Avatar billede jepper Nybegynder
11. november 2001 - 14:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Router og fxp

Hejsa

Jeg har lige fået en Trendnet TW100-S4W1CA router, og det kører fint med firewall og det hele.
Men når jeg forsøger at fxp\'e (server 2 server transfer) går det ikke. Jeg læste på flashfxp\'s hp:
---http://www.flashfxp.com/support.asp?Sect=faq
Q: I\'ve tried everything but I can\'t get a site to site transfer to work, what is wrong?
A: Site to site transfers are not supported by some software/hardware configurations. Often, this is due to an incompatibility with NAT (Network Address Translation). NAT is not aware of site to site transfers and when it detects you are attempting to transfer a file, it modifies the FTP protocol to match your local \"inside\" IP. Several users have reported that Microsoft Internet Sharing is not compatible.
---
Nogen der ved hvordan man kan fikse routeren, så fxp virker igen?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. november 2001 - 14:17 #1
har du åbnet for både port 20 og 21 i routeren?
Avatar billede jepper Nybegynder
11. november 2001 - 14:25 #2
hvis man skal åbne for en port hvad er det så man skal skrive?
her er hvad \"help\" siger i telnet:
Command                  Description
---------------------------------------------------
help                  Show this message
session              List active internet sessions
show                  Display active configuration
user                  List active local IP address leases
filter                Set packet filters
passwd                Change administrator\'s password
ping <x.x.x.x>        Ping the specifed host
tracert <x.x.x.x>    Tracert the specifed host
release              Abandon the dynamic Global port configuration
renew                Refresh the dynamic Global port configuration
set                  Configure device in batch
connect              Make PPPoE connection
disconnect            Break PPPoE connection
status                Show PPPoE connection status
srvname              Set service name
vserv                Publish internal server for access from internet
route                Set static routing table
wantel                Enable/Disable wan port telnet
upgrade              Upgrade firmware
quit                  Exit to login prompt
reboot                Restart device
==================================================
ps. jeg kører ikke en ftp, det er når jeg fxp\'er fra en side til en anden at problemet opstår.

Mvh Jesper
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. november 2001 - 14:33 #3
ahh..jammen har du prøvet at rode med fxp indstillingerne i din menu? prøv at bruge de alternative fxp metoder når du logger ind på de 2 sites.
Avatar billede jepper Nybegynder
11. november 2001 - 14:44 #4
hey det var bare alternativ fxp metoder der skulle til hehe.
tak for det, gider du lige svare på spm, så du kan få dine points?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. november 2001 - 14:46 #5
det tænkte jeg nok :)
sidder selv med de samme problemer ind i mellem og det hjælpe at pille lidt ved flashfxp\'s indstillinger :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
11. november 2001 - 20:08 #6
500 point for, hvad jeg vil kalde, ingenting ???