Avatar billede kazap Nybegynder
14. marts 2000 - 11:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

filfotmat .gz

Et enkelt lille spørgsmål til De Store Hoveder:

Jeg er rendt ind i et filformat der hedder .gz.
Det er vist et eller andet zippet halløj men Winzip vil ikke kendes ved det.
Hvordan åbner jeg det?
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
14. marts 2000 - 11:38 #1
Det er en unix kompresionsformat, hvordan man åbner må du spørge andre om.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2000 - 15:28 #2
Det er rigtigt at det er et unix format.

Hvilken vers af Winzip har du, for min kan sagtens åbne gz formatet, jeg bruger lige nu den nye Beta 8 af winzip, men den gamle har jeg også brugt til at åbne gz filerne med.
Avatar billede kazap Nybegynder
14. marts 2000 - 21:53 #3
jeg bruger v.7 og jeg kan altså ikke overtale programmet til at åbne filen.
Prøver lige igen i morgen (arbejdsting you know). Hvis det lykkes får spacemaniac pointene.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
18. marts 2000 - 15:21 #4
Du kan også prøve med WinAce (http://www.WinAce.com) som faktisk overgår WinZip på mange områder (tro det eller ej)!
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
28. marts 2000 - 15:54 #5
Kunne du eventuelt accpetere/afvise svarerne, så vi kan få spørgsmålet lukket?