15. november 2001 - 15:09 Der er 6 kommentarer

default bruger konfig på Win2k TSE

Vis jeg nu har en Win2k terminal server køret op i \"locals\" i dk, og jeg så loger ind som en som en bruge i NT4 domain, men som første gangs bruger på Win2k serveren, få jeg sgu fann en ”Locals” opsætning i UK..

Spørgsmålet er så det hvordan kan jeg ændre ”Locals” på serveren så det bliver globalt for alle ny bruge på serveren….. :-))
Avatar billede jangreen Nybegynder
15. november 2001 - 15:10 #1
hehe den sved hva :-))
Avatar billede tlaursen Nybegynder
15. november 2001 - 15:36 #2
Jeg vil tro at du kan ændre det i registry, men hvor er et rigtigt godt spørgsmål.
HKEY_USERS\\.DEFAULT\\INTERNATIONAL er et bud.
Avatar billede jangreen Nybegynder
15. november 2001 - 15:41 #3
det har jeg også prøvet men selv om jeg kopier alle INTERNATIONA reg nøgler fra en af de bruger om er ændret til DK over i HKEY_USERS\\.DEFAULT\\INTERNATIONA, og logger på igen som en NY bruge på TSE´en så er den sgu i UK i nu :-(
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. november 2001 - 16:08 #4
Er det selv om at du har lavet din egen default profil, at den laver det om til UK?
Avatar billede jangreen Nybegynder
16. november 2001 - 08:42 #5
nu siger du egen default profil, serveren er member server, og brugeren har kun lokale profiler
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. november 2001 - 11:16 #6
Når de logger sig på terminal serveren, så ligger / oprettes der en profil på denne.

Der ligger også en profil i C:\\Dokumnets and settings\\default - som er den profil,som bliver taget en kopi af, når det er en nye bruger som logger sig på terminal serveren.

Hvis du laver en midlertidig bruger, logger ind som denne og sætter det hele op som det skal være, logger ud, logger ind som administrator kopiere C:\\dokuments and settings\\\"midlertidig bruger\" over i \"default\" profilen, så starter nye brugere op med denne opsætning. Herunder også \"locals\"...

Tag evt. en sikkerhedskopi af \"default, inden du starter.