Avatar billede byte Nybegynder
14. marts 2000 - 21:03 Der er 1 kommentar

vhosting?

hej.. jeg har et spørgsmål omkring vhosting. Jeg har rodet lidt med dns servere.. hvordan sætter jeg min linux box op til at have en vhost som f.eks "test.box.dk" og min maskine hedder altså test.dk!!
efter det er gjort ville jeg gerne kunne bruge vhosten i f.eks. BitchX så hvis en laver en /whois på mig vil han kunne se min vhost.. :->
Avatar billede atomizer Nybegynder
22. marts 2000 - 21:08 #1
Jeg er ikke helt klar over om det virker, men hvis du sætter en dnsserver op.
som forwarder alle data til en anden dns server ex. 212.54.64.170 (won)
så kan man selv lave aliases til de samme/forskelleige maskiner. (brug dnsconf)
hvis du laver em traceroute så kan du i hvertfald resowle den...
måske kan du bare tilføje et alias under netconf, det virker måske.
Det er lidt teknisk at få det til at virke, men hvis ikke det er det så gider jeg ikke til at skrive en hel bibel her ;)
mailme, eller icq hvis du er interesseret

ICQ: 10678893
Email: per@traceroute.dk