Avatar billede cerwin Nybegynder
15. november 2001 - 00:42 Der er 28 kommentarer og
3 løsninger

Afinstallere Messenger i XP

På computeren er der installeret WinXP på engelsk.
Når man åbner Outlook Express starter Messenger også - helt automatisk.

Hvordan afinstallerer jeg messenger? - Det fylder, er ubrugeligt og det irriterer grueligt!!!

I \"Add and remove programs\" er det ikke til at finde, og der er heller ikke nogen genvej i startmenuen der afinstallerer det.

Hvad gør jeg??
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 00:48 #1
Jeg mener du kan fjerne den ved at lægge WinXP i og gå ind i Install Optional Windows Component
Avatar billede thje Nybegynder
15. november 2001 - 00:54 #2
mener ikke du kan afinstalere den i XP, men er ikke sikker... jeg bruger den selv så jeg har ikke leget med at fjerne den :)
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2001 - 01:22 #3
Windows Messenger kan man da blot stoppe, så den ikke starter automatisk. Endvider bruges den i forbindelse med remotsupport under windows xp, så den har en fungtion i systemet.

Der ligger heller ikke nogen uinstall til Windows Messenger, så det vil sig, at hvis man skal fjerne den så skal det foregå via regdatabasen, og med den rissiko for at windows XP ikke starter op næste gang den bootes.
Avatar billede dr.m Nybegynder
15. november 2001 - 07:53 #4
Read it carefully, this is how you remove it and many other hidden components!

http://www.mike-tech.com/article104.htm
Avatar billede resten Nybegynder
15. november 2001 - 08:48 #5
Hvordan du får vist MSN Messenger og andre programmer i Tilføj/Fjern (Add/Remove programs).
Oplysningerne ligger i filen sysoc.inf (winnt\\inf\\sysoc.inf). Tag en kopi af sysoc.inf og gem den som f.eks. sysoc.old eller gem den i en anden mappe. Så kan du genskabe den igen. Åben Sysoc.inf og find f.eks. linien med f.eks. MSN Messenger, fjern ordet HIDE i linien.

MSN Messenger linien ser sådan ud: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7 og ændres til at se sådan ud: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Gem ændringerne. Nu kan du se MSN messenger i Tilføj/Fjern programmer.
Avatar billede cerwin Nybegynder
15. november 2001 - 08:52 #6
Det lyder kompliceret...

Programmet fylder jo ikke så meget, så jeg kan nok godt klare det, selvom det stadig er installeret. Men kan jeg i det mindste ikke gøre sådan, så det ikke starter hver gang jeg starter Outlook Express?
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
15. november 2001 - 08:55 #7
Start - Run - gpedit.msc

kan vist nok disable Messenger
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 09:53 #8
Welcome back Michael ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 09:54 #9
Så mangler vi bare makse!
Avatar billede quater Nybegynder
15. november 2001 - 13:45 #10
Der er en meget nemmere maade at komme af med Messenger paa. Som du nok ved starter Messenger samtidig med Windows. Dette kan du imidlertid slaa fra inde i Messengers configuration, og naar foerst du har gjort det, saa kan du manuelt fjerne Messenger ved at slette mappen Messenger i \"Program Files\" eller \"Programmer\".

Naar bare du har soerget for at Messenger ikke starter sammen med Windows, saa slipper du for at faa fejlmeddelelser.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 13:53 #11
quater> har du problemer med de nationale karakterer ;o)
Avatar billede quater Nybegynder
15. november 2001 - 15:28 #12
retaxes, jeg sad ikke ved min engen computer. Her er det ikke noget problem (æøå) :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 16:34 #13
quater> Så blot sjovt ud, den eneste du manglede var æ ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 16:36 #14
Det sker en gang imellem at min sl[r over til engelsk keyboard, det er ikke s[ godt! ;\'[:\"{
Avatar billede quater Nybegynder
15. november 2001 - 16:40 #15
retaxes, der er indbygget en tastaturgenvej i windows der gør det muligt at skifte mellem engelsk og dansk tastatur sådan som det passer en, men jeg kan ikke lige i skrivende stund huske hvad det er :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 16:46 #16
Ctrl+F1 ellert F2
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. november 2001 - 16:46 #17
Eller Alt+Ctrl+F1 ellert F2
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2001 - 22:11 #18
Hvis det var fordi jeg ikke brugte Messenger, så ville jeg blot disable programmet og lade de 2 - 3 mb blive liggende. Mit indtryg er også at Messenger er begyndt, at blive mere og mere brugt.
Avatar billede quater Nybegynder
16. november 2001 - 00:16 #19
kharder, du kan ikke disable Messenger! I så fald vil jeg gerne vide hvordan! Messenger vil altid starte sammen med Outlook.
Avatar billede 24u Juniormester
16. november 2001 - 00:48 #20
Jeg vil mene, som >quater< siger, at man blot skal starte programmet(messenger), og fravælge det ved opstart i tools/options/preferences, samt fjern hak i \"Allow this program to run i the background\", det burde gøre trikket!
Jeg har gjort det, da det iriterede mig grusomt når den hele tiden kom og fortalte mig at jeg ikke var logget ind!.

-24U-
Avatar billede 24u Juniormester
16. november 2001 - 00:49 #21
unskyld, det var vist ikke helt hvad han sagde.. det gik lige lidt hurtigt!.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2001 - 01:10 #22
Har ikke oplevet den er startet med outlook, kun når jeg starter windows.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2001 - 01:14 #23
Hvis du stopper Messenger under options / Preferences, så tror jeg heller ikke på, at den vil starte sammen med outlook, eller så må dette kunn stoppes under indstillinger i outlook, hvis der skulle være en sammenhæng, som jeg ikke har set endnu.
Avatar billede dr.m Nybegynder
16. november 2001 - 08:48 #24
Thanks Retaxes, I am curing down dramatically on my E time :)

Guys, if you couldn\'t use my tip from mike-tech.com on the top then just run the Group Policy Editor (gpedit.msc)
Expand Administrative templates then Windows components Option, \"do not allows windows messenger to be run\" and \"do not automatically start windows messenger initially\" are the ones you want ! These options can be set under both Computer Configuration and under User Configuration

bye bye Messenger
Michael
Avatar billede dr.m Nybegynder
16. november 2001 - 08:52 #25
curing = cutting

... to early
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. november 2001 - 09:48 #26
dr.m> Selvom du har skåret kraftigt ned på Eksperten, så skal du være velkommen ind i mellem ;o)

Men du kan lige vove at fjerne Michael\'s World O\'Tips ;o)
Avatar billede dr.m Nybegynder
17. november 2001 - 23:20 #27
:) don\'t worry, it\'s there to stay.
Thanks for kínd words retaxes (and resten)
Avatar billede cerwin Nybegynder
18. november 2001 - 12:29 #28
Hvad siger han, ham dér? ...
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 12:48 #29
Michael siger bare tak for de pæne ord fra resten og mig ;o)
Avatar billede cerwin Nybegynder
18. november 2001 - 17:36 #30
Tak for hjælpen...
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. november 2001 - 18:02 #31
Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes