Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. november 2001 - 01:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ligos codec/filter

Efter jeg har været inde og pille ved \"egenskaber\" i Windows Mediaplayer(2) - og slået alt fra under \"ligos codec\" kan jeg pludselig ikke se en masse .avi-filer med afspilleren!!! Visse avi-filer, som bruger andre filtre (eller hvad det nu er...) kan jeg godt afspille!! Hvad gør jeg???
Hvis jeg prøver at gå ind samme sted hvor jeg slog det fra, er der ikke nogen muligheder for at slå det til igen! Det kan sgu da ikke passe at jeg skal hen og format C:\\ pga. den lille bug??!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. november 2001 - 01:25 #1
hjææælp mig!
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 01:26 #2
Prøv at downloade de nyeste codec fra www.divxit.com og installere dem.
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 01:27 #3
Rettelse: Adressen var: http://www.divxmovies.com/codec/ :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. november 2001 - 01:51 #4
ok, så har jeg prøvet det, men det virker ikke...

men hvad er det der ligos?? Jeg har på fornemmeren at det er nogle anderledes filtre, end dem divx f.eks. bruger...

jeg mener: nogle avi-filder vil den gerne afspille, men nogle - hvor den så skal bruge de der ligos-filtre - vil den sku ikke!

Jeg har tjekket hjemmesiden for ligos, og der er sgu ikke meget hjælp at hente.. der kan man kun købe alt muligt shit.
Jeg har lige opdateret browseren+ mediaplayeren etc... men det hjalp heller ikke!!

Såååååå nye forslag??
Avatar billede ottosten Nybegynder
13. november 2001 - 15:40 #5
Det er formodentlig fordi du mangler nogle Indeo/Ligos Codec’er som du får således:
Åbn Codec House’s hjemmeside
http://www.moviecodec.com/codecdownload/indeo.shtml
og klik på LIGOS eller go direkte til www.ligos.com
Gå ned i bunden af denne side og klik på ”Download Indeo”
Så vælger du:  PC user download the Indeo Codec hvis du da har PC, ellers MAC-download
På den ny side markerer du ”Indeo Video 3.3, 4.5, 5.11 and Indeo Audio”  og så er det bare at klikke på NEXT og følge instrukserne.
Herved downloader du filen  iv5setup.exe
Hvis du kører denne fil installerer den Indeo Ligos Video Codec som du skal bruge til at afspille/afkode dine avi filer.
Ellers kan du besøge http://codeczone.virtualave.net/fixes.htm#CODECS  som har en mængde Codec’er. Ellers besøg et af linkene nederst på denne side.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. november 2001 - 16:05 #6
sorry, men det virker ikke! Jeg havde også allerede været inde på www.ligos.com og hentet den fil du taler om, men selv efter jeg har installeret den kan jeg stadig ikke se visse avi-filer!
Jeg tror heller ikke problemet er at jeg mangler visse codecs! Jeg har jo ku set omtalte avi-filer før! Det er først efter jeg fjernede fluebenene under fanen \"avanceret\" under \"egenskaber\" i mediaplayer! (det skal man altså IKKE gøre!!)
Herved må jeg ha slået videocodecs\'et for ligos fra! Dvs. den HAR jo så allerede codecs\'et liggende, den har så bare registreret at jeg har slået det fra??!!!!
Men burde jeg så ikke kunne slette alle codecs, og så bare satse på at mediaplayeren henter og installerer dem automatisk??
Men hvor F**** ligger de codecs (på computeren, altså!) )???
Avatar billede ottosten Nybegynder
13. november 2001 - 16:07 #7
Undskyld alle de der ’, det er fordi der skulle stå apostroffer og koloner og sådan noget.

Hvis du går ind i kontrolpanel, Multimedier, Enheder, og klikker på plusset ud for drivere til videokomprimering kan du se hvilke drivere du har. Der skulle blandt andet gerne være nogen der hedder Ligos Indeo Video 5.11, Indeo Video R3.2 og Indeo Video Interactive R4.5.
Hvis du ikke har dem så mangler du noget.

Alle avi filer har en four letter code som angiver hvilken Codec der skal bruges for at spille filen. Du kan se four letter coden ved at åbne avifilen i en teksteditor, f.eks WordPad og finde en tekststreng på 8 karakterer der starter med vids, og hvor de sidste 4 karakterer er four letter coden. F.eks. har Ligos Indeo Video 5.11 en four letter code der hedder iv50, så du skal altså finde en tekststreng der hedder vidsiv50 hvis det er denne codec der skal bruges.

Hvis du går ind på siden http://www.virtualdub.com/  og downloader det gratis program Virtual Dub  og åbner programmet og går ind i menupunktet Video og vælger Compression får du en liste over alle de video codec du har på dit system samt en angivelse af deres four letter code og navnet på selve filen.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. november 2001 - 16:45 #8
nu har jeg chekket om jeg har alle codecs, som du sagde - og det har jeg!
Jeg har prøvet at slette mediaplayer, og geninstallere - det hjalp heller ikke. Jeg har prøvet næsten alt...
Men nu hvor jeg ved at jeg HAR codecs\'ne hvad gør jeg så??? Det virker jo stadig ikke!
jeg kan ikke bare slette codecs\'ne?? Jeg mener, under multimedie, enheder etc, kan jeg fjerne de enkelte codecs - vil det hjælpe mon??
Jeg har ikke hentet Virtual Dub, da jeg ikke kan se det hjælper mig at få en liste over alle videocodecs etc..... Så vidt jeg kan se har jeg jo alle dem jeg skal bruge??!!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. november 2001 - 17:43 #9
hjææææælp mig nu - ellers går jeg i gang med at formatere........
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. november 2001 - 18:15 #10
så har jeg formateret :(

sorry, men I mener da vel heller ikke at de svar var 200 point værd??