Avatar billede mknielsen Nybegynder
15. marts 2000 - 11:41 Der er 9 kommentarer

Findes URL'en

Hej,

Hvordan tjekker man om en URL findes? Alså, hvordan får man et svar fra en anden server - eks. 404 hvis siden ikke findes. Eller 500 hvis der ikke er nogen server.

/Martin
Avatar billede stoffer Nybegynder
15. marts 2000 - 11:51 #1
Fra en anden server. så kunne du evt. bruge komponentet ASP2HTM

Set oHttp = Server.CreateObject("IISSample.Asp2Htm")
    strURL = "din url"
    oHttp.URL(strURL)

    If (oHttp.GetData() = false) then
        response.write "linket findes ikke"

    else
        response.write "linket findes"
end if
Avatar billede stoffer Nybegynder
15. marts 2000 - 11:51 #2
Den kommer iøvrigt standard med IIS'en
Avatar billede respen Nybegynder
15. marts 2000 - 15:44 #3
Ja, men den er ikke stadard registreret på iis'en. Jeg har prøvet den af men den mangler et eller andet sted. Hvad hedder dll'en eller er det en class fil?

REne
Avatar billede mjess Nybegynder
15. marts 2000 - 15:53 #4
Listening...
Avatar billede mknielsen Nybegynder
16. marts 2000 - 21:43 #5
Jeg kan ikke bruge den... hvordan får jeg de ekstra filer som skal bruges?
Avatar billede stoffer Nybegynder
17. marts 2000 - 09:32 #6
Så vidt jeg husker er det en class fil, og du skal også installere java virtual machine

men for at hjælpe lidt på vej, kan du kigge her:

http://www.hexagon.net/IISResourceKit/Component/ASP2HTM/readme.txt

her kan du hente en batchfil til at registrere det:

http://www.hexagon.net/IISResourceKit/Component/ASP2HTM/Classes/

iøvrig ligger kompenentet der også

http://www.hexagon.net/IISResourceKit/Component/ASP2HTM/

tjekke om komponentet findes:
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=10492
Avatar billede mknielsen Nybegynder
23. marts 2000 - 11:51 #7
Kan det virkelig ikke gøres uden java virtual machine?

I alle andre "normale" programmerings sprog er det indbygget... eks. CGI/Perl og PHP understøtter en ligende funktion. Så burde ASP vel også... selvom det er et MS produkt.
Avatar billede stoffer Nybegynder
30. oktober 2000 - 10:10 #8
Nej det gør det ikke, men de har nu lavet en XML parser der kan det samme.

Slut på spg... :)
Avatar billede chris2k Nybegynder
13. april 2001 - 00:32 #9
Grunden til at du får en 500 server fejl er, at Internet Explorer 5 automatisk skjuler kode fejl (ondsvagt). For at få hele fejlmeddelsen, skal du gå ind i Internet Indstilninger, Advanceret og finde noget der hedder \"Skjul server fejl\" eller lign.