Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 04:46 Der er 47 kommentarer og
2 løsninger

Låst Textarea

Hejsa.. jeg har et problem med mit textarea. Man kan kun klikke sig ind på feltet ved at trykke helt ude i venstre side. Nogle gange tror folk man ikke kan bruge dem overhovedet. Hvad kan være galt eller hvad kan man skrive så den aktivere hele feltet så snart klikker med musen på feltet, ligemeget hvor?

Det ser sådan ud nu:

<textarea type=\"text\" name=\"news1\" class=\"formElement\" rows=\"6\" cols=\"25\" value=\"\"
style=\"overflow:hidden;\"></textarea>

HJÆLP!
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 08:03 #1
Prøv og se lidt på den her ... måske du kan bruge det ...

<p><font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">
<textarea name=\"kommentar\" onFocus=\"if(this.value==\'Skriv din kommentar her ...\')this.value=\'\';\" onBlur=\"if(this.value==\'\')this.value=\'Skriv din kommentar her ...\';\" cols=\"40\" rows=\"4\" wrap=\"VIRTUAL\">Skriv din kommentar her ...</textarea>
</font></p>
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. november 2001 - 09:47 #2
Lad være med at skrive type=\"text\" og value=\"\" i din textarea kommando.
blot:
<textarea name=\"news1\" class=\"formElement\" rows=\"6\" cols=\"25\" style=\"overflow:hidden;\"></textarea>

mvh JakobA
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 18:26 #3
Hmm det virker stadig ikke: Nu viser jeg lige det hele:

<form method=\"post\" action=\"upper_iframe.php\">
    <font size=\"1\" face=\"verdana\" title=\"Han havner altid i kanen med en dum sæk! :o)\"><b>Ugens Julevits:</b><p>
    Hvorfor er julemanden glad for at han kun skal på arbejde <br>en gang om året? (hold musen over for svar)
    </font><p>

                <b><font color=\'black\' face=\'verdana\' size=\'1\'>CHAT BOARD<p>

                <b><font color=\'black\' face=\'verdana\' size=\'1\'>Name:
                <br><input type=\"text\" name=\"news2\" class=\"formElement\" size=\"30\" value=\"\">
                <p>

                <b><font color=\'black\' face=\'verdana\' size=\'1\'>Message:
                <br><textarea name=\"news1\" class=\"formElement\" rows=\"6\" cols=\"25\"
                style=\"overflow:hidden;\"></textarea>
                <input type=\"submit\" name=\"submit_news\" class=\"formElement\" value=\"ok\">
                <br>
                <?

Den låser stadig begge steder. Den eneste mulighed er at trykke præcist i venstre side, nøjagtig som før.. *snøft*
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 18:28 #4
Har du husket: </form>
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 18:29 #5
Der må ikke stå noget i feltet på forhånd!!
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 18:30 #6
Det virker fint hos mig. Uanset hvor jeg trykker i felterne starter min cursor i (øverste) venstre hjørne, ganske som den skal ...
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 18:34 #7
Hvordan bruger man det her:

onFocus=\"if(this.value==\'Write message here...\')
                this.value=\'\';\" onBlur=\"if(this.value==\'\')this.value=\'Write message here...\';\"

på <input type=\"text\" name=\"news2\" class=\"formElement\" size=\"30\">  ???
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 18:35 #8
Ja tony din virker! men det skal være uden noget påforhånd skrevet tekst i feltet kan man det??
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 18:36 #9
jep jeg har en lukket </form> længere nede efter mit php script...
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. november 2001 - 18:37 #10
hvad betyder  style=\"overflow:hidden;\"  i et textarea?
Der vises altid 6 rækker og 25 kolonner. mon ikke du mener  wrap=\'none\'  så linier i det textarea blof fortsætter ud under kanten og skal scrolles hen til enden af.

mvh JakobA
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 18:59 #11
style=\"overflow:hidden; gør at man fjerne scrolling ,ligesom du kan bruge det i en <body> hvor man kan gå ind og definere både x og y.
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 19:01 #12
nu vil jeg handle håber der er en løsning på mit problem når jeg kommer tilbage... hæ hæ
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 19:12 #13
Ja det kan man - blot slet alle teksterne ... meeeen, hvorfor beholde resten ...
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 19:57 #14
Jeg tror mit problem har noget at gøre med den ok knap.. som om den måske er sat forkert...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 20:05 #15
Prøv lige at smid hele din formular her ...
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 20:06 #16
Ok :

<form method=\"post\" action=\"upper_iframe.php\">
    <font size=\"1\" face=\"verdana\" title=\"Han havner altid i kanen med en dum sæk! :o)\"><b>Ugens Julevits:</b><p>
    Hvorfor er julemanden glad for at han kun skal på arbejde <br>en gang om året? (hold musen over for svar)
    </font><p>

                <b><font color=\'black\' face=\'verdana\' size=\'1\'>CHAT BOARD<p>

                <b><font color=\'black\' face=\'verdana\' size=\'1\'>Name:
                <br><input name=\"news2\" class=\"formElement\" size=\"30\" >
                <p>

                <b><font color=\'black\' face=\'verdana\' size=\'1\'>Message:<br>
                <font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">
                <textarea name=\"news1\" class=\"formElement\" style=\"overflow:hidden;\"
                onFocus=\"if(this.value==\'Write message here...\')
                this.value=\'\';\" onBlur=\"if(this.value==\'\')this.value=\'Write message here...\';\"
                cols=\"40\" rows=\"4\" wrap=\"VIRTUAL\">Write message here...</textarea>
                <input type=\"submit\" name=\"submit_news\" class=\"formElement\" value=\"ok\">
                <br>
                <?
                //echo \"$result\";

                if ( $news1 != \'\'&& $news2 != \'\')
                {
                    $today = date(\"D M j Y G:i:s T \");
                    $filename = \"chat.txt\";
                    $address = getenv(\"REMOTE_ADDR\");
                    $myfile = @fopen($filename, \"a+\");
                    if ($myfile !=0)
                    {
                    @fwrite ($myfile,\"<font color=\'green\'>\".$today.\"</font><br><font color=\'blue\'>\".$news2.\": </font>\".$news1.\"<font color=\'FFFFFF\'>$address.<br>\\n\") or die (\"Not\");
                    //$msg = \"Chat created sucessfully\";
                    fclose($myfile);
                    }

                echo \"$msg\";

                ?>
                </form>

Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 20:07 #17
Problemet nu er :

<b><font color=\'black\' face=\'verdana\' size=\'1\'>Name:
                <br><input name=\"news2\" class=\"formElement\" size=\"30\" >
                <p>
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 20:08 #18
som er låst
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 20:15 #19
Jeg er ked af det \'trille\', men det er den altså ikke hos mig .. IE 5.5 - w2k på PC ...
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 20:17 #20
jeg her 6.0 kan det være en fejl deri?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 20:19 #21
Aner det ikke :(

Det er bedst hvis dit <textarea name=\" ...></textarea> står på én linie, men det hjælper nok ikke på det andet felt ...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 20:20 #22
... med \'låst\' forstår jeg = kan ikke skrive i feltet ...
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. november 2001 - 20:20 #23
Hvordan ser din klasse \'formElement\' ud. det er vel den eneste forskel på hvad du har og hvad tony har testet.
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 20:23 #24
<!--body {

    background-color: \"#BBBBBB\";
    background-attachment: fixed;
    scrollbar-face-color: #081C84;
    scrollbar-shadow-color: #D15959;
    scrollbar-highlight-color: #C0C0C0;
    scrollbar-3dlight-color:  #6DB0E9;
    scrollbar-darkshadow-color: #C7CDEB;
    scrollbar-track-color: #000000;
    scrollbar-arrow-color: #FFFFFF
}

-->

.formElement {
            border:                1px solid #081C84;
            background:            #eeeeee;
        }

Det sjove er jeg tog lige en kopi at en jeg vidste virkede, jeg havde testet den i en anden html side, den kopierede jeg ind på min side og så virkede den heller ikke!.. Som om det er noget helt 3. der er galt..!
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 20:25 #25
låst mener jeg = kan ikke skrive i feltet nødmindre man trykker præcist ude i til venstre på den første pixel i skrive feltet, først der aktivere den så man kan skrive. Det skal være meningen at man kan trykke hvorsomhelst på feltet og så bliver den aktiv...!
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 20:25 #26
background-color: \"#BBBBBB\"; skal være      background-color:#BBBBBB;
scrollbar-arrow-color: #FFFFFF skal være scrollbar-arrow-color: #FFFFFF;
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. november 2001 - 20:26 #27
Ja den klasse kan næppe være synderen :(
Har du mulighed for at lægge siden på nettet?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 20:28 #28
OK så er vi enige om \'låst\' :) og nej det er den ikke hos mig.

Og din style ligger i
<head>
<STYLE type=\"text/css\">

Dit stylesheet ...

</style>
</head>
<body>
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 20:30 #29
Siden hedder www.lonnie.dk det er på forsiden der er et chat board - har i problemer med den der? det har jeg -- Tekstfeltet under \'name\' er låst..
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 20:35 #30
Mystisk. nu gemte jeg filen i et andet navn og åbnede den for sig selv og ikke i en iframe. der virkede det fino.
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 20:36 #31
det er åbentbart når den bliver åbnet i min iframe virker det ikke. Det samme med min gæstebog.
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. november 2001 - 20:37 #32
IE4  kan fint vælge og skrive til begge felter.

din inkluder javascript fil /~trille/lonnie/functions.js
ligger ihverfald ikke der.
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 20:38 #33
Til jacoba: også igennem min iframe??
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. november 2001 - 20:41 #34
jep.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 20:41 #35
Formularen virker stadig fint hos mig ... hvad angår iFrame så står jeg af, min erfaringer med \'iFrames\' kan være på et meget lille sted, men følg lige op på JakobA\'s \"din inkluder javascript fil /~trille/lonnie/functions.js\" ...
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 20:44 #36
den har jeg fjernet ... og andre som jeg ikke brugte. det virker stadig ikke. men mon ikke det har noget at gøre med alle de <div> med layers jeg har brugt.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 20:47 #37
Jeg kan kun anbefale dig af slette alt undtagen formen og så langsomt tilføje dine elementer ét ad gangen igen ...
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 20:48 #38
Problemet er løst jeg havde lavet <div> med et lavere layer nr. end end tabel, derfor kunne man ikke markere siden...
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 20:49 #39
:o) så jeg løste det selv.. men tak for alle inputene..
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 20:49 #40
... og problemet var ???
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 20:50 #41
Åhh undskyld så ikke lige \"Problemet er løst ...\"
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 20:53 #42
de <div> skal man vist passe lidt på...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 20:55 #43
Ja div. div\'s divergerer ofte fra div. definitioner ... :)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 21:09 #44
Hvis vi er færdige, skal vi så ikke få lukket spørgsmålet ...
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 21:24 #45
hvordan  lukker man det??
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 21:29 #46
Ved at godkende svarerne med den pointfordeling du synes. Tryk på knappen \'Avanceret\' og fordel point ved at skrive dem i felterne. Hvis du ikke synes vi skal have point, så svar selv på spørgsmålet ved at sende et svar f.eks. blot ét tegn og så accepter dig selv som svarer. Dermed blive JakobA og jeg automatisk afvist.
Avatar billede trille2001 Nybegynder
12. november 2001 - 21:47 #47
hvor mange point må man give??
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 21:53 #48
Teoretisk - alle dem du har, men det er dårlig skik, at give mere end det du har udlovet, med mindre der er kommet tillægsspørgsmål undervejs.

Så hold du dig bare til de 30, du har sat på højkant :)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. november 2001 - 21:57 #49
Det gik jo fint :)

Tak for point og god nat ... :gaaab)