Avatar billede bummer Nybegynder
12. november 2001 - 17:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

XP og AOpen MX400 64MB Ram (Nvidia Geforce 2) Device confict

PC\'en er en Compaq Presario 5640 PII 400 MHz, Chipset BX440. Kortet virkede fint med Win98SE, og kan også \'lige\' køre i XP, men kun i VGASave mode.
Selv med den nyeste driver fra Nvidia er der konflikt i I/O og Memory range, idet \"området allerede bruges af Intel 82443BX PII processor til AGP controller\".
Kontaktet Compaq: Ingen brugbar support (PC\'en er forældet > 2 år gammel), og sidste nye BIOS update er fra 1999.
Kontaktet Aopen (kortproducenten): \"Installer den nyeste driver\", og da det ikke virkede, \"så måtte det være chipsettet\" på M/B.
Installerede nyeste Intel driver for chipset BX440, som dog  hurtigt blev afbrudt af XP med beskeden om at \"operativsystemet allerede havde de nyeste driver monteret\".
XP kan godt genkende kortet, men enheden kan altså ikke starte op, og kan derfor ikke instilles til at køre spil, Open GL, mv...
Gode ideer modtages gerne.
Avatar billede bullet! Nybegynder
12. november 2001 - 22:44 #1
Jeg bliver lige nød yil at høre om du er sikker på det er Xp/2000 drivere du bruger
Compaq/IBM computere sucks........
Avatar billede bummer Nybegynder
13. november 2001 - 09:23 #2
Det er en \'ren\' XP installation. Ingen Compaq drivere er installeret (belært af erfaring).
Jeg har fundet en midlertidig løsning: i Device Manager har jeg under System Devices disablet \'Intel 82443BX Pentium(r) II Processor to AGP Controller\', hvorefter jeg har installeret den nyeste AOpen driver. Der er nu ikke  (selvfølgelig) en konflikt i DM for selve kortet (det vises ikke engang længere som in Dispaly Adapter). I dag vil jeg så installere Counter Strike for at teste om kortet fungerer. Hvad/hvem styrer den \'Intel 82443BX Pentium(r) II Processor to AGP Controller\', enhed i DM, er det Chipsettet, Bios\'en eller XP?
Avatar billede bummer Nybegynder
14. november 2001 - 07:26 #3
Hej Bullet og andre. Jeg er ny bruger på Eksperten. De 100 points var måske lige i overkanten for dit svar. Problemet har jeg jo stadig. Hvordan er pointreglerne? Er det bare bad luck - eller kan jeg trække dem tilbage og \'genåbne\' mit spørgsmål?
Avatar billede bullet! Nybegynder
16. november 2001 - 00:17 #4
Det er bare bad lock, men jeg kigger lige grundigt på dit problem nu...
Avatar billede bullet! Nybegynder
16. november 2001 - 04:30 #5
For det første ka du bruge dxdiag til at tjekke dit grafikkort i fremtiden så du ikke skal starte et spil op hver gang for at tjekke, lig en genvej på skrive bordet, her er det: WINDOWS\\system32\\dxdiag.exe

Hvad er det du siger her??
\"i Device Manager har jeg under System Devices disablet \'Intel 82443BX Pentium(r) II Processor to AGP Controller\"

Hvad var det for nogle Nvidia drivere du havde inde?? vision nummer tak, var det v22.80\'erne??

Du skal ikke disable nogle ting nu når du prøver at løse problemmet...

Det her skal du have/downloade:
ftp://download.intel.com/design/software/drivers/platform/4301/inf_utility/infinst_enu.zip

Det her er de sidste Nvidia drivere v22.80
ftp://dl00370378:MgqWaF1f@www4.freepaq.dk/w2k-2280.zip

først slår du det hele til DV, så installere du infinst_enu.zip lige meget hvad Xp siger om de er for gamle eller andet....

Bagefter installere du Nvidia driverne v22.80

prøv så at se om det hele virker med f.eks dxdiag

hvor meget ram har din computer??

MVH
Bullet
Avatar billede bummer Nybegynder
16. november 2001 - 14:42 #6
Hej bullet!
1) I Dxdiag fik jeg flg info:
Direct Draw, Direct 3D,AGP Texture Acceleration is not available.
Iøvrigt kommer flg info:
\"No problems found. To test DirectDraw functionality, click the \"Test DirectDraw\" button above\".
Dxdiag kan ikke give nogen info om enheden (name, manufacturer, chip type, memory etc)
Det må vel være på grund af PC\'en fortsat ikke accepterer grafikkortet?
2) Jeg enablede igen, men uden positivt resultat.
3) Den Intel chipset driver, som du linker til er den samme, som jeg har  i forvejen, hvor jeg ved installation får beskeden at operativsystemet allerede har de nødvendige driver, og dermed afbryder installationen. Man får ikke nogen valgmulighed anden end OK, der afslutter installationsprogrammet.
4) Den link til den sidste nye nVidia driver virker ikke (cannot find server)?
5) Det virker fortsat ikke
6) 320 MB

Øv, hva\' så nu?
Jeg har ringet til Compaq Support i Danmark, men de har endnu ikke Win Xp maskiner med Geforce kort. Compaq i USa henviser til Compaq i Danmark.
Avatar billede bullet! Nybegynder
17. november 2001 - 03:36 #7
Hej igen
Den intel driver som jeg linkede til og som du siger du selv har, er lavet til XP og den ser jeg meget gerne du for installeret, du skal kunne installere den, det gør du ved at som du bleger under DV, opdate driver til grafikkort, eller højre klik på skrivebordet vælg properties/settings/Advanced/Adapter o.s.v
derinde vælger du:

install from a list or specific location (Advanced)
derfra browser du hentil din location hvor du har driverne
ka du ikke det vælger du i stedet,
Don\'t search. I vill choose the driver to install
så skulle du meget gerne få muligheden med knappen \"Have Disk\"
Hvor du  browser du hentil din location hvor du har driverne, så skulle det meget gerne kunne lade sig gøre at installere driverne..

En anden ting er du lige burde kigge ind i din BIOS og se efter noget AGP grafikkort m.m.
eventuel se om du ka sætte AGP mængden af Mb skal sættes til 64Mb, ihvertfald se hvad du her af mulighdder derinde gøres ved at trkke på delete tasten eller F2 under opstart
Prøv lige det
Avatar billede bullet! Nybegynder
17. november 2001 - 03:42 #8
Her ka du også downloade Nvidia driverne højerklik på download driver og vælg save taget as
http://www.3dchipset.com/drivers/beta/nvidia/2280/win-xp-2k.shtml
Avatar billede adidaz Nybegynder
25. april 2002 - 19:46 #9
har du fået det grafikkort til at virke jeg står nemlig med samme problem
og kan ikke finde en løsning ?? plz help