Avatar billede t_skytte Nybegynder
12. november 2001 - 19:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan køres en JFrame uden JDK installeret

Jeg har lavet et javaprogram indeholdende en JFrame, der skal kunne downloades og anvendes af brugere, der ikke har Java Development Kit installeret el.lign. Jeg har ikke licens til java og har derfor ikke mulighed for at eksekvere koden til en EXE-fil. Er der en måde, hvorved den compilet CLASS-fil kan køres på en PC evt. gennem \"java virtuel mashine\" - den kører jo fint, når det drejer sig om Appletter i Internet Explorer!
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
12. november 2001 - 20:10 #1
Dine brugere kan sagtens køre dit program
uden JDK, men de skal have et JRE, Java
Runtime Environment. Dette kan downloades
fra java.sun.com ganske gratis, men nogle
systemer har dem allerede installeret.
Avatar billede t_skytte Nybegynder
12. november 2001 - 21:38 #2
Okay, jeg er nu med på, at Java Runtime Environment kører programmet, men hvordan?
Brugeren skal jo ikke bare dobbeltklikker på min CLASS-fil! Jeg må skulle lave en form for installation, som brugeren kan anvende for at kunne køre programmet, eller hvad? og i så fald hvordan?
Dokumentationen på java.sun.com er lidt flyvsk, og det ville være en stor hjælp at kunne få en præcis procedure mhp. problemet andet steds fra.
Håber det er muligt at give et svar.

Avatar billede wizzcat Nybegynder
12. november 2001 - 23:16 #3
Du kan enten lave en exekverbar Jar-fil
Eller endnu nemmere en bat-fil (under windows)
så skriver du bare dit: java xxx i den og så kan brugeren trykke der!
Den kan du lave i notepad og give en bat extention
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
13. november 2001 - 08:12 #4
Bed dine brugere om at kopiere dit program
til deres system. Dernæst kan de køre dit
program med kommandoen
java -classpath . ProgramNavn
(ikke noget med .class) forudsat at dit
hovedprogram ligger i ProgramNavn.java og
er kompileret til ProgramNavn.class.
Igen, det forudsætter at brugeren har
en java fortolker installeret (JRE).  Hvis ikke
de har det er det ikke muligt for dem at
køre dit program.