Avatar billede lakild Nybegynder
12. marts 2000 - 22:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Request.querystring ????

Hej

Øhhhh, det her er muligvis et dum spørgsmål, men jeg kan sgu ikk' finde ud af det:

Jeg har en kode: indtastning.asp
Når den åbnes er det altid med parametre på : indtastning.asp?id=re&kn=h
Koden viser en form med eksisterende data fra en db hvor parametrene med request.querystring bruges til at hente de rigtige records i db via sqlstate ment. Formen har også en knap der i stedet viser en tom formular beregnet til indtastning af ny data. Probmet er at jeg gerne vl flytte parametrene med, men nedenstående returnerer ingenting på parametrenes plads selvom der er masser af parametre når der trykkes på "ny".

st = "indtastning.asp?id=" & request.querystring("id") & "&kn=" & request.querystring("kn")

if Request.Form("Ny")="Nyt" then
    %>
    <form method="POST" action=<%=st%>>

Hvordan gør jeg det.... jeg vil altså bare have at når der trykkes "ny", så skal hele strengen i adressefeltet forblive: indtastning.asp?id=re&kn=h (eller hvad parametrene nu er..=

/Lars

Avatar billede qreg Nybegynder
12. marts 2000 - 23:58 #1
Så vidt jeg kan se burde det virke.

Selvom det ikke burde have nogen effekt, så kan du i første omgang prøve at sætte " omkring <%=st%>.

Sekhmet
Avatar billede qreg Nybegynder
12. marts 2000 - 23:58 #2
Så vidt jeg kan se burde det virke.

Selvom det ikke burde have nogen effekt, så kan du i første omgang prøve at sætte " omkring <%=st%>.

Sekhmet
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
13. marts 2000 - 05:34 #3
hvis du sender med POST duer Request.querystring ikke
Avatar billede lakild Nybegynder
13. marts 2000 - 08:29 #4
Hvordan kan jeg så gøre det? Hvis ikke med POST, hvad så ? eller hvad i stedet for request.querystring ?
Avatar billede lakild Nybegynder
13. marts 2000 - 10:39 #5
HHwwwwaaaaa I plejer ellers at være hurtige.. Er det fordi I ikke kan eller skal der flere point på bordet ??
Avatar billede qreg Nybegynder
13. marts 2000 - 15:43 #6
127144146281 har ret.

Er id og kn output fra en form???

I så fald skal du skrive request.form og ikke querystring.
Avatar billede lakild Nybegynder
13. marts 2000 - 15:49 #7
Næ, det er de nu ikke, men jeg kunne jo knalde dem den i neogle "hidden" felter, men jeg synes det ville være lidt u-elegant... Andre forslag ??
Avatar billede qreg Nybegynder
13. marts 2000 - 16:51 #8
Jeg har lige prøvet at kopiere den kode du skrev over i en fil....og det ser ud til at virke.
Avatar billede ortrak Nybegynder
13. marts 2000 - 23:31 #9
Kan du ikke skrive hele koden?

/ortrak
Avatar billede lakild Nybegynder
13. marts 2000 - 23:41 #10
Hvor tosset kan man blive.... Det virker jo som det skal, der var bare et ret centralt sted jeg havde undladt parametrene og så er det klart at de ikke bliver flyttet med... Qreg - du får point for kommentarer som "Så vidt jeg kan se burde det virke" og "....og det ser ud til at virke."
Jeg skal nok lige kikke lidt mere i min kode inden jeg spørger en anden gang..
/Lars :-)

Avatar billede qreg Nybegynder
14. marts 2000 - 11:51 #11
*LOL*.....hva' faen jeg kom til at installere win2k forfra en gang pga. et par " for meget.....så det kan jo også ske for den bedste. *G*