Avatar billede naesbygaard Nybegynder
09. november 2001 - 23:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Afspille streams uden den der lamme windows-blå-bar i venstre side....

eller windows media player, eller nogen anden ekstern player.
Jeg vil godt gå med til at der stå lidt på siden (html). Evt. sådan en lille playersag, eller noget andet. Den skal kunne spille formatet m3u, ra, mp3. Ja, det kan godt være at man ikke lige kan finde en der kan begge/alle dele, men det skal jeg nok korrigere for i min kode.

Det vigtigste er det er nemt, og der kommer noget lyd fre hurtigt! (Hvis i har noget der kan til andre formater, ville det også være meget interessant)

/NbG
Avatar billede inaktiv Nybegynder
09. november 2001 - 23:52 #1
Winamp kan hente ret hurtigt... Windows Media player er langsom.. ligeledes er RealPlayer...
Det kræver jo så bare, at brugerne har WinAmp installeret.. :-/
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
10. november 2001 - 00:04 #2
Ja, men jeg vil gerne have at det hele foregår i browseren? Sådan noget har winamp da ikke lavet hva?

/NbG
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. november 2001 - 06:25 #3
Du kan embedde både mediaplayer og realplayer og dermed skjule dem helt. Hvor hurtigt du kan få lyd igennem afhænger afgjort af formatet. Der skal connectes og initialiseres. Når det er direkte mp3 og du ikke har en decideret streamingserver til rådighed. Tja, så er det allerhurtigste format faktisk Flash. Flash har nemlig muligheden for at hentes streaming. Altså lidt efter lidt. Dog er det noget trist at sidde og smide 120 lydfiler ind i flash, men kvaliteten er ligeså god og starttidspunktet er langt langt hurtigere.

Ang. at lave en html player. Jo det kan du godt, men MediaPlayer kan ikke afspille .ram filer og RealPlayer kan ikke afspille asf filer. Så du har et problem her.

/Nikolaj
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
10. november 2001 - 12:01 #4
nikolajdu-> Det med formaterne og afspillerne er ikke det store problem, enten holder jeg mig til et format, eller også må jeg dele det op.

Har du et eksempel på hvordan sådan en html afspiller ser ud? (den kan vel godt spille m3u ik\'?)

/NbG
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. november 2001 - 14:52 #5
m3u er en playlist fra Winamp - Den går jo ikke i hverken Real eller Mediaplayer. Så er du nødt til at lave playlists specifikt til dem.

Her en en til realplayer jeg lavede med Flash knapper. Det hele kan selvfølgelig skjules.

http://www.nikolajdu.dk/stream/realControl4.html

Der er ingen playlist her og clippet fylder 7.4mb da min streaming server er nede. Hvis ikke du gider vente på det, så bare vid at det virker efter planen :-)

/Nikolaj
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
10. november 2001 - 17:18 #6
Nu kender jeg ikke en pind til flash, men hvis jeg bar vil have en stop-knap og en play-knap (uden flash) hvordan gøres det? Eller hvordan starter jeg den?

Du kan få flere point, hvis du ikke mener det er tilstrækkeligt!

Den der WindowsMedia.com (lyseblå mediaplayer i venstre siden i IE 6.0) Kan godt spille .m3u!

Men lad os bare holde det til rm!

Takker!

/NbG
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. november 2001 - 17:29 #7
Har ikke tid lige nu, men laver en til dig senere. Det er temmeligt enkelt. :-)
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
10. november 2001 - 17:31 #8
Ok. Takker! (og venter...) :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. november 2001 - 18:01 #9
Du vil have en løsning til Mediaplayer går jeg så ud fra??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. november 2001 - 18:23 #10
Prøv den her:

Husk at ændre <param filename=\"\"> til navnet på din fil.

<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>

<BODY>
<OBJECT ID=\"MediaPlayer\" WIDTH=286 HEIGHT=251

classid=\"CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95\"
codebase=\"http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=5,1,

52,701\"
standby=\"Loading Microsoft Windows Media Player components...\"
type=\"application/x-oleobject\" align=\"middle\">
    <param name=\"AudioStream\" value=\"0\">
    <param name=\"AutoSize\" value=\"0\">
    <param name=\"AutoStart\" value=\"0\">
    <param name=\"AnimationAtStart\" value=\"0\">
    <param name=\"AllowScan\" value=\"0\">
    <param name=\"AllowChangeDisplaySize\" value=\"0\">
    <param name=\"AutoRewind\" value=\"0\">
    <param name=\"Balance\" value=\"0\">
    <param name=\"BaseURL\" value>
    <param name=\"BufferingTime\" value=\"5\">
    <param name=\"CaptioningID\" value>
    <param name=\"ClickToPlay\" value=\"0\">
    <param name=\"CursorType\" value=\"0\">
    <param name=\"CurrentPosition\" value=\"0\">
    <param name=\"CurrentMarker\" value=\"0\">
    <param name=\"DefaultFrame\" value>
    <param name=\"DisplayBackColor\" value=\"0\">
    <param name=\"DisplayForeColor\" value=\"16777215\">
    <param name=\"DisplayMode\" value=\"0\">
    <param name=\"DisplaySize\" value=\"0\">
    <param name=\"Enabled\" value=\"-1\">
    <param name=\"EnableContextMenu\" value=\"0\">
    <param name=\"EnablePositionControls\" value=\"0\">
    <param name=\"EnableFullScreenControls\" value=\"0\">
    <param name=\"EnableTracker\" value=\"0\">
    <param name=\"Filename\" value=\"lifetime2.wma\">
    <param name=\"InvokeURLs\" value=\"0\">
    <param name=\"Language\" value=\"0\">
    <param name=\"Mute\" value=\"0\">
    <param name=\"PlayCount\" value=\"0\">
    <param name=\"PreviewMode\" value=\"0\">
    <param name=\"Rate\" value=\"0\">
    <param name=\"SAMILang\" value>
    <param name=\"SAMIStyle\" value>
    <param name=\"SAMIFileName\" value>
    <param name=\"SelectionStart\" value=\"0\">
    <param name=\"SelectionEnd\" value=\"0\">
    <param name=\"SendOpenStateChangeEvents\" value=\"0\">
    <param name=\"SendWarningEvents\" value=\"0\">
    <param name=\"SendErrorEvents\" value=\"0\">
    <param name=\"SendKeyboardEvents\" value=\"0\">
    <param name=\"SendMouseClickEvents\" value=\"0\">
    <param name=\"SendMouseMoveEvents\" value=\"0\">
    <param name=\"SendPlayStateChangeEvents\" value=\"0\">
    <param name=\"ShowCaptioning\" value=\"0\">
    <param name=\"ShowControls\" value=\"0\">
    <param name=\"ShowAudioControls\" value=\"0\">
    <param name=\"ShowDisplay\" value=\"0\">
    <param name=\"ShowGotoBar\" value=\"0\">
    <param name=\"ShowPositionControls\" value=\"0\">
    <param name=\"ShowStatusBar\" value=\"0\">
    <param name=\"ShowTracker\" value=\"0\">
    <param name=\"TransparentAtStart\" value=\"0\">
    <param name=\"VideoBorderWidth\" value=\"0\">
    <param name=\"VideoBorderColor\" value=\"0\">
    <param name=\"VideoBorder3D\" value=\"0\">
    <param name=\"Volume\" value=\"-80\">
    <param name=\"WindowlessVideo\" value=\"0\"><embed type=\"application/x-mplayer2\"

pluginspage=\"http://www.microsoft.com/Windows/Downloads/Contents/Products/MediaPlayer/\"

filename=\"Cam.asx\" src=\"lifetime2.wma\" Name=\"NSPlay\" ShowControls=\"1\" ShowDisplay=\"1\"

ShowStatusBar=\"1\" width=\"0\" height=\"0\">
</OBJECT>

<br>

<input type=\"button\" value=\"Start\" onclick=\"document.MediaPlayer.Play()\">
<input type=\"button\" value=\"Stop\" onclick=\"document.MediaPlayer.Stop()\">

</BODY>
</HTML>
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
10. november 2001 - 18:25 #11
ja tak, men det var nu real audio jeg havde tænkt på! (hvis du har.. :) )
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
10. november 2001 - 18:28 #12
og helst skjult, så man kun kan se knapperne!
Sig til hvis det vi skifter kategori fra middel til svær!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. november 2001 - 18:30 #13
Sådan her:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>RealControl</TITLE>

</HEAD>
<BODY bgcolor=\"#000066\" text=\"White\">

<object name=\"realDu\" id=\"RVOCX\" classid=\"CLSID:CFCDAA03-8BE4-11cf-B84B-0020AFBBCCFA\" width=\"0\" height=\"0\">
  <param name=\"SRC\" value=\"nikotest.rm\">
  <param name=\"CONTROLS\" value=\"ImageWindow\">
  <param name=\"CONSOLE\" value=\"cons\">
  <embed autostart=\"false\" nologo=\"true\" name=\"realDu\" src=\"nikotest.rm\" type=\"audio/x-pn-realaudio-plugin\" width=\"0\" height=\"0\" controls=\"ImageWindow\" console=\"cons\">
  </embed>
  <param name=\"nologo\" value=\"true\">
  <param name=\"autostart\" value=\"false\">
</object>

              <form>
                <input onClick=\"document.realDu.DoPlay()\" type=\"button\" value=\"Play\" name=\"button\">
                <input onClick=\"document.realDu.DoPause()\" type=\"button\" value=\"Pause\" name=\"button2\">
                <input onClick=\"document.realDu.DoStop()\" type=\"button\" value=\"Stop\" name=\"button2\">
              </form>
</body>
</html>
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
10. november 2001 - 18:33 #14
takker mange gange!!! Jeg tester det og vender tilbage!

/NbG
Avatar billede naesbygaard Nybegynder
14. november 2001 - 14:12 #15
-> nikolajdu

Hvad kræver det at kunne streame?
En speciel server???

Hvilke lyd-filer kan jeg streame i den mediaplayer du lavede til mig???

Jeg kan godt spille en mp3 i den, men jeg tror ikke den streamer den. Hvad med m3u? (Det kan jeg jo spille i den der blå lamme windowsmedia.com player)

/NbG
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. november 2001 - 16:45 #16
Prøv at kigge lidt på sprøgsmålenen her i streaming kategorien. Jeg har svaret på det 100 gange ;-)

Ang. hvilke lydfiler, tja jeg vil anbefale wma lydformatet, men det er muligt at du kan få andet til at køre.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. december 2001 - 18:30 #17
Hvorn går det her?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. januar 2002 - 02:43 #18
åbenbart ikke så godt :((
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. april 2002 - 08:55 #19
meget lidt godt her...