Avatar billede eilskov Nybegynder
12. november 2001 - 10:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Automatisk tilpasning af IFRAME størrelsen

Hej,
Det irriterer mig voldsomt at jeg ikke kan få mine iframes til at skalerer i størrelsen automatisk baseret på indholdet af min iframe. Er der nogen der kender en måde at kunne anvende IFRAMES uden at skulle angive størrelsen med height.

På forhånd tak
eilskov
Avatar billede -sofus- Nybegynder
12. november 2001 - 10:17 #1
kan du ikke bare sætte den ind i en tabel og give den hieght=\"100%\" ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. november 2001 - 10:18 #2
Hvis du kender højden og bredden på indholdet i din iframe kan du scripte den ind. Ligeså snart du ændrer indholdet i den skal siden så reloades får at scripte igen.

Altså ikke nogen specielt smart eller logisk løsning og da slet ikke anbefalelsesværdig.
Avatar billede eilskov Nybegynder
12. november 2001 - 10:20 #3
Problemet er at jeg ikke kender størrelsen af mit indhold. Den med tabellen og 100% vil jeg lige prøve.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. november 2001 - 10:23 #4
Height 100% er der kun virket i IE og så er det jo ikke 100% af indholdet, men 100% af vinduets størrelse, så det hjælper dig heller ikke.
Avatar billede eilskov Nybegynder
12. november 2001 - 10:25 #5
Nej det har du ret i. Har lige afprøvet det.

:-( eilskov
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. november 2001 - 10:35 #6
Hvorfor afviser du mit svar? Jeg er da kommet med det eneste rimelige?? At du ikke kan bruge det er jo ikke ensbetydene med at det er forkert??
Avatar billede olebole Juniormester
12. november 2001 - 13:31 #7
<ole>
Tjahhhh ....man kunne jo også skrive:

<script language=\"JavaScript\">
function checkFrame(which) {
    var thisH = (document.all)? which.document.body.scrollHeight+5 : which.document.body.offsetHeight+20;
    document.getElementById(\"ib\").style.height = thisH;
}
</script>

<iframe id=\"ib\" style=\"width:300px;height:100px;\" src=\"din_fil.html\"></iframe>

...og så skrive i \'din_fil.html\' og de andre, der skal åbnes i iframe\'en:
<body onload=\"parent.checkFrame(this);\">

Desværre kan man ikke køre onload-event-handleren i iframe-tag\'et, da NS6+ skodder vildt på frames-onload-handlers  :(
/mvh
</bole>