Avatar billede justincase1089 Nybegynder
12. november 2001 - 10:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kalde COM object

Hejsa

Forestil dig følgende data struktur:

  Aber:
    ID:Hans  Farve:Grøn Køn:M
    ID:Peter Farve:Blå  Køn:M
    ID:Betty Farve:Gul  Køn:K

  Geder:
    ID:Kurt    Farve:Orange Køn:M
    ID:Benny  Farve:Hvid  Køn:M
    ID:Lucifer Farve:Sort  Køn:Nej

Jeg vil gerne stille disse data til rådighed gennem et COM interface (Dyr) så jeg kan kalde fra et andet program f.eks:

  KurtsFarve := Dyr.Geder(Kurt).Farve

eller

  Bettysfarve := Dyr.Aber(Betty).Køn

Hvordan bygger jeg COM interfacet på af så jeg kan angive paranteserne i kaldet. Dette er en meget simpificeret udgave. Jeg har imidlertid tusindvis af \"dynamiske\" aber og geder der ikke altid hedder det samme, så jeg kan ikke oprette en statisk struktur. Jeg vil kunne kalde dem med deres respektive ID\'s.

JustinCase
Avatar billede justincase1089 Nybegynder
12. november 2001 - 10:56 #1
I paranteserne skal der selvfølgelig være pinger (\'Betty\') omkring IDerne (til alle jer fluekneppere :) )
Avatar billede unclebug Nybegynder
12. november 2001 - 11:49 #2
Du kan desværre ikke kalde et COM objekt på den måde. Du kan faktisk slet ikke lave den syntaks i Delphi. Dyr.Aber[...].Farve er det tætteste du kan komme (hvor Aber er et array). Og det kan du heller ikke med COM. Du kan kun kalde en alm. funktion.
Avatar billede justincase1089 Nybegynder
20. november 2001 - 08:35 #3
æv