Avatar billede kinguru Nybegynder
11. november 2001 - 14:30 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Popup frame, ved mouseOver...

Hejsa alle eksperter...

Jeg er igang med sådan en lille hjemmeside...
Og så tænkte jeg at i kunne hjælpe mig.
Ser i, jeg kunne godt tænke mig at når man holder musen over et link i min menubar, så skal der poppe en lille frame eller lign. fram lige ved siden af linket, hvor der kan stå en beskrivelse af indholdet af linket, eller der kan være en undermenu der, eller sådan noget.
Men sådan noget kan jeg ikke selv finde ud af, så jeg tænkte om i kender en \"sripct/kode what ever\" som kan gøre sådanne ting, eller kan i lave det???
P.s Det behøver ikke lige at kun være i Java...

---KinGuru---
Avatar billede prodic Mester
11. november 2001 - 14:34 #1
Avatar billede kinguru Nybegynder
11. november 2001 - 14:37 #2
Jeps, lige sådan... Men også, hvor jeg sådan selv kan skrive et eller andet af hvad der passer mig... Og hvis de så kan poppe op til højre for linkene... Fordi min menubar siider på en anden måde en den der, du kan se min side på http://www.kinguru.cjb.net

---KinGuru---
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. november 2001 - 14:40 #3
med  http://www.bosrup.com/web/overlib/
kan du meget nemt lave udførlige beskrivelser til din tooltip.

menuer er straks sværere. De skal jo blive stående selvom musen føres ned i menuen (væk fra mouseover linket).

mvh JakobA
Avatar billede kinguru Nybegynder
11. november 2001 - 14:48 #4
Jakoba>>> JA det kan jeg godt se... Men det var jo derfor jeg kom her c\",)... Ej, tror du det kan lade sig gøre???
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. november 2001 - 15:04 #5
en rimeligt nem måde kunne være at misbruge hans STICKY parameter:

<A href=\"java script:void(0);\" onmouseover=\"return overlib(\'Click on me!\');\" onclick=\"return overlib(\'This one stays around for a while!<br><a href=\\\"java script:alert(\\\\\\\"mon det går?\\\\\\\");\\\">klik igen hurtigt</a><br><a href=\\\"http://www.eksperten.dk\\\">eller her</a>\', STICKY, CAPTION, \'Sticky\');\" onmouseout=\"return nd();\">click</A>
Avatar billede kinguru Nybegynder
11. november 2001 - 15:07 #6
jakoba>>> Det virker ikke... Prøvede det lige... Fungler ikke...
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. november 2001 - 15:08 #7
Hej, kikkede lige. det er præcis sådan en memu han laver på siden http://www.bosrup.com/web/overlib/features.html forneden.
Han har kuns skrevet et link i menuen, men det er vel en småting at ændre.

mvh JakobA
Avatar billede kinguru Nybegynder
11. november 2001 - 15:25 #8
jakoba>>> Det fungere meget fint nu, downloade lige en fil der skal til for at det virker... Men, man kan jo kun lave links i den popup menu der... Jeg ville gerne have hvis jeg også kunnelave tekst, og enda måske sætte små billeder ind og lign.
Er det noget der kan lade sig gøre???

---KinGuru---
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. november 2001 - 15:30 #9
du skriver blot den htmlkode du vil have i den. men pas på \'-tegn og \"-tegn de skal skrives så det bliver en lovlig javascript streng, og det kan være et hyr.
Avatar billede kinguru Nybegynder
11. november 2001 - 15:40 #10
Ja det har jeg fundet ud af, det er fandme svært...
Avatar billede kinguru Nybegynder
11. november 2001 - 15:51 #11
Jeg smækkede lige hurtigt en menubar sammen http://www.friserverplads.dk/kinguru/Untitled-2.htm Jeg må nok sige, at det virker helt fint... SÅ mange tak for hjælpen!!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. november 2001 - 15:58 #12
selv tak.
Avatar billede kinguru Nybegynder
11. november 2001 - 16:32 #13
Så nu har jeg brugt det du gav mig, på min side... Indtil vidre er det kun på det første link i menu\'en.. Men igen tak...

http://www.kinguru.cjb.net

---KinGuru---
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. november 2001 - 17:20 #14
Smukt.
men vi må hitte ud af noget til at komme af med det popoplag igen, så de ikke bare bliver hængende hvis man ikke klikker på noget.

mvh JakobA
Avatar billede kinguru Nybegynder
11. november 2001 - 21:52 #15
Kan man det??? Hvordan skal vi/man så gøre det???

---KinGuru---
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. november 2001 - 01:56 #16
Når man sætter sig ned og studerer manualen finder man de særeste ting:

hvis man udover STICKY tilføjer to ekstra parametre  TIMEOUT og et tal  bliver det popoplag fjernet igen efter så mange millisekunder.

<a href=\"java script:void( alert( \'hejsan\' ) )\"
  onmouseover=\"overlib( \'<a href=\\\'http://www.bosrup.com/web/overlib/\\\' >Popups by overLIB</a>\', STICKY, TIMEOUT, 2000)\">klikketekst</a>

I eksemplet har brugeren 2 sekunder til at finde og klikke på et link.

Det er da et skridt på vejen.

mvh JakobA
Avatar billede kinguru Nybegynder
14. november 2001 - 09:32 #17
Ja okey... Kan man så ikke også gøre sådan, at den popper frem et bestemt sted, og bliver der!!! Og med links i og sådan????
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. november 2001 - 11:07 #18
Jov da. det er blot nogen flere parametre der skal stoppes på.
fast placering 300pixel fra ventstrekant:
      , FIXX, 300
fast placering 450 pixel fra toppen:
      , FIXY, 450

altialt bliver linket så:

<a href=\"java script:void( alert( \'hejsan\' ) )\"
  onmouseover=\"overlib( \'<a href=\\\'http://www.bosrup.com/web/overlib/\\\' >Popups by overLIB</a>\', STICKY, TIMEOUT, 2000, FIXX, 300, FIXY, 450)\">klikketekst</a>

mvh JakobA