Avatar billede orca Nybegynder
14. november 2001 - 22:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Optæning af filer

Hej. Hvis min bruger vælger en mappe, eller et drev. Altså så jeg har en path, hvordan finder jeg så lettest ud af hvor mange filer der i alt ligger i den path, inklusiv _alle_ undermapper? Bliver jeg virkelig nødt til at løbe alle mapper igennem med .Count?

Mvh Mark
Avatar billede orca Nybegynder
14. november 2001 - 22:52 #1
Optæning = Optælning... :)
Avatar billede allanmc Nybegynder
15. november 2001 - 12:40 #2
Avatar billede orca Nybegynder
15. november 2001 - 17:44 #3
ikke rigtig. Denne kode gør som jeg gerne vil undgå, at loope gennem alle mapper for at tælle filer. Det kan jeg godt gøre, men jeg søger en metode som bare kan tælle filer direkte.
Avatar billede allanmc Nybegynder
15. november 2001 - 19:44 #4
Jeg kan ikke rigtig se hvordan du vil undgå det ?
Hvordan skulle det da være muligt at se hvad der ligger i nogle mapper uden at kigge i dem alle ?
Og hvis der fandtes en eller anden funktion til det, så gør den jo nok det samme alligvel - bare uden du ved det.
Avatar billede orca Nybegynder
15. november 2001 - 20:08 #5
det ved jeg godt, men det ville være lettere for mig.
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. november 2001 - 20:14 #6
Hvis du sætter en reference til Microsoft Scripting runtime så kan du bruge flg. kode til at tælle antallet af filer i et bibliotek.

Private Sub Form_Load()
    Dim i As FileSystemObject
    Set i = New FileSystemObject

    Dim f  As Folder
    Set f = i.GetFolder(\"c:\\temp\")

    MsgBox f.Files.Count

    Set f = Nothing
    Set i = Nothing
End Sub
Avatar billede orca Nybegynder
18. november 2001 - 15:26 #7
kedder65 -> Den skal ikke bare tælle filerne, men alle filer i alle mapper, og i undermapper etc. etc. Men jeg tror jeg må gøre det på den hårde måde.
Avatar billede kedde65 Praktikant
18. november 2001 - 15:34 #8
Hvis du gerne vil have det, kan jeg sagtens lave et ligende eksempel der tæller alle filer op i alle underbiblioteker.
Avatar billede orca Nybegynder
19. november 2001 - 12:04 #9
kedde65 -> jeg har allerede sådan en funktion :). Jeg stillede bare spm\'et for at høre om der var en lettere metode, så som et API kald. Men det er der vist ikke.

Lukker
Mvh Mark