Avatar billede chrillere Nybegynder
15. november 2001 - 08:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PHP programmer / værktøjer

Jeg er gået igang med at programmere i PHP, og gør det i programmet notebook! Det er så\'en lidt forvirrende at de på når der ikke er \"syntax highlighting\" hvilke programmer vil i anbefale til PHP programmering?

findes der nogle PHP generatorer, der gør PHP programmeringen endnu lettere?
Avatar billede andreasha Nybegynder
15. november 2001 - 08:46 #1
Avatar billede andreasha Nybegynder
15. november 2001 - 08:47 #2
Avatar billede restaurant_kolding Nybegynder
15. november 2001 - 08:50 #3
eller på scripts.dk under php værktøjer!
Avatar billede binderup Nybegynder
15. november 2001 - 12:32 #4
Der er et par spændende programmer ude nu, som er gratis.

PHP coder bliver nu videreudviklet af Maguma - der er lidt småfejl, men der er heller ikke tale om en final version (www.maguma.com)

PHP edit som er et andet gratis værktøj har et dejligt interface, men der er en masse franske dialogbokse (men der er også tale om ikke final versioner)

De to ovennævnte programmer er IDE\'s som udover at være en editor (med highlighting) også kan lave autocomplete med functions osv. samt at man kan debugge sin kode.

Har man ikke brug for dette så kan stort set alle html editors i dag understøtte PHP.
Avatar billede tos Praktikant
15. november 2001 - 13:17 #5
Textpad har syntax highlighting... og så er den HURTIG og du kan have mange filer åbne på samme tid, på en overskuelig måde :)
Avatar billede coderdk Praktikant
15. november 2001 - 16:13 #6
www.ultraedit.com <- billig og vildt fed!
Der findes en PHP wordfile under downloads også!
Avatar billede funkoo Nybegynder
15. november 2001 - 23:06 #7
Brug \"editor plus\" der kan man se syntaksfarver a la java-/c++ programmering i textpad.
Man kan bruge editoren til både php, java, perl mm
Avatar billede funkoo Nybegynder
15. november 2001 - 23:11 #8
Ups det er editplus og findes på

  www.editplus.com
Avatar billede bunjiboys Nybegynder
16. november 2001 - 12:12 #9
altså hvad andet end en god gang vim med syntax on på din linux boks kan man bruge :)

www.vim.org hehe
Avatar billede coderdk Praktikant
05. december 2001 - 13:03 #10
Check lige denne! Den er gratis og der er PHP plugins til, også så du kan stille cursoren på en funktion og trykke F1 - og vupti er der PHP hjælp ;)

  http://www.chami.com/html-kit/