Avatar billede gekkoe Nybegynder
14. marts 2000 - 18:07 Der er 6 kommentarer

Pearl + ASP

Jeg arbejder til daglig med ASP men skal bruge et pearl-cgi script til at gøre følgende:

Cgi skal tage den binæreværdi af et billede (gif) og returnere værdien til det asp script (eller et andet), der kalder pearl-scriptet.

MEN...jeg kan bare ikke få det til at virke

Såvidt jeg har fundet ud af, kan jeg tage værdien af billedet på følgende måde:

$file = "picture.gif";
open binmode(IMAGE, "<$file");

jeg ville samtidig gerne have at $file er en værdi asp sciptet sender til pearl sciptet, men hvordan gør jeg det?

+++ hvordan pokker returnerer jeg værdierne til asp og (gen)bruger dem i asp?

Håber virkelig at der er nogle, der kan hjælpe.

MVH

Kim
Avatar billede ask Nybegynder
14. marts 2000 - 20:16 #1
Hvad mener du med vaerdien? Indholdet af filen?
Avatar billede gekkoe Nybegynder
14. marts 2000 - 21:35 #2
En talværdi, der repræsenterer billedet, fx. en binærværdi, en hexværdi

lidt ligesom i php:

$arr = file( "http://www.domain.dk/picture.gif");
$len = strlen($arr[1]);

hvor $len så representerer en værdi, så man kan sige:

if $len = 85 then
  bla bla
else if $len = 96 then
  bla bla
else
  bla bla
end if

noget i den stil...

Avatar billede ask Nybegynder
14. marts 2000 - 23:49 #3
Uhmn, saa en slags checksum saa du kan kende billederne fra hinanden?

Hvad skal du bruge det til?
Avatar billede gekkoe Nybegynder
15. marts 2000 - 11:35 #4
Lige præcis en slags tjeksum.

Det er vel underordnet hvad det skal bruges til?

Det ændrer jo ikke noget på koden...
Avatar billede ask Nybegynder
15. marts 2000 - 19:00 #5
Jo. Der er en masse maader at goere det paa. Hvis du fortaeller hvad du skal bruge det til er chancen for at du kan faa hjaelp til dit problem meget stoerre.

Laes http://www.plover.com/~mjd/perl/Questions.html for en forklaring af hvad jeg mener.
Avatar billede gekkoe Nybegynder
15. marts 2000 - 19:15 #6
hej ask

jeg kan se hvad du mener

det jeg vil er at tjekke et billede der ligger på en bestemt position altid.

den skal så tage en værdi og returnere denne til min asp side, der så kigger i databasen og ser om det stadig er samme billede, eller om det er ændret.

jeg har kigget lidt på dette:

$picture = get "http://www.domain.dk/picture.gif";
@picture = split/d/,$picture;

derved splitter jeg værdien op ved hvert d og ligger dem i et array

jeg vil så gerne sende denne værdi til asp

hvordan pokker gør jeg det?

Print "Location: tjek.asp?value=@picture[1]";

oder was?