Avatar billede godik Nybegynder
15. november 2001 - 11:43 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Target med VBscript

Hej gutter...

Hvordan kan man hoppe til en anden frame i sit frameset med VBscript ?
Avatar billede jacup Nybegynder
15. november 2001 - 11:50 #1
Hvis din database hedder Data1
kan du skrive Data1.RecordSource eller sådan noget!

Helst med blod
Avatar billede godik Nybegynder
15. november 2001 - 11:53 #2
Databaser er slet ikke involveret her - det er helt enkelt, jeg skal bare skifte frame, uden at brugeren behøver at trykke på et link.
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
15. november 2001 - 13:49 #3
parent.frames.NAVN.location.href=\"dokument.htm\"
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
15. november 2001 - 13:49 #4
Det er faktisk ligesom i Javascript.
Virker det ikke, så prøv lige med: window.frames.NAVN.location.href=\"dokument.htm\"

Så skulle den være hjemme :-)

/Jimmi
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
15. november 2001 - 13:50 #5
husk at skifte NAVN ud med navnet på din frame.
Avatar billede godik Nybegynder
15. november 2001 - 15:21 #6
Hej Jimmy

Ja, jeg kender godt det trick, og det virker også fint, jeg vil gerne vide, om det kan gøres i VB-script ?
Avatar billede godik Nybegynder
15. november 2001 - 15:23 #7
Ved du så, hvordan man kan aktivere et procedurekald i VB-script med en form.button ?
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
15. november 2001 - 15:33 #8
Altså, det er VbScript! Samme kode!

<script language=\"vbscript\">
msgbox \"SÅ RULLER VI!\"
parent.frames.NAVN.location.href=\"dokument.htm\"
</script>

Du kalder på samme måde som javascript.
onclick=\"vbscript:funktion()\"
Avatar billede godik Nybegynder
15. november 2001 - 16:26 #9
Tak jimmy, jeg prøver det lige af :) - men hvorfor er det ikke nok med <%...%> ? hvorfor er man nødt til at skrive <script language=\"vbscript\">...</script> ??
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
15. november 2001 - 16:31 #10
<%%> angiver jo ASP, du kan ikke røre ved en anden frame fra ASP, som jo er server site VBscript, detimod kan du med Client side Vbscript.

Eller du kan kombinere de to med en simpel funktion.

<%
function redirectframe(framename,goto)
response.write \"<script language=\'vbscript\'>\"
response.write \"parent.frames.\" & framename & \".location.href=\'\" & goto & \"\'\"
response.write \"</script>\"
end function
%>

/Jimmi
Avatar billede godik Nybegynder
15. november 2001 - 16:37 #11
Ok på den måde! - Tak for hjælpen, du er en haj :)
Avatar billede godik Nybegynder
15. november 2001 - 16:39 #12
Jeg har ikke helt tjek på, hvad man kan med serversidescripts og ikke med Clientside og omvendt ??
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
15. november 2001 - 16:41 #13
Generelt er det Serverside der kaster kode på din HTML side, Clientside kan tilgengæld fange alle objekter på siden.
Avatar billede godik Nybegynder
15. november 2001 - 16:44 #14
Det lyder fornuftigt nok.
Jeg ville egentlig gerne kunne donere lidt flere points til dig med alle de svar du har, kan det lade sig gøre ?
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
15. november 2001 - 16:47 #15
Det skal du da have mange tak for, du kan bare oprette et spørgsmål her i VB som hedder Point til Jimmidreng, så svarer jeg, og får point.

Cool!

/Jimmi
Avatar billede godik Nybegynder
15. november 2001 - 16:50 #16
ok
Avatar billede godik Nybegynder
15. november 2001 - 16:59 #17
Så nu er der et spg klar hvis du er hurtig :) - men det er du jo.
Avatar billede godik Nybegynder
15. november 2001 - 17:00 #18
Jeg har også stillet et spg angående oprettelse af en ny tabel i en database - det må du meget gerne tjekke!