Avatar billede krn Nybegynder
13. november 2001 - 09:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

MySQL virker ikke...

Hejsa!

Jeg har MySQL installeret på min Win2000 maskine...

Jeg kan bare ikke rigtigt starte programmet,
når jeg går ind i mappen og skriver \"mysqld~1.exe\", i dos prompt, skriver den en masse tekst, men åbner ikke programmet...

Hvis jeg så for sjov skyld prøver at lukke programmet ved \"mysqladmin -u root shutdown\", står der et eller andet med den ikke kan connecte et eller andet....

håber i kan hjælpe!

Mvh Kristian Nielsen
Avatar billede alvion Nybegynder
13. november 2001 - 09:57 #1
mysqld~1.exe ??!? Det er i hvert fald ikke det korrekte filnavn...

Du går ind i mappen \\mysql\\bin - derinde skriver du følgende to kommandoer:

mysqld-nt --install

net start mysql

Så er mysql installeret som en service og kører
Avatar billede krn Nybegynder
26. november 2001 - 11:43 #2
Jeg har løst problemet selv...

Alvion: Jeg kunne ikke få det til at virke, med den metode du skrev...
Avatar billede alvion Nybegynder
26. november 2001 - 12:19 #3
Hvordan løste du det så?