Avatar billede kyndby Nybegynder
01. juni 1999 - 22:27 Der er 56 kommentarer og
1 løsning

Netværks-opsætning?

Jeg har et STORT problem, Jeg har købt 2 10 mbit PnP netværkskort, og har nu installeret dem, men der er det, computerne kan ikke se hinanden, og der er næsten ikke det jeg ikke har prøvet, jeg vil prøve at forklare hvad der er prøvet.
Satte kortene i computeren, startet dem og installeret dem, men computerne installerede ikke alle ting, så jeg installerede TCP/IP protokol og gav dem hver sin Ip-adresse, jeg installerede NetBEUI, og IPX/SPX protokol.
Jeg installerede Microsoft Klientprogram og gav hver computer og et fælles arbejdsgruppe.
Og genstartede så, men computerene kan kun finde sig selv, dvs. at når jeg går  ind i andre computere, så står der kun ”computer 1” dvs. sig selv og  ikke den anden ”compuer 2”
hvad an der være galt?
Så har jeg så spørgsmålene,
1: Skal I / O  adresserne være ens?? 2: hvilket logon prg. Skal computerne køre (Ms Klientprg el. Windows Logon )??
3: Kan du fortælle en trin-for-trin forklaring, eller kender du et sted på nettet med en ?
Håber på den endelige forklaring der kan løse problemerne!
Avatar billede brian_d Nybegynder
01. juni 1999 - 22:32 #1
Hvilken slags kabling har du
BNC - RJ45 ?

Brian....
Avatar billede cybles Nybegynder
01. juni 1999 - 22:33 #2
1 : Nej dine I / O adresser skal ikke nødvendigvis værre de samme.

2 : Du skal køre Windows logon ikke klient program dette bruges når tilslutter dem via kabbel serial / parral.

Løsning : Er dine kort installeret korrekt ? er de fundet i windows og er du sikker på der ikke er nogle konflikter ?

Tjek det hele igennem tjek at dine IRQ ikke konflikter prøv så igen.
Avatar billede thoeger Nybegynder
01. juni 1999 - 22:34 #3
bruger du samme frametype/Rammetype og er de andre af de indstillinger de samme
Avatar billede bubby Nybegynder
01. juni 1999 - 22:44 #4
Det kan være at der er noget galt med dit kabel, prøv at udskifte det, jeg har haft samme problem
Avatar billede kyndby Nybegynder
01. juni 1999 - 22:49 #5
Brian_d>>Jeg har et BNC kabling.

cybles>>Ja mine kort er installeret korrekt, det ved jeg oga, at der er et diagnoseprg. som fortæller om det forskellige virker på kort og kabel, og der er den ok, på begge computere.
Og der er ingen konflikter på IRQ.

theoger>>> hvad er frametype/rammetype, jeg er ikke helt inde i netværkskort, rettere sagt slet ikke, det er stadigt nyt.
Avatar billede thoeger Nybegynder
01. juni 1999 - 23:09 #6
har du terminatorer på enden af hvert stik
Avatar billede cybles Nybegynder
01. juni 1999 - 23:12 #7
En terminator er et t stykke som slutter netværket.
Avatar billede cybles Nybegynder
01. juni 1999 - 23:13 #8
Jeg tror ikke på det er kablet som det er galt med de kan tåle meget vold før de strejker.
Avatar billede kyndby Nybegynder
01. juni 1999 - 23:14 #9
Ja, der er terminatorer i hver ende af t-stykkerne.
Avatar billede thoeger Nybegynder
01. juni 1999 - 23:14 #10
ja, skal der ikke være det på BNC stik??? Jeg bruger normalt kun rj45
Avatar billede kyndby Nybegynder
01. juni 1999 - 23:17 #11
Flere muligheder til hvad der kan være i vejen, jeg kan informere at der kører Win 95 som er en AMD K6 200 Mgz  ene, og Win 98 på den anden som er en Pentium 100 Mhz
Avatar billede thoeger Nybegynder
01. juni 1999 - 23:24 #12
det burde ikke betyde noget. Netværk er ikke altid det nemmeste at gå til skal du vide!
Avatar billede cybles Nybegynder
01. juni 1999 - 23:27 #13
kyndby : netværk er noget af det nemmeste du skal ikke høre efter hvad thoger siger, har du prøvet at installere nogle spil og se om der er forbindelse ?
Avatar billede kyndby Nybegynder
01. juni 1999 - 23:30 #14
Cybles: Ja, jeg har prøvet at installere nogle spil, og der er ingen forbindelse, der står bare: searching for guest på den ene, og waiting for host på den. flere forslag til hvad der kan gøres ????
Avatar billede cybles Nybegynder
01. juni 1999 - 23:38 #15
Har du en 3 pc'er ?
Avatar billede thoeger Nybegynder
01. juni 1999 - 23:39 #16
hvorfor virker det så ikke?
Avatar billede cybles Nybegynder
01. juni 1999 - 23:41 #17
Fordi et er første gang manden skal prøve det og der er slet ingen grund til at skræmme ham eksperten er til for det modsatte
Avatar billede kyndby Nybegynder
01. juni 1999 - 23:41 #18
nej jeg har kun 2 pc´ ere

thoeger>> det er det jeg spørger jer om !!  flere foreslag ??
Avatar billede cybles Nybegynder
01. juni 1999 - 23:44 #19
Det er med stor snadsyndlighed en konflikt. Har du sat begge kort i maskinerne, tilføjet nyt hardware på begge maskiner (helst samtidig) logget korrekt på windows ? ja men så skal det virke, nogle gange kan det godt drille en lille smule med forskelige operativ systemer.
Avatar billede cybles Nybegynder
01. juni 1999 - 23:47 #20
Fejlen ligger 1000 % sikkert gemt i en konflikt, et løst tsik, et defekt kort eller kabbel ( hvad er meget usandsyndligt hvis det er nyt)
Avatar billede cybles Nybegynder
01. juni 1999 - 23:48 #21
nåå ok 1000 % var måske så meget sagt men så lad os sige 90 % :-))
Avatar billede kyndby Nybegynder
01. juni 1999 - 23:54 #22
jeg har kigget systemet efter, og der er ingen konflikter. jeg kan også sige, begge maskiner har været formateret 3 gange, og installeret med win 95 & win 98 og stadigt ikke virket. Det er bare det at det lyder mærkeligt at computerne kan se sig selv, men ikke hinanden.
Avatar billede kyndby Nybegynder
02. juni 1999 - 00:02 #23
jeg har lige et ekstra spørgsmål, da jeg installerede kortene, mærkeligt som det lyder, så blev kortene installeret med forskellige udgivere, den ene hedder Realtek og den anden : AE-360 Ethernet, kan det have noget at sige, for kortene er installeret med den samme diskette, men har fået hvert sit navn %-/ mærkelogt, men sandt!!!
Avatar billede cybles Nybegynder
02. juni 1999 - 00:05 #24
Øh det er nok der vi finder fejlen kotene skal hels være ens, køb et etherlink kort mere det koster ikke andet en et par hundrede og det virker sgu altid.
Avatar billede kyndby Nybegynder
02. juni 1999 - 00:09 #25
hvad skal jeg med et ekstra kort??  Men kortene er jo 110 % ens, de har bare fået hvert deres navn!??? For et har jeg nemlig prøvet at få ens navne på kortene, og så er det at det sker, Der opstår en helvedes bunke konflikter !!!!!!! og de er sgu ( undskyld bandeordet) ikke til at få hoved eller hale på igen!!
Avatar billede cybles Nybegynder
02. juni 1999 - 00:12 #26
Du køber et nyt sæt ehternet kort med stik og hele lortet det kostr en god plov mand sætter lortet i og så køre det bare.
Avatar billede kyndby Nybegynder
02. juni 1999 - 00:15 #27
Det kan da ikke passe at man køber nogle kort og så skal man købe nogle nye igen?? fordi der er nogle problemer ( de forstår sgu at tjene penge!!
Avatar billede cybles Nybegynder
02. juni 1999 - 00:17 #28
Ja men det er ikke to nye kort du har købt ellers gå ned til den hardware pusher du har købt skidtet af og be ham vise at det virker....det plejer at hjælpe hvis man står og fortæller ham det er en flot forretning han har og du altid har syndtes han var lidt af en guru ,-)
Avatar billede kyndby Nybegynder
02. juni 1999 - 00:40 #29
Jeg vil prøve at snakke med dem der hvor jeg har købt det . Slut herfra fra idag, kommer igen imorgen for at høre om der er kommet mere.
Avatar billede tizzetrold Nybegynder
02. juni 1999 - 01:02 #30
Jeg ved ikke om du har problemer med andre kort til din computer - jeg har en kammirat der har haft prob. med at få sine PCI porte til at virke - hver gang han satte et kort i en af sine PCI Porte virkede det ikke! - Så var jeg ovre at kigge lidt på hans com - og det vidste sig at være i BIOS'SEN Problemet var hvis du er interreseret - kan jeg sende en detaljeret forklaring over hvad du skal kigge på!

/TizzeTrold
Avatar billede bubby Nybegynder
02. juni 1999 - 12:59 #31
Nå så det var det du pillede ved lasse*ggg*
Avatar billede jinxed Nybegynder
02. juni 1999 - 16:43 #32
Har du sat den til at bruge samme arbejdsgruppe? (kontrolpanel>netværk>identifikation)

Har du installeret fil-og udskriftsdeling?(kontrolpanel>netværk>tilføj>serviceprogram>fil-og udskriftsdeling til microsoft-netværk)

Har du delt noget på begge maskiner?(højreklik på drevet eller mappen vælg deling, delt som ***)
Avatar billede jinxed Nybegynder
02. juni 1999 - 16:44 #33
ups, glemte noget : )

Hvis der ikke er installeret fil-og udskrifts-deling kan du ikke dele noget.
Avatar billede kyndby Nybegynder
02. juni 1999 - 18:23 #34
Tizzetrold>> hvis det er noget med biosen, så send venligst en detaljeret vejledning til bios, jeg kan sig at det er en AWARD Modular BIOS v. 4,51PG. Adressen er mummifar@yahoo.com
jeg har prøvet at sætte dem i forskellige porte, men resultatet er det samme.

jinxed>>> Ja jeg har delt drevet, og ja der er installeret fil og udskriftsdeling!

Avatar billede c_wellendorf Nybegynder
02. juni 1999 - 22:34 #35
har du tilsluttet netværksdrev?
I dialogboksen skal du skrive:
"drevbetegnelse hos den pc du arbejder på":\\"PCnavn for den anden PC"\"sharenavn på den anden pc's drev"
Har du husket at tildele sharenavne og rettigheder?
Avatar billede kyndby Nybegynder
02. juni 1999 - 22:41 #36
c_wellendorf>>>>Skal der oprettes netværksdrev  for peer to peer netværk ???
hvordan gør man så det du siger ????
Avatar billede c_wellendorf Nybegynder
03. juni 1999 - 08:13 #37
For at komme i gang skal du højreklikke My Computer derefter skal du Map network drive og skrive det jeg foreslår.
Beklager at det er de engelske udtryk, men jeg sidder med engelske programmer.
Hvis det ikke virker skal du prøve at checke dine netværkskort ved opstart at køre en setup på kortene (fra driverdisketten til netkortene i dos) og aflæse IRQ og I/O og checke at det er de samme instillinger du har i win95/98
Avatar billede thoeger Nybegynder
03. juni 1999 - 12:58 #38
det er ikke nødvendigt at oprette netværks drev
Avatar billede coolkiller Nybegynder
03. juni 1999 - 18:58 #39
Jeg ved ikke hvilken fabrikant, der har lavet chippen i Netkortet, da hvis det er Realtek 8029, kan den konflikte med Windows 98, iflg. Realteks egen hjemmeside. Her kan du også hente en opdatering af driveren til netkortet.
Avatar billede animal Nybegynder
03. juni 1999 - 19:23 #40
kyndby, det kan godt være at forbindelsen er i orden, og det eneste der fejler noget er det med at dele ting og sager. Det er i hvert fald det jeg har sværest ved at få til at virke. Prøv dette:

Start -> Kør -> ping "ip på den anden maskine"
fx ping 128.191.223.2

Hvis der kommer en masse tal er der forbindelse. Virker det, kan du prøve noget andet:

Start -> Kør -> \\computer2\
Eller \\"ip på den anden maskine"\
Avatar billede jinxed Nybegynder
03. juni 1999 - 21:02 #41
Hvis det er 3com kort så prøv at fjerne ipx/spx protokollen og se om du kan se de andre maskiner.
Avatar billede kyndby Nybegynder
04. juni 1999 - 00:14 #42
Det er ikke 3com, det er er realtek 8019
Avatar billede kyndby Nybegynder
04. juni 1999 - 00:15 #43
flere forslag til hvad det kan være ?? det virker stadigt ikke!!!:-(
Avatar billede cybles Nybegynder
04. juni 1999 - 00:19 #44
Gå ned til din hardware pusher og få tjekket de kort...og husk så at fedte lidt for ham, tag e,v,t kage med som du så tvinger ham til at spse mens du fortæller ham hvor sej han er...
Avatar billede cybles Nybegynder
04. juni 1999 - 00:20 #45
Det virker hver gang.....
Avatar billede kyndby Nybegynder
04. juni 1999 - 00:39 #46
helt klart!! :-)  men, jeg tor han tager hævn !!  sååå, den holder ikke i lægden, men pointen er god nok. Jeg har snakket med en, og han siger at netværket har også noget med strømmen at gøre??
Avatar billede mukke Nybegynder
04. juni 1999 - 22:30 #47
Et det et såkaldt combo-kort? Dv.s så du kan bruge både BNC og TP ? Hvis det er tilfældet, så check om kortet er sat op til kun at bruge TP. (Jeg havde lige netop det problem - symptomerne var de samme som du beskriver. Løsningen er at sætte kortet til "auto" eller "BNC".. - På mine kort kan det gøres via software - check i dit konfigurationsprogram.
Avatar billede kyndby Nybegynder
04. juni 1999 - 23:24 #48
mukke>> hvis jeg har forstået dig ret, så mener du om der enten sidder et riundt stik eller et firkantet?? for så sidder der nemlig begge dele ( BNC & RJ-45) og jeg har ikke den software der skal kunne skifte på dette
Avatar billede mukke Nybegynder
05. juni 1999 - 00:23 #49
Det er det jeg mener...

jeg har et program til mit 3com kort, hvor jeg under tranceiver type kan vælge mellem:
On-board TP
On-board Coax
External (ingen ide om hvad det er til :)
Auto Select

Mit bedste råd er at se om ikke du kan finde lignende. Det er jo også muligt at det er en jumper påkortet der afgør det - kig en ekstra gang i manualen og ellers på selve kortet om ikke der skulle stå noget med småt...

Helt præcist, hvad heder dit netkort så? (ifølge pakken og/eller windows)
Avatar billede kyndby Nybegynder
05. juni 1999 - 18:38 #50
mukke>> Mit kort er et (har jeg lige fundet ud af) addtron AE-360 Ethernet,
og på installetionsdisketten, kan jeg vælge mellem 3 instillinger, 10 base - T tp/cx Autodetect  og 10 base 5  og 10base 2 og jeg aner ikke hvoken jeg skal vælge, der er ingen jumpere på selve kortene. men hvad skal jeg bruge der ??

inde under Winipcfg, står der på den ene computer at rettigheden er opnået den samme dag som computeren bliver tændt, betyder det at det virker hos den ene ??? og der står også at den selv har fundet en IP adresse til netkortet. er det godt ??? eller ??
Avatar billede mukke Nybegynder
05. juni 1999 - 19:36 #51
Af de tre indstillinger vil jeg anbefale autodetect da den så (så vidt jeg kan se) selv finder ud af om der bruges Twisted pair (tp) eller coaxial (cx).
Hvis det ikke virker med den indstilling kan du prøve med de andre, men det burde virke med den første.

DU har slet ikke brug for at bruge Winipcfg til noget - det har jeg i hvert fald aldrig haft. For at bruge tcp/ip skal du under netværk (højreklik andre computere || indstillinger) sørge for at tcp/ip-protokollen er installeret - er den ikke det væg da:
tilføj... || protokol || microsoft || og find så tcp/ip kompatibel protokol.

På samme måde bør du sørge for at installere ipx/spx og netbeui.

herefter vælger du tcp/ip - linien i oversigten og tager egenskaber.
Instillingerne skal så være:
Ip-Address:
Specify... (Skriv dit telefon-nummer - det er det nemmeste :)
WINS...
Disable WINS
(IKKE kryds i use DHCP...)
Gateway
(ingen indtastninger)
DNS
Disable DNS
NETBIOS
(ingen indstillinger)
Avanceret
(Ingen indstillinger)
Bindinger:
Fil- og udskriftsdeling ....
klientprogram til microsoft netværk

Hvis du undlader at ændre indstililnger andre steder BURDE skidtet virke.....
Avatar billede kyndby Nybegynder
07. juni 1999 - 18:43 #52
mukke>> nu har jeg tjekket det som du har beskrevet, og skidtet virker stadigt ikke, jeg har fået at vide af en ven, at computerne skal køre på samme strømkilde, dvs. at der KUN skal tages strøm fra ét stik, er dette rigtigt ???

Avatar billede mukke Nybegynder
07. juni 1999 - 19:36 #53
nej, det er IKKE rigtigt. Hvordan skulle det så kunne lade sig gøre at have store LANs - som f.eks. på skoler.

men du kan da godt prøve det - jeg synes bare ikke rigtig det giver nogne mening - men jeg er selv løbet tør for ideer :)
Avatar billede c_wellendorf Nybegynder
09. juni 1999 - 08:48 #54
Hvad med at prøve at følge anvisningen på denne link:
http://hdallen.home.mindspring.com/ptp.htm
Den er grundig og har virket hos mig
mvh
Avatar billede kyndby Nybegynder
10. juni 1999 - 20:10 #55
C_wellendorfokay, det vil jeg så gøre:-)
Avatar billede brian1 Nybegynder
26. august 1999 - 22:20 #56
Er du sikker på at du har delt dine drev, så de er tilgængelige for hinanden.
Det løste mit problem, som var nøjagtigt det samme.
Avatar billede dice Nybegynder
29. september 1999 - 21:28 #57
Husk også at installere fil og udskrifts deling i netværk ellers kan du intet se.

Hvis du installere netbeui får du en stifinder ligende mulighed for at se hvad der er på andre computere, netbeui er KUN en grafisk overbygning ikke en protokol eller noget der skal være der for at få det til at virke