Avatar billede azezazez Nybegynder
13. november 2001 - 12:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hjælp mig..

hejsa.. jeg har et problem. jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kan få lavet følgende..

jeg vil vise to felter i en tabel. det øverste felt skal indeholde et link. og have en bestemt højde. det nederste skal have højden 0. når man så trykker på linket i det øverste felt skal højden på det nederste felt skifte til eks. 100.

Avatar billede nute Nybegynder
13. november 2001 - 12:31 #1
hmmm...nå har det seg sådan at man egentlig ikke kan sette hverken høyde eller bredde direkte på noen av table tags, så man er nødt til å skrive noen omveier:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
    <style>
    #tdLayer{
      position:relative;
      height:0px;
        width:0px;
        top:0px;
        left:0px;
    }
    </style>
    <SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\" TYPE=\"text/javascript\">
  <!--
  function changeHeight( div, h ){
      document.all[ div ].style.height=h;
    }
  //-->
  </SCRIPT>
</head>

<body>
<table border=\"1\">
<tr>
    <td><a href=\"java script:void( changeHeight(\'tdLayer\', 100) );\">Sett høyde</a></td>
</tr>
<tr>
    <td><div id=\"tdLayer\" name=\"tdLayer\"></div></td>
</tr>
</table>

</body>
</html>

/nute
Avatar billede azezazez Nybegynder
13. november 2001 - 13:17 #2
kan du få den til at køre en function i stedet for at have koden i href sætningen ?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
13. november 2001 - 13:17 #3
Avatar billede azezazez Nybegynder
13. november 2001 - 13:19 #4
sorry.. har set koden... min fejl
Avatar billede nute Nybegynder
13. november 2001 - 13:23 #5
azezazez >> jeg vil bare kommentere at den løsning jeg postet kun fungerer i IE5+...jeg postet et hurtig svar for å se om dette var hva du ønsket. hvis du ønsker at koden skal kjøre i andre browsere, si gi beskjed, så skal jeg skrive den om...