Avatar billede syskazper Nybegynder
11. november 2001 - 13:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nikolajdu kig her !

Hey Nikolajdu


Kan du lave dette \" http://hhbk.subnet.dk/squares.swf  \" om til flash 4.0 såen jeg kan åbne det og lave videre på det med andre farver OSV ?

- PizelKAV
Avatar billede gotcha Nybegynder
11. november 2001 - 14:43 #1
Jeg havde alligevel Flash 4 liggende, men bare ikke installeret, så jeg laver det om til Flash 4. Det stammer forresten fra http://www.eksperten.dk/spm/131682 , og kilden (Flash 5) kan naturligvis hentes på http://hhbk.subnet.dk/squares.fla :)

Mvh Morten
Avatar billede gotcha Nybegynder
11. november 2001 - 15:13 #2
Jeg har lavet den om, og den kan findes på http://hhbk.subnet.dk/squareF4.fla

Jeg havde forresten kommet til at lægge en unødvendig konstant til i den første udgave, når firkanterne blev lavet. Der skal således bare stå:

name._x = square._x+i*gapSpace;

På denne måde starter firkanter der, hvor skabelonen (square) er. I den anden version har jeg kaldt square for obj, men det er som sagt fuldstændig samme princip. For at ændre på farver og form skal du bare gå ind i obj og ændre på firkanten :)

Mvh Morten
Avatar billede syskazper Nybegynder
11. november 2001 - 16:38 #3
Gotcha vil du Sætte de her firkanter ind i stedet for dem der ? jeg lægger dem lige ud ?
Avatar billede syskazper Nybegynder
11. november 2001 - 16:45 #4
Avatar billede syskazper Nybegynder
11. november 2001 - 17:14 #5
usp du behøver ikke at gøre det :::::::::
Avatar billede syskazper Nybegynder
11. november 2001 - 17:16 #6
Men hvordan får jeg noget til at køre efter musen hele tiden ?
Avatar billede gotcha Nybegynder
11. november 2001 - 18:13 #7
Skal der bruges den samme bevægelse, som i filen (først hurtigt, så langsommere)? I så fald kan du bare vedhæfte følgende kode til et movie clip. Da det er lavet i Flash 4 (og dermed meget besværligere), så forudsættes det, at der stadig er lavet et movie clip mouse, der følger efter musen på hovedtidslinien.

Frame 1:

Set Variable: \"friction\" = 5

Dette er bare en konstant, som bruges til at udregne hastighederne. Frame 2:

Set Variable: \"mouseX\" = GetProperty ( \"/mouse\", _x )
Set Variable: \"mouseY\" = GetProperty ( \"/mouse\", _y )
Set Variable: \"velX\" = (mouseX-_x)/friction
Set Variable: \"velY\" = (mouseY-_y)/friction
Set Property (\"\", X Position) = _x+velX
Set Property (\"\", Y Position) = _y+velY

De to første variable udregnes musens koordinater. På baggrund af disse koordinater udregnes de to hastigheder, og til sidst lægges hastighederne til positionerne. I den tredje frame sørger vi for at gentage koden i forrige frame:

Go to and Play (2)

Du kan se et eksempel på http://hhbk.subnet.dk/squareF4Follow.fla :)

Mvh Morten
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester