Avatar billede minielsen Nybegynder
12. november 2001 - 13:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lige et sidste spørgsmål.

Tak for alle svarene, jeg er lidt klogere nu!

Lige et sidste spørgsmål herfra idag:

Jeg læste på :http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion10.asp

omkring strenge men jeg er lidt i tvivl om hvordan det virker:

Man snakker om \"Request.Querystring(\"navn\") \"

Man bruger denne kode:
<html>
<title>Querystring</title>
<head>
</head>
<body>
<%
\' Værdien af variablen navn findes
Response.Write \"<h1>Hej \" & Request.Querystring(\"navn\") & \"</h1>\"
%>
</body>
</html>

Forsøget virker , hvis jeg nu vil prøve det samme, hvad skal jeg så gøre, man henviser til Request og Querystring disse sider står på engelsk JEG kan ikke engelsk,,,,,jeg er ikke så gammer endnu ;)

er Request og Querystring filer ligesom feks. java applets som skal ligge på serveren eller er det noget andet som jeg ikke fatter endnu?

NB: hvis kildekoden længere oppe på siden er det der skal bruges , hvad skal den så hedde?

Mvh
Michael

PS:
Avatar billede sone Nybegynder
12. november 2001 - 13:50 #1
Request er et objekt som indeholder alle de oplysninger som ASP har/får omkring en forespørgsel.
Querystring er den metode som trækker parameter-værdier ud af URL\'en.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
12. november 2001 - 13:52 #2
Request og Querystring er IKKE filer, der er funktioner der er bygget ind i ASP som ligger i asp30.dll el. deromkring .. Serveren behandler en .asp-side ved hjælp af af denne .dll-fil til at fortolke koden i .asp-filen.
Avatar billede coldrayie Nybegynder
12. november 2001 - 16:43 #3
hvis du så skriver http://url/fil.asp?navn=noget

så skriver den:
\'Hej noget\'

- ColdRay
Avatar billede decrypto Nybegynder
12. november 2001 - 19:15 #4
Et eksempel på query.string

<a href=\"hilsen.asp?navn=minielsen\">Send en hilsen</a>

//På hilsen asp

modtager =request.querystring(\"navn\")

response.write \"hej,\" & modtager

U see,
decrypto

Avatar billede decrypto Nybegynder
27. november 2001 - 09:33 #5
Husk at afgive point. :)

decrypto
Avatar billede minielsen Nybegynder
13. december 2001 - 07:13 #6
lukket
Avatar billede sone Nybegynder
13. december 2001 - 09:37 #7
Hallo... hvad med nogle point - svaret er rigtigt ??