Avatar billede freeztyler Nybegynder
12. november 2001 - 15:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Clocking af Celeron...

Jeg vil bare gerne høre... Jeg har en bærbar med en 700 mhz celeron cpu - har hørt at de processorer er nemme at clocke, men hvordan gør jeg - og hvor meget kan den klare???
Avatar billede kludedukken Nybegynder
12. november 2001 - 16:01 #1
Du kan se her hvad folk har opnået med lign. processor : http://overclockers.cssftware.com/cpudb/index.cfm

Du skal clocke FSB (bushastigheden) da det er den eneste mulighed.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
12. november 2001 - 16:03 #2
Dernæst skal du undersøge hvilke muligheder dit bundkort giver. - Det kan være i BIOS el. vha. jumpers på bundkortet at du skal clocke den.
Avatar billede freeztyler Nybegynder
12. november 2001 - 16:05 #3
Jeg kan ikke helt se mig ud af hvad den kan klare! Det er jo en bærbar, og hvad program bruger man (hvis man altså skal bruge et program)??
Avatar billede kludedukken Nybegynder
12. november 2001 - 16:07 #4
Du skal ikke bruge noget program. - Men må indrømme at jeg ikke så at der var tale om en bærbar.
Jeg vil personligt advare mod at clocke en bærbar da du ikke har de samme muligheder for at imødekomme den øgede varmeudvikling osv.
Avatar billede freeztyler Nybegynder
12. november 2001 - 16:11 #5
K... Men du 4 bare poitene så!