Avatar billede stigaard Nybegynder
11. november 2001 - 13:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Datoer i select menu - Men kun mandag-fredag

Jeg har nedenstående funktion til at lave en dropdown menu med en specificeret start- og slutdato og en dato der er valgt som default.
Hvordan udelukker jeg at lørdage og søndage vises i menuen?

Mvh. Michael

Function DatoSelect(selectnavn, startdato, slutdato, aktivdato)
    Response.write \"<Select name=\'\"& selectnavn & \"\'>\" & vbCrLf

    For i = startdato to slutdato
    if DateDiff(\"d\", i, aktivdato) = 0 Then
        Response.write \"<Option Selected value=\'\" & i &\"\'>\" & i &\"</option>\" & vbCrLf
    Else
        Response.write \"<Option value=\'\" & i &\"\'>\" & i &\"</option>\" & vbCrLf
    End if
    Next
    Response.write \"</select>\"  & vbCrLf
END Function

DatoSelect(\"Dato\", DateAdd(\"d\",7,Now()), dateadd(\"m\",3,now()), DateAdd(\"d\",7,Now()))
Avatar billede somaliomar Praktikant
11. november 2001 - 13:36 #1
Okay... Jeg ser lige hvad jeg kan gøre.
Avatar billede somaliomar Praktikant
11. november 2001 - 13:38 #2
Prøv det her (har ikke testet den!):

Function DatoSelect(selectnavn, startdato, slutdato, aktivdato)
    Response.write \"<Select name=\'\"& selectnavn & \"\'>\" & vbCrLf

    For i = startdato to slutdato
    if DateDiff(\"d\", i, aktivdato) = 0 Then
      If Weekday(i, firstdayofweek) <> 1 or 7 Then
        Response.write \"<Option Selected value=\'\" & i &\"\'>\" & i &\"</option>\" & vbCrLf
      End If
    Else
      Response.write \"<Option value=\'\" & i &\"\'>\" & i &\"</option>\" & vbCrLf
    End if
    Next
    Response.write \"</select>\"  & vbCrLf
END Function
Avatar billede stigaard Nybegynder
11. november 2001 - 13:45 #3
Der var ikke rigtig nogen forskel. Vil du prøve at fejlsøge/teste?
Avatar billede nute Nybegynder
11. november 2001 - 13:55 #4
Hmmm....jeg antar at din lørdag og søndag har en eller annen spesifikk tallverdi ? Dermed kan du vel bare legge inn en ekstra if ?!

Function DatoSelect(selectnavn, startdato, slutdato, aktivdato)
Response.write \"<Select name=\'\"& selectnavn & \"\'>\" & vbCrLf

For i = startdato to slutdato
if( i <> verdiForLørdag AND i <> verdiForSøndag ) then
if DateDiff(\"d\", i, aktivdato) = 0 Then
    Response.write \"<Option Selected value=\'\" & DKDato(i,\"#SQL_NOTIME\",\"DK\") &\"\'>\" & DKDato(i,\"#10\",\"DK\") &\"</option>\"
Else
    Response.write \"<Option value=\'\" & DKdato(i,\"#SQL_NOTIME\",\"DK\") &\"\'>\" & DKDato(i,\"#10\",\"DK\") &\"</option>\"
End if
Next

/nute
Avatar billede stigaard Nybegynder
11. november 2001 - 14:10 #5
Det er tæt på hvad somaliomar også skrev og selv om jeg skriver

  if( i <> Weekday(i,7) OR i <> Weekday(i,1) ) then

kan jeg ikke få fjernet lørdage og søndage.
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. november 2001 - 14:42 #6
Prøv denne:

Function DatoSelect(selectnavn, startdato, slutdato, aktivdato)
  Response.write \"<Select name=\'\"& selectnavn & \"\'>\" & vbCrLf

  For i = startdato to slutdato
    if (WeekDay(i) <> 1) AND (WeekDay(i) <> 7) then
      if DateDiff(\"d\", i, aktivdato) = 0 Then
        Response.write \"<Option Selected value=\'\" & i &\"\'>\" & i &\"</option>\" & vbCrLf
      Else
        Response.write \"<Option value=\'\" & i &\"\'>\" & i &\"</option>\" & vbCrLf
      End if
    end if
  Next
  Response.write \"</select>\" & vbCrLf
END Function
Avatar billede stigaard Nybegynder
11. november 2001 - 14:46 #7
Super, tak :-)