Avatar billede broegger Nybegynder
11. november 2001 - 13:34 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Hub vs Switch

Kan det passe at en hub ikke fungerer sammen med ADSL, men at en switch gør?? Hvis det fungerer sammen med en hub, hvordan?
Avatar billede tue Nybegynder
11. november 2001 - 13:38 #1
Forskellen på en hub og en switch er følgene:

Hvis du har en 100 mbit hub med 8 porte, så betyder det at der er 100 mbit til deling på de 8 porte, dog kun hvis der er tilsluttet en computer.

Hvis du derimod har en 100 mbit switch med 8 porte, så der 100 mbit på alle port uanset antallet af computere.

Så det er lige meget hvad du vælger, de vil begge virke :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2001 - 13:38 #2
De fleste hub man køber i dag er både Switch & hub!

Jeg bruger en Rubytech sammen med ADSL, det er for at koble flere PC til internettet.
Avatar billede broegger Nybegynder
11. november 2001 - 13:40 #3
hvordan har du fået det til at virke? Er det en hub du har?
Avatar billede broegger Nybegynder
11. november 2001 - 13:41 #4
Jeg kan ikke få det til at virke, hvilket kabel bruger du!
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
11. november 2001 - 13:42 #5
her kan du læse om forskelle på en switch og en hub

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub
Avatar billede tue Nybegynder
11. november 2001 - 13:46 #6
Jeg kunne forstille mig at grunden til at du ikke kan få det til at virke, er fordi du et eller andet sted (eller flere steder) bruger crossover kabler (oftes røde eller gule) hvor du altid skal bruge de \"normale\" kabler (oftes hvide).
Avatar billede broegger Nybegynder
11. november 2001 - 13:51 #7
nu har vi på teledanmarks support fået at vide at vi netop skulle bruge et crossover kabel. jeg fik at vide at vi skulle sætte crossover kablet i ADSL modemet til uplink på hub\'en. Men jeg har også prøvet med et alm. kabel, men det virker heller ikke, er der en der kan komme med en forklaring??!
Avatar billede tue Nybegynder
11. november 2001 - 13:53 #8
Jeg er selv kunde hos tdc, har godt nok en switch, men problemstillingen er den samme. Jeg bruger kun det \"normale\" kabler, og der er absolut ingen problemer med det. Er du sikker på at det ikke er opsætningen på din computer den er galt med?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. november 2001 - 13:55 #9
prøv istedet at bruge et normalt kabel fra adslmodemmet og så sæt den i første port på hubben (ikke uplink\'en)
Avatar billede broegger Nybegynder
11. november 2001 - 13:55 #10
ja for når jeg sætter kablet direkte i mit netkort så virker det fint, med det alm. kabel, men når jeg sætter det i hub\'en så...virker lortet ikke
Avatar billede broegger Nybegynder
11. november 2001 - 13:56 #11
til Jelzin101; det har jeg prøvet, og der sker ikke en skid
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2001 - 13:58 #12
På min Cisco Router skal der sidde et Crossover kabel fra Ciscoen til Uplink i Hub/switchen.
Skulle ikke gøre nogen forskel at mit udstyr kommer fra Cybercity!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2001 - 13:59 #13
Farven på mit Crossoverkabel er gul!

Kablerne fra de andre PC\'er er normale hvide kabler!
Avatar billede broegger Nybegynder
11. november 2001 - 14:00 #14
Undskyld men jeg forstod ikke din kommentar, Mr. retaxes
Avatar billede broegger Nybegynder
11. november 2001 - 14:02 #15
hallo, jeg har store problemer, er der nogle der kan komme med et seriøst bud på hvordan problemet kan løses!!
Avatar billede tue Nybegynder
11. november 2001 - 14:04 #16
Der er kun 3 løsninger:

1. Der er ikke strøm til hub\'en!

2. Du bruger de forkerte kabler!

3. Hub\'en er defekt!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. november 2001 - 14:04 #17
det er måske et lidt sjovt sp. men virker hubben???
prøv at slutte de andre computere til og se om i kan se/ping hinanden.
Avatar billede broegger Nybegynder
11. november 2001 - 14:05 #18
mange tak for det, andre bud?
Avatar billede broegger Nybegynder
11. november 2001 - 14:06 #19
ja hubben virker, jeg forstår det ikke, gør I
Avatar billede broegger Nybegynder
11. november 2001 - 14:15 #20
er der nogle flere gode bud
Avatar billede rebus Nybegynder
11. november 2001 - 14:21 #21
Har du en router??
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2001 - 14:22 #22
Har du sat dine IP-adresser?
Avatar billede broegger Nybegynder
11. november 2001 - 14:23 #23
niks til begge sp. jeg har ikke fået nogle ip-adresser, jeg har 4 dynamiske ip
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. november 2001 - 14:26 #24
Kan ikke hjælpe dig videre, der er for stor forskel på TDC og Cybercity, sorry ;o(
Avatar billede broegger Nybegynder
11. november 2001 - 14:27 #25
jeg har en hub
Avatar billede broegger Nybegynder
11. november 2001 - 14:28 #26
Den hedder bendt
Avatar billede rebus Nybegynder
11. november 2001 - 14:30 #27
Hvis du ikke har en router kan du ikke sætte flere computere til internet.
Avatar billede broegger Nybegynder
11. november 2001 - 14:31 #28
jo det kan man altså godt, hvis man sætter det til over kabel så virker det fint med en hub
Avatar billede broegger Nybegynder
11. november 2001 - 14:38 #29
(. )( .)
Avatar billede rebus Nybegynder
11. november 2001 - 14:50 #30
Så skulle det også virke hvis du sætter det gule kabel fra modemet til uplink i hubben og de hvide kabler til hver sin computer!