Avatar billede maloue Nybegynder
13. november 2001 - 11:22 Der er 15 kommentarer

fælles-kanters visning

hejsa,

Jeg har et meget indviklet problem men jeg forsøger at forklare d så detaljeret som muligt!

Jeg har en hjemmeside der bruger fælleskanter:

http://kvu.viborhs.dk/web03/aktuelt/@visen.htm

Mit problem r d at jeg har fire hovedområder (aktuelt, tdc@, hverdagen og arkiv), min bundbar og topbar som begge er i fælles kanter vises kun korrekt på området aktuelt (her er bundbaren helt i bunden og topbaren helt til kanten i højre side) Hvorimod på de resterende områder er der ligesom en margen ved kanten og i bunden... Hvis jeg trykker \"opdater\" ser d korrekt ud men det holder kun til næste gang jeg besøger området, så r den gal igen!
Jeg har kopieret html fra aktueltsiden (som jo vises korrekt) og sat dette ind på de andre områder men problemet r der stadig! Jeg har ingen margen på siden og alle indstillinger er de samme og sat til 100 %.
Mit eneste gæt r at der er et eller andet som genererer de fælles kanter og gør knuder måske fordi jeg har fire indexfiler og den kun kan håndtere én...
R der nogen der kan hjælpe?!

Mvh. Maloue
Avatar billede md_craig Nybegynder
13. november 2001 - 11:28 #1
Jeg er overhovedet ikke med på hvad det er du vil !!!
Avatar billede maloue Nybegynder
13. november 2001 - 11:39 #2
Hvis du kikker på min sti så har jeg en topbar der går helt ud til højre kant og jeg har en bundbar der ligger helt i bunden - hvis du så fx klikker på TDC @ - området så er der ligesom en hvid margen der gør at top- og bundbar ikke når helt til kanten - især bundbaren svæver ca. 1 cm over bunden af siden... R du med nu?...
Avatar billede md_craig Nybegynder
13. november 2001 - 11:51 #3
aha.. ja nu er jeg med... jeg kigger lige på koden
Avatar billede maloue Nybegynder
13. november 2001 - 11:52 #4
jeg tror ik du kan få lov at åbne men jeg ved d faktisk ikke.
Avatar billede maloue Nybegynder
13. november 2001 - 11:54 #5
hvis du bliver spurgt efter brugernavn og password r d henholdsvis web03 og viborg
Avatar billede md_craig Nybegynder
13. november 2001 - 11:55 #6
jeg kan ikke lige overskue din kode....

men når det forsvinder når man opdatere så hved jeg de ikke lige...

Sorry
Avatar billede md_craig Nybegynder
13. november 2001 - 11:57 #7

der er sådan en kode nede i bunden... den bruges umidelbart ikke... prøv at fjerne den...
Avatar billede md_craig Nybegynder
13. november 2001 - 11:59 #8
<!--mstheme--></font></td></tr><!--msnavigation--></table><!--msnavigation--><table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" width=\"100%\"><tr><td><!--mstheme--><font face=\"arial, Arial, Helvetica\">
<p>\"\"\"\"\"Dette skulle være unødvendigt >> \"\"\"\"\"&nbsp;</p>
<!--mstheme--></font><table border=\"0\" width=\"100%\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" height=\"24\">
  <tr>
    <td width=\"27\" height=\"24\"><!--mstheme--><font face=\"arial, Arial, Helvetica\"><!--mstheme--></font></td>
    <td width=\"187\" height=\"24\"><!--mstheme--><font face=\"arial, Arial, Helvetica\"><!--mstheme--></font></td>
    <td width=\"197\" height=\"24\"><!--mstheme--><font face=\"arial, Arial, Helvetica\">
      <p align=\"right\"><!--mstheme--></font></td>
    <td width=\"55\" height=\"24\"><!--mstheme--><font face=\"arial, Arial, Helvetica\"><!--mstheme--></font></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"27\" height=\"47\" background=\"_borders/bundbar_zil.gif\" colspan=\"4\"><!--mstheme--><font face=\"arial, Arial, Helvetica\">\"\"\"\"\"Dette skulle være unødvendigt >> \"\"\"\"\"&nbsp;<!--mstheme--></font></td>
  </tr>
</table><!--mstheme--><font face=\"arial, Arial, Helvetica\"><!--mstheme--></font></td></tr><!--msnavigation--></table></body>
</html>
Avatar billede maloue Nybegynder
13. november 2001 - 12:02 #9
øhmm hvilken side ser du på? R du inde i frontpage? under borders eller bare på index sidens koder?
Avatar billede md_craig Nybegynder
13. november 2001 - 12:04 #10
Der er en hel masse fejl i din kode... dem bør du rette...

de optar bare plads...

fx

<font face=\"arial, Arial, Helvetica>
rettes til :
<font face=\"Arial, Helvetica>

steder hvor der står >&nbsp< skulle være unødvændige... ( kun \"&nbsp\" ikke > og < )
Avatar billede md_craig Nybegynder
13. november 2001 - 12:06 #11
jeg bruger ikke lige FrontPage kigger koden i men Notepad ... filen hedder index[1]
Avatar billede maloue Nybegynder
13. november 2001 - 12:22 #12
det er ikke &nbsp for det står også i koden på siden der virker - altså aktuelt. Jeg går ind i frontpage under borders mappen - der r en htm fil der hedder bottom.htm, koden fra bottom på aktuelt siden er kopieret og altså nøjagtig ens med koden på de andre sider - alligevel vises kanterne ikke ens. Som du selv siger så ligge fejlen ikke i koden når visningen bliver korrekt ved \"opdatering\" dette er d fuldstændig mærkelige!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
13. november 2001 - 13:14 #13
<body topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\"  marginheight=\"0\" marginwidth=\"0\"

Mangler du ikke marginwidth=\"0\" på de andre sider?
Avatar billede maloue Nybegynder
14. november 2001 - 12:56 #14
nope d gør jeg ikke...
Avatar billede apollo69 Nybegynder
14. november 2001 - 22:33 #15
Går du ind på tdc siden og viser kilde står det der ikke.