Avatar billede vin Nybegynder
14. november 2001 - 21:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Link

<html>
<TITLE>Tabel</title>
<head>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"Stone\'s WebWriter 3\">
</HEAD>
<BODY>

<A HREF=\"vælger side.htm\" TARGET=\"Ramme 3.2\"><FONT SIZE=\"4\" COLOR=\"#000000\">min familie</FONT></A>

<P>

<A HREF=\"mailformular.htm\" TARGET=\"Ramme 3.2\"><FONT SIZE=\"4\" COLOR=\"#000000\">min fritid</FONT></A>

<P>

<A HREF=\"sms.htm\" TARGET=\"Ramme 3.2\"><FONT SIZE=\"4\" COLOR=\"#000000\">Sms servis</FONT></A>

<P>

<A HREF=\"Vin artikler.htm\" TARGET=\"Ramme 3.2\"><FONT SIZE=\"4\" COLOR=\"#000000\">Vin artikler</FONT></A>

<P>

<a HREF=\"vin anmeldelser.htm\" TARGET=\"Ramme 3.2\"> <FONT SIZE=\"4\" COLOR=\"#000000\">anmeldelser</FONT></a>

</body>
</HTML>

jeg vil gerne havde at man skal kunne trykke på fx min familie hvoretfer minfamilie.htm dukker op i ramme 3.2 og en minfamilie2.htm dukker op i ramme 3.3 (det skal alt sammen ske ved at trykke på min familie linket)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. november 2001 - 21:23 #1
Lad være med at bruge mellemrum og . i dine navne.

bare brug:

<frame name=\"Ramme32\">

Og så

target=\"Ramme32\"

Når du så vil have to links skal du skrive:

<a href=\"#\" onClick=\"parent.Ramme32.location.href=\'side1.html\';parent.Ramme33.location.href=\'side2.html\';>skift</a>
Avatar billede vin Nybegynder
14. november 2001 - 22:49 #2
jeg er helt ny i java-script så jeg ville høre om du ikke kunne sætte siden komplet op med alle html og java-script tags  så får du alle pointne
Avatar billede lestrata Nybegynder
15. november 2001 - 18:19 #3
I håb om at få mine første point gør jeg det:
<html>
<TITLE>Tabel</title>
<head>
<script language=\"javascript\">

function myDoubleFrame(Frame1URL,Frame2URL){

    top.ramme3_2.location.href = Frame1URL;
    top.ramme3_3.location.href = Frame2URL;

}

</script>
</HEAD>
<BODY>

<p><A HREF=\"#\" onclick=\"myDoubleFrame(\'minfamilie1.htm\',\'minfamilie2.htm\')\"><FONT SIZE=\"4\" COLOR=\"#000000\">min familie</FONT></A></p>
<p><A HREF=\"#\" onclick=\"myDoubleFrame(\'min_fritid1.htm\',\'min_fritid2.htm\')\"><FONT SIZE=\"4\" COLOR=\"#000000\">min fritid</FONT></A></p>
<P><A HREF=\"#\" onclick=\"myDoubleFrame(\'sms_servis1.htm\',\'sms_servis2.htm\')\"><FONT SIZE=\"4\" COLOR=\"#000000\">Sms servis</FONT></A></p>
<p><A HREF=\"#\" onclick=\"myDoubleFrame(\'vin_artikler1.htm\',\'vin_artikler2.htm\')\"><FONT SIZE=\"4\" COLOR=\"#000000\">Vin artikler</FONT></A></p>
<P><a HREF=\"#\" onclick=\"myDoubleFrame(\'anmeldelser1.htm\',\'anmeldelser2.htm\')\"><FONT SIZE=\"4\" COLOR=\"#000000\">anmeldelser</FONT></a></p>

</body>
</HTML>
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2001 - 18:30 #4
Og endnu nemmere:

<script>
function multiLink(url) {
url = url + \".htm\";
url2 = url + \"2.htm\";
parent.frames[\"ramme3_2\"].location.href = url;
parent.frames[\"ramme3_3\"].location.href = url2;
}
</script>

Og så linksene:

<a href=\"java script:multiLink(\'minfamilie\');\">Min familie</a>
<a href=\"java script:multiLink(\'minfritid\');\">Min fritid</a>
O.s.v.

I dit frameset skal du så kalde ramme \"3.2\" for \"ramme3_2\" og ramme \"3.3\" for \"ramme3_3\"!
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2001 - 18:31 #5
Ups, sådan her skal scriptet se ud:

<script>
function multiLink(url) {
url2 = url + \"2.htm\";
url += \".htm\";
parent.frames[\"ramme3_2\"].location.href = url;
parent.frames[\"ramme3_3\"].location.href = url2;
}
</script>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. november 2001 - 21:39 #6
Fik du svar nok? :-)