Avatar billede ion Nybegynder
11. november 2001 - 15:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IDENT i mIRC

Jeg har CC ADSL med router. Jeg har 2 maskiner, der begge kører mIRC. På den ene er ident-porten sat til 113, på den anden til 114. Kan man ikke det? Den tager i hvert fald ligeså lang tid om at connecte (1 minut ca.)...
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. november 2001 - 19:54 #1
det går ikke hurtigere fordi du bruger ident .. det giver sig bare mulighed for at connecte til servere der kræver ident instaleret.
Avatar billede ion Nybegynder
11. november 2001 - 20:43 #2
Eeeh? Jeg connecter til QuakeNet på ca. 3 sekunder på den maskine, der bruger ident-port 113?
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. november 2001 - 23:31 #3
ok men det er måske fordi den server du connecter igennem er hurtig ... det har stadig intet at gøre med ident
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. november 2001 - 23:32 #4
med eller uden ident går det lige så hurtigt for mig .. men der er nogen serveer jeg ikke kan connecte til hvis ident ikke er slået til
Avatar billede ion Nybegynder
12. november 2001 - 08:08 #5
Hvis der opstår problemer med at det tager lang tid at logge ind på en server, kan du skrive følgende ind i routeren:
set nat entry add 10.0.0.2 113 <WAN-IP> 113 tcp
------------------------------------------------
Taget fra
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/internet_programmer/
Det virker i hvert fald =)
Avatar billede rocekiller Nybegynder
30. november 2001 - 13:26 #6
Nej det kan man ikke, da den server du connecter til (hvis den bruger ident) connecter tilbage til den IP du connecter med (din offenlige IP) på port 113, så den kan du ikke ændre på.

Grunden til at det tager lige så lang tid, er at den sikkert ikke kan connecte tilbage til gennem routeren til den computer du connecter med.

Mit råd, drop ident som ofte ikke er nødventig (men stadig understøttet), det går sjeldent hurtigere at connecte også selv om ident funker.
Avatar billede ion Nybegynder
31. december 2001 - 03:37 #7
Mit råd, drop ident som ofte ikke er nødventig (men stadig understøttet), det går sjeldent hurtigere at connecte også selv om ident funker.

Pointen er jo netop at det går hurtigere. Men eftersom det åbenbart kun kan lade sig gøre på port 113 (som jeg havde frygtet/ventet), lukker jeg bare dette spørgsmål igen. Tak for jeres svar dog :)