Avatar billede buttcher Nybegynder
12. november 2001 - 17:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Email popup

Hey... Jeg ska bruge et \"script\" eller noget i den stil, som ved tryk på en knap, går ind i acces databasen, henter id nr. på produktet og generer et link, så ska den åbne et en console hvor man kan skrive modtagers email, og subject, ska være predefineret, man kan stadig ændres, og så ska der der hvor man kan skrive stå det link... Håber det er til at forstå ellers kontakt mig på icq: 75266648

Tusind takker :)
Avatar billede buttcher Nybegynder
12. november 2001 - 19:12 #1
Så er der en der knokler ;)
Avatar billede -sofus- Nybegynder
13. november 2001 - 11:39 #2
Hmm der er lidt mod eksperten.dk\'s grundprincip at stille en opgave her og få den løst over icq,,,
Avatar billede peterkopi Nybegynder
13. november 2001 - 12:36 #3
Ja, må vi se scriptet?
Avatar billede cliche Nybegynder
17. november 2001 - 08:42 #4
Det må i da, nu har vi også rettet i div andre sider på hans website, men går ud fra at det er scriptet i vil se......

<%
strCatalog        = Request.Form(\"strCatalog_NAME\")
intCatalogID    = Request.Form(\"intCatalogID\")
intProdID        = Request.Form(\"intProdID\")
getTxtFejl        = Request.Form(\"txt\")
%>

<html>
<head>
<title>Anbefal&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</title>
<link rel=\"stylesheet\" href=\"style/style.css\">
</head>
<body bgcolor=\"#ECECEC\">
<form method=\"post\" action=\"nyanbef.asp\">

<input type=\"hidden\" name=\"txt\" value=\"<%= Request.Querystring(\"getTxtFejl\") %>\"><input type=\"hidden\" name=\"intProdID\" value=\"<%= Request.Querystring(\"intProdID\") %>\"><input type=\"hidden\" name=\"intCatalogID\" value=\"<%= Request.Querystring(\"intCatalogID\") %>\"><input type=\"hidden\" name=\"strCatalog_NAME\" value=\"<%= Request.Querystring(\"strCatalog\") %>\">
<table border=\"0\" width=\"100%\">
  <tr>
    <td><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"black\" ><b>&nbsp;Modtagers E-mail</b></font><br>
<input type=\"text\" name=\"usrmail\" value=\"\"style=\"font-face:verdana;width: 100pt; background-color:#FFFFFF;  font-size: 7pt; line-height: 11pt;\"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"black\"><b>&nbsp;Modtagers navn</b></font><br>
<input type=\"text\" name=\"usrname\" value=\"\" style=\"font-face:verdana;width: 100pt; background-color:#FFFFFF; font-size: 7pt; line-height: 11pt;\"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><font face=\"Verdana\" size=\"1\" color=\"black\"><b>&nbsp;Senders navn</b></font><br>
<input type=\"text\" name=\"rmname\" value=\"\"style=\"font-face:verdana;width: 100pt; background-color:#FFFFFF;  font-size: 7pt; line-height: 11pt;\"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><input type=\"submit\" value=\"Anbefal\" class=\"knap\"></form></td>
  </tr>

<%

If  Request.ServerVariables(\"REQUEST_METHOD\") = \"POST\" Then

Dim usrMail,usrName,rmName,intMail,intSmtp,intSender,strName,strDesc,intProdID

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    strDSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\"&Server.MapPath(\"database/database.mdb\")
    Conn.Open strDSN

Set rsProdInfo = Conn.Execute(\"SELECT * FROM products where productID=\"&intProdID)
        If rsProdInfo.EOF Then
    Response.Write \"Produktet \" & intProdID & \" eksistere ikke i vores database.\"
        Else

    strName = rsProdInfo(\"productName\")
    strDesc = rsProdInfo(\"productDesc\")

    usrMail = Request.form(\"usrmail\")      \' Sætter modtagernavn
    usrName = Request.form(\"usrname\")      \' Sætter modtager e-mail
    rmName = Request.form(\"rmname\")        \' Sætter afsenders navn

    intMail = \"robot@hifistore.dk\"        \' Sætter global e-mail adressen som der sendes fra
    intSmtp = \"mail.hifistore.dk\"          \' Sætter global smtp server
    intSender = \"Hifistore.dk\"            \' Sætter global body i e-mailen

Set msg = Server.CreateOBject( \"JMail.Message\" )
    msg.From = intMail
    msg.FromName = intSender
    msg.AddRecipient usrMail, usrName

    msg.Subject = \"Produkt info fra Hifistore.dk\"

Dim htmlstart,txt1,txt2,txt3,htmlslut
    htmlstart = \"<html><body><font size=\"\"1\"\" face=\"\"verdana\"\" color=\"\"black\"\">\"
    txt1 = \"Hej \" & usrName & \"<br><br><b>Produktnavn</b><br>\" & strName & \"<br><br>\"
    txt2 = \"Prøv at tjekke det her ud her : <b><a href=\"\"http://www.hifistore.dk/?strCatalog_NAME=\" & strCatalog & \"&intCatalogID=\" & intCatalogID & \"&intProdID=\" & intProdID & \"&txt=\" & getTxtFejl &\"\"\">Hifistore.dk</a></b><br><br>\"
    txt3 = \"<b>Med Venlig Hilsen \" & rmName & \"</b><br><br><br><hr noshade size=\"\"1pt\"\" color=\"\"silver\"\" width=\"\"80%\"\"></font><font size=\"\"1\"\" face=\"\"verdana\"\" color=\"\"silver\"\"><center>Denne mail kan ikke besvares, da den bliver sendt af en mailrobot.<br>Denne mail er sendt fra en ven, som opfordrer dig til at se et produkt og er hermed ikke sendt af Hifistore.dk</center>\"
    htmlslut = \"</font></body></html>\"
    msg.htmlBody = htmlstart & txt1 & txt2 & txt3 & htmlslut

        If Not msg.Send(intSmtp) Then
    Response.write \"<pre>\" & msg.log & \"</pre>\"
        Else
    Response.write \"<tr><td>&nbsp;<font size=\"\"1\"\" face=\"\"verdana\"\" color=\"\"black\"\">Produkt info er sendt<br>&nbsp;<a href=\"\"java script:window.close()\"\"><b>Luk Vinduet</b></a></td></tr>\"

        End If

rsProdInfo.Close
set rsProdInfo = Nothing

Conn.Close
set Conn = Nothing
End If
%>
</table>
</body>
</html>