Avatar billede villadsen Nybegynder
15. marts 2000 - 17:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SQL-reference / Indsætte mange records simultant

Hej,

Kender I et sted hvor der er en SQL-reference over alle de ord man kan bruge i sine statements? (30 p)
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Mere specifikt har jeg brug for at indsætte x antal records (måske 300-400) i en database på een gang.

Jeg håber det kan gøres nemmere end med følgende eksempel (i pseudo-kode):

<%
for i = 1 to 400
    sql = "INSERT INTO t_table (felt1, felt2) VALUES ("&request("felt1_"&i&"")&", "&request("felt2_"&i&"")&")"
    rs.execute(sql)
    rs.close
next
%>

rs.addnew-metoden kan ikke bruges, da det muligvis skal køre på sql-server. (70p)

Avatar billede bocker Nybegynder
15. marts 2000 - 17:47 #1
sql...du kan købe en bog eller kigge i en af bøgerne på http://www.informit.com/

og den metode du bruger, hvad er der egentlig i vejen med den?!

addnew mener jeg da nok kan køre på sql server. Jeg er faktisk meget sikker!!
Avatar billede canman Nybegynder
15. marts 2000 - 20:57 #2
Det smarteste er at lave en Stored Procedure på SQL Serveren. Der kan du bare lave en While løkke der udfør det du ønsker. Det giver også den fordela at du bruge en evt. servers hestekræfter istedet for den server du har dine web sider på (hvis ikke de begge ligger på den samme server). Du kan kalde en Stored Procedure ved brug af ADODB objectet. Jeg ved dog ikke lige hvordan. Hvos du er interesseret kan jeg lave den til dig i morgen. Og bocker har ret faktisk ret, alle de functions og propoerties der er i ADODB objectet virker på sql serveren.
Avatar billede hektor Nybegynder
16. marts 2000 - 12:29 #3
rs.addnew <-- er det ikke bare en "smart" funktion i asp som gør det nemmere at indsætte i en database?
Altså at den omdanner de variabler den får til en reel SQL sætning.
Avatar billede bocker Nybegynder
16. marts 2000 - 15:55 #4
hektor >> nope. Det er en del af ADODB. Du opretter jo egentlig en slags komponent, når du skriver Server.CreateObject("ADODB.Recordset"). Så det er en af dette komponents proberties.
Avatar billede skovlunde Nybegynder
16. marts 2000 - 16:06 #5
- og hvorfor i al verdnen kan rs.AddNew ikke bruges??? Hvor svært kan det være:

Set conn = CreateObject("ADODB.Connection")
Set rs = CreateObject("ADODB.Recordset")

conn.Open "blah blah connection string"

rs.Open("TableNavn", conn, adOpenDynamic, adLockPessimistic, adCmdTable )

også bruger du såment

rs.AddNew

rs.Fields("fjk") = "kf"
...
....

rs.Update

og vupti....

Kig eventuel i hjælpe filerne til ADO...

Avatar billede villadsen Nybegynder
16. marts 2000 - 16:12 #6
Grunden til addnew var bandlyst var at jeg tidligere havde fået at vide et sted at det ikke kunne køre på en sql-server. Men nu er jeg blevet klogere.

Tak for hjælpen.
Avatar billede bocker Nybegynder
16. marts 2000 - 16:28 #7
jeg tror jeg har en SQL bog liggende som HTML, hvis jeg har så kan jeg sende den??
Avatar billede villadsen Nybegynder
16. marts 2000 - 16:33 #8
Jo tak det vil være perfekt.
mail2villadsen@mobilixnet.dk