Avatar billede greta Nybegynder
14. november 2001 - 13:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

virus??

Virus????  14/11 2001 09:33:30    60 point fra greta

Et program jeg har forsøgt exe. forårsagede nedbrud af min PC. Kan ikke genstartes. Sort skærm. Hvis det er en virus der har pillet ved min bios, vil det så se sådan ud. Computeren starter, når ikke langt, aktiverer ikke skærmen, sort. Harddisken fejler ikke noget. Jeg har taget batteriet ud i håb om det kan rette op? Kan nogen hjælpe, hvordan vækker man en bios når man ikke kan komme til den, eller er CPU\'en stået af, (rimelig ny\").  Skærm, VGA, harddisk er ok.
Avatar billede coldray Nybegynder
14. november 2001 - 13:21 #1
det lyder som om der ikke kommer signal fra compen til skærmen..

personligt tror jeg ikke på at det er en virus.. det kunne være en løs forbindelse.. eller måske har den exe fil ændret nogle indstillinger..

eller vga kortet kunne være defekt eller fejl i skærmen.. det kan jeg ikke sige uden et grundige eftersyn ;-)

- ColdRay
Avatar billede prof2 Nybegynder
14. november 2001 - 13:40 #2
Kan du hører om din computer kører videre, når skærmen er sort?
Avatar billede greta Nybegynder
14. november 2001 - 13:41 #3
Jeg har tjekket skærm, vag kort ledninger for løse forbindelser. Mit store spørgsmål er: hvordan vil det se ud hvis bios er ødelagt, vil skærmen da være sort?
Avatar billede ide-fix Nybegynder
14. november 2001 - 16:19 #4
Nej skærmen skulle starte op hvis det er din bios der er rod i. Men prøv at tage dit grafik/alle kort ud, blæs eventuelt alle kort grundigt, sæt dem i igen. Og krys finger.

-IDE-FIX
Avatar billede greta Nybegynder
14. november 2001 - 17:03 #5
Jeg prøver.

Jeg kan hører at den kun lige aktiverer harddisken og ikke mere. Den kører ikke videre.
Avatar billede ide-fix Nybegynder
14. november 2001 - 18:21 #6
Hi hvis nu det virker vil du så ikke værer så venlig at sende mig et lille fif om hvad du gjorer da jeg er ved at samle oplysninger om problemer med vores koner ( HE HE COMPUTER ), Til en hp jeg er ved at lave.

-GHOST
Avatar billede greta Nybegynder
14. november 2001 - 22:15 #7
Jeg har afprøvet skærm, vga, taget alle kort ud, testet HD på min anden computer, disse fejler intet. Jeg har forssøgt med jumper på bundkortet at disaple bios, intet hjælper. Skal jeg virkelig gå ud og købe nyt bundkort og CPU. ØV
Avatar billede ide-fix Nybegynder
16. november 2001 - 17:12 #8
Hey glemte hvis noget hvis du har flerer ram blokke i prøv at tage dem alle ud og . start med at sætte et i af gangen. prøv hver enkelt for sig selv. Har været udsat ved min kammarats computer at hans ramblokke gik i smader, og der skete der det samme. :o)

-IDE-FIX
Avatar billede dennis_p Nybegynder
17. november 2001 - 22:02 #9
Greta jeg skal fortælle dig hvordan det ser ud når bios er ødelagt sort skærm sker ikke andet at der står på skærmen at den ikke kan finde signal.

Er der ikke andet en sort skærm ??? Ikke engang lidt af boot menuen ???
Avatar billede greta Nybegynder
18. november 2001 - 00:37 #10
Tak for svaret! Nej er er absolut intet. Intet sinal til skærm, helt sort (gul diode lyser, når den får sinal bliver den grøn) dette sker ikke! Det må være CPU eller bundkort der er stået af. Jeg har været ude at købe nyt bundkort og CPU, lige samlet det, som noget af det første skriver jeg her nu. Det er lidt surt, det er kun 3/4 år gammelt, men der er garenti på det.
Jeg siger mange tak for hjælpen til jer alle 3, jeg ved ikke hvordan jeg deler pointene mellem jer??
Avatar billede greta Nybegynder
15. december 2001 - 00:19 #11
Tak for hjælpen.
Det viste sig at min CPU var stået af!!
Avatar billede ide-fix Nybegynder
15. december 2001 - 00:26 #12
Py ha det var godt du havde garenti på det kunne jo værre en fyr Indkøb igen.

-Godt vi kunne hjælpe HE HE MEN vi hjalp joikke ret meget. Men vi forsøgte.

-Ide-Fix
Avatar billede greta Nybegynder
15. december 2001 - 13:08 #13
Det var i høj grad en hjælp,alene det at der er nogen ude i cyberspace der kan spore en\' ind på ting og sager, det er \"guld\". Man føler sig noget alene når ens bedste ven er gået sort.
Jeg kommer meget gerne igen en anden gang! :O))
Tak!