Avatar billede thje Nybegynder
11. november 2001 - 01:19 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

automatisk rettelse af font

hejsa
jeg har et spørgsmål... kan det lade sig gøre at ændre fonten på et udtræk fra en database hvis et bestemt tegn fremkommer.. hvis ja.. hvordan?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
11. november 2001 - 01:38 #1
Replace(Rs(\"Tekst),\"TEGN\",\"<font color=\"\"FF0000\"\">TEGN</font>\"

Rs(\"Tekst\") Skal så ændres med det du trækker ud og TEGN med det tegn du vil ændre :)
Avatar billede kornfreak Nybegynder
11. november 2001 - 01:39 #2
Wups, glemte lige et )

Replace(Rs(\"Tekst),\"TEGN\",\"<font color=\"\"FF0000\"\">TEGN</font>\")

Avatar billede thje Nybegynder
11. november 2001 - 01:44 #3
hvor skal det skrives??? i toppen af siden eller ved udtrækket?
Avatar billede kornfreak Nybegynder
11. november 2001 - 01:48 #4
I udtrækket !
Avatar billede thje Nybegynder
11. november 2001 - 01:50 #5
udtrækket ser sådan her ud :
Response.Write \"<tr><td><p><font><b>\" & rs(\"kommentar\") & \"<br></p>&nbsp;</b></font></td></tr>\"

tror det er udtrækket :) ikke så god til asp endnu..
men hvis jeg prøver at smide det der ind så melder den fejl?
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. november 2001 - 02:02 #6
Response.Write \"<tr><td><p><font><b>\" & Replace(rs(\"kommentar\"),\"TEGN\",\"<font color=\"\"FF0000\"\">TEGN</font>\") & \"<br></p>&nbsp;</b></font></td></tr>\"

Avatar billede thje Nybegynder
11. november 2001 - 02:15 #7
fedt det virkede... næsten som det skulle... er der en måde hvor man kan få den til at genkende flere tegn og tage en hel linie af gangen???
altså hvis den skal tage til næste <br>

med flere tegn mener jeg hvis der er et + så skal den tage.. blå.. og hvis der er et = skal den tage rød?
ved godt jeg er krævende, men jeg er villig til at smide yderlige 100 points i sagen hvis i gider :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. november 2001 - 02:25 #8
man kan kun replace en streng af gangen. replace kan ikke stoppe ved et bestemt tegn, men den kan stoppes ved antal den har skiftet ud.

Jeg fordtår ikke helt det med en hel linie af gangen. Den udskifter alle steder hvor den finder de tegn som skal udskiftes.
Hvis du vil havde = og + ændret:

strOut = Replace(rs(\"kommentar\"),\"=\",\"<font color=\"\"red\"\">=</font>\")
strOut = Replace(strOut,\"+\",\"<font color=\"\"blue\"\">+</font>\")
strOut = Replace(strOut,\"-\",\"<font color=\"\"FF0000\"\">-</font>\")
osv osv

og ændre response.write\'en til:

Response.Write \"<tr><td><p><font><b>\" & strOut & \"<br></p>&nbsp;</b></font></td></tr>\"