Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
12. november 2001 - 21:43 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvad kan SET som SSL ikke kan?

??
Avatar billede k4_p Nybegynder
12. november 2001 - 21:47 #1
ikke noget
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
12. november 2001 - 22:11 #2
?
Avatar billede double-g Juniormester
12. november 2001 - 22:12 #3
Avatar billede perfi Nybegynder
15. november 2001 - 10:06 #4
SET er mere sikkert.
Det der gør hele forskellen er ID\'et på den der foretager køb. Men SSL løsning kan du godt købe via nettet uden af være i besiddelse af kortet, også kan man ikke være sikker på at det er kortindehaveren der foretager købet, dermed kan der købes mange ting på nettet hvis man er i besiddelse af en andens kortnr. og udløbs dato. (f.eks. sexstreaming, eller købe reelle vare(det er jo nok lidt dumt, da man så kan \"trace\" købet til en adresse). Der er dog flere og flere der har implementeret et såkaldt kontrolciffer, som ligeledes står registreret på kortets bagside, men det er jo hellere ikke sikkert, for hvis man ved hvad man skal kigge efter, så tager man da også lige og skriver de tjekcifre ned.
Nå, men for at komme tilbage til SET kontra SSL, så gør SET det at den garantere for at de parter der er involveret i en handel rent faktisk også er dem de giver sig ud for at være. Digitale Identifikation er ordet. Dét er forskellen på de 2 løsninger. Begge løsninger kryptere (typisk RSA algoritmen, hvor 2 stk. 64 bit primtale tilsammen giver et 128 bit krypteringsnøgle, (private Key, Public Key). Mere vil jeg ikke komme ind på af den art), som vil sige at man ikke kan ændre i de data der er blevet krypteret undervejs, med mindre man har verden kraftigste PC, 2 år og et enormt held til at finder frem til det ene 64 bit primtal der kræves. Begge sørger for at serversidens identifikation er ægte, men det er kun SET der ligeledes gør det på klientsiden. Begge har en sikker forbindelse i form af HTTPS protokollen.

mvh

Perfi