Avatar billede syskazper Nybegynder
11. november 2001 - 13:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nikolajdu kig her !

Hey Nikolajdu

Kan du lave dette \" http://hhbk.subnet.dk/squares.swf  \" om til flash 4.0 såen jeg kan åbne det og lave videre på det med andre farver OSV ?

- PizelKAV
Avatar billede gotcha Nybegynder
11. november 2001 - 14:43 #1
Jeg havde alligevel Flash 4 liggende, men bare ikke installeret, så jeg laver det om til Flash 4. Det stammer forresten fra http://www.eksperten.dk/spm/131682 , og kilden (Flash 5) kan naturligvis hentes på http://hhbk.subnet.dk/squares.fla :)

Mvh Morten
Avatar billede gotcha Nybegynder
11. november 2001 - 15:13 #2
Jeg har lavet den om, og den kan findes på http://hhbk.subnet.dk/squareF4.fla

Jeg havde forresten kommet til at lægge en unødvendig konstant til i den første udgave, når firkanterne blev lavet. Der skal således bare stå:

name._x = square._x+i*gapSpace;

På denne måde starter firkanter der, hvor skabelonen (square) er. I den anden version har jeg kaldt square for obj, men det er som sagt fuldstændig samme princip. For at ændre på farver og form skal du bare gå ind i obj og ændre på firkanten :)

Mvh Morten
Avatar billede syskazper Nybegynder
11. november 2001 - 16:38 #3
Gotcha vil du Sætte de her firkanter ind i stedet for dem der ? jeg lægger dem lige ud ?
Avatar billede syskazper Nybegynder
11. november 2001 - 16:45 #4
Avatar billede syskazper Nybegynder
11. november 2001 - 17:14 #5
usp du behøver ikke at gøre det :::::::::
Avatar billede syskazper Nybegynder
11. november 2001 - 17:16 #6
Men hvordan får jeg noget til at køre efter musen hele tiden ?
Avatar billede gotcha Nybegynder
11. november 2001 - 18:13 #7
Skal der bruges den samme bevægelse, som i filen (først hurtigt, så langsommere)? I så fald kan du bare vedhæfte følgende kode til et movie clip. Da det er lavet i Flash 4 (og dermed meget besværligere), så forudsættes det, at der stadig er lavet et movie clip mouse, der følger efter musen på hovedtidslinien.

Frame 1:

Set Variable: \"friction\" = 5

Dette er bare en konstant, som bruges til at udregne hastighederne. Frame 2:

Set Variable: \"mouseX\" = GetProperty ( \"/mouse\", _x )
Set Variable: \"mouseY\" = GetProperty ( \"/mouse\", _y )
Set Variable: \"velX\" = (mouseX-_x)/friction
Set Variable: \"velY\" = (mouseY-_y)/friction
Set Property (\"\", X Position) = _x+velX
Set Property (\"\", Y Position) = _y+velY

De to første variable udregnes musens koordinater. På baggrund af disse koordinater udregnes de to hastigheder, og til sidst lægges hastighederne til positionerne. I den tredje frame sørger vi for at gentage koden i forrige frame:

Go to and Play (2)

Du kan se et eksempel på http://hhbk.subnet.dk/squareF4Follow.fla :)

Mvh Morten