Avatar billede do Nybegynder
13. november 2001 - 11:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Antal brugere i database ?

Hvordan får jeg et script til at tælle hvor mange brugere der er i min database hvor feltet \"rum\" i databasen er = X

???
Avatar billede -sofus- Nybegynder
13. november 2001 - 11:36 #1
jeg bruger den her !

set temp = Conn.Execute(\"select count(*)  as antal from brugere \")

<%=temp(\"antal\")%>
Avatar billede do Nybegynder
13. november 2001 - 11:40 #2
Hvor får du antal fra ? Jeg har intet felt i min database som hedder antal..
Avatar billede -sofus- Nybegynder
13. november 2001 - 11:41 #3
nej,, du definere antal ud fra hvor mange der er i tablen brugere

se evt:

http://www.eksperten.dk/spm/133096
Avatar billede dark-mixer Nybegynder
13. november 2001 - 12:20 #4
Antal er en Variabel du opretter. Lidt i stil med når du i en ASP kode gør således :
Noget = Request(\"noget\")
I SQL\'en laves der så med den streng -sofus- så korrekt har skrevet en variabel der hedder Antal. Den kunne for den sags skyld også hedde crap eller hvad du ønsker. Count(*) er bare kommandoen der tæller antal records.
Håber det kan forklare en lille smule.
Avatar billede dark-mixer Nybegynder
13. november 2001 - 12:22 #5
Det skal dog lige tilføjes at denne kun er aktiv sålænge du ikke køre andre SQL sætninger, eller lukker basen. Variablen kan også forklares som værende et overordnet midlertidigt fejl i tabellen.